Švédská automobilka Saab, ačkoliv v ekonomických problémech, buduje v továrně v Trollhattanu flotilu elektrických modelů Saab 9-3 ePower Concept. První prototypy se stavějí ručně.
foto: Saab
Koncept elektromobilu Saab 9-3 ePower byl poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 2010. První část testovací flotily bude využita pro interní testování v samotné automobilce.
Poslední várka testovacích prototypů pak vyjede z místnosti zvané „Frickeboa“ koncem letošního roku. Bude určena pro vybrané jezdce, kteří mají za úkol extenzivní testování, které zajistí dostatek zpětné vazby.
Ďalší Švéd na batérie, tentoraz niečo pre rodiny
Saab připravuje testovací elektrická auta podle příští 9-3
Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?
Stavba jednoho auta Saab 9-3 ePower trvá asi dva týdny. Využívá lithium-iontovou baterii a nový pokročilý BMS (systém správy baterie), který má umožnit rodinnému elektrickému autu dojezd až 200 km na jedno nabití.
Jde o první elektromobil z dílny Saab a jde o výsledek spolupráce firem Saab Automobile, Boston Power (baterie), Electroengine in Sweden AB (BMS), Innovatum (projektový management), Power Circle (energetická společnost) a Švédské energetické agentury, která se částečně podílela na financování projektu.
Zajímavé je, že baterie je umístěny co nejníže na středu a zádi vozidla a odděluje od sebe dvě zadní sedačky. Moderní elektromobily, stavěné od píky, jako např. Tesla Model S, však raději využívají řešení zabudování baterie přímo do podvozku.