TÉMA:

chytré rozvodné sítě


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Elektromobil BMW i3 jako dojná kráva? Díky stabilizaci elektrické sítě

Mnichovská automobilka BMW představila na klimatickém summitu v San Francisku koncept “BMW i ChargeForward”. Ukazuje, jak se elektromobily díky chytrému nabíjení mohou stát zdrojem příjmů pro své majitele.   Elektromobil BMW i3

Brooklyn zkouší mikrosítě, které snižují rizika blackoutu

Výpadky elektřiny v důsledku nejrůznějších technických závad a přírodních katastrof jsou noční můrou všech aglomerací, které jsou na elektřině zcela závislé.   Soběstačné mikrosítě  hrají z hlediska ekologie význačnou roli a vzájemně se od sebe liší stejně jako divočina na Aljašce a okolí New Yorku. Lawrence Orsini, zakladatel a CEO startupu LO3 Energy, na střeše domu v Brooklynu, který je napojený na mikrosíť.

Elektromobil jako zásobárna energie: Nissan zkouší pilotní projekt

Elektromobil se má stát domácí „zásobárnou energie“ umožňující uskladnění energie z obnovitelných zdrojů a její uložení ve vozidle. Nissan spustí ve spolupráci s italskou energetickou společností ENEL pilotní projekty chytré sítě.   auto elektromobil Nissan Leaf Vehicle to Grid V2G

Chytré dobíjecí stanice z Fraunhoferova institutu

Německo aktuálně přes kancléřku Angelu Merkelovou posvětilo incitiativu "milion elektromobilů do roku 2020". Aby něco takového bylo možné, bude třeba vybudovat rozsáhlou infrastrukturu. Fraunhoferův institut přichází s chytrými dobíjecími stanicemi, které dokáží využít rozvodné sítě právě v okamžiku, kdy je to nejvýhodnější. e-mobility Berlín - budoucnost elektromobilů v Německu

ČEZ začne budovat dobíjecí stanice příští rok

ČEZ logo

Energetický gigant ČEZ aktuálně ohlásil testování SmartGrid technologií v oblasti Vrchlabí. Chytré rozvodné sítě začínají být velkým tématem a jednou z jejich mnoha součástí jsou mimo jiné také dobíjecí stanice pro elektromobily. První mají vyrůst v Praze, kde ČEZ vyhledává partnerská místa ze tří oblastí - obchodní centra, magistráty a radnice a neziskový sektor. Další podrobnosti nám prozradil Martin Pavlíček, mluvčí společnosti.  
ČEZ - FutureMotion - E-mobility - cena za 100 km

Nanotechnologie v Česku: pokročilé baterie i chytré nátěry

nanotechnologie - Jan Procházka - Advanced MaterialsJméno Jan Procházka je známé především v oblasti chemie, a to ještě převážně za oceánem. Emigrant, který se před několika lety vrátil, si s sebou ze Spojených států přinesl také kvantum znalostí v oblasti nanotechnologií. V České republice vstoupil do společnosti Advanced Materials JTJ s.r.o., která se zabývá vývojem pokročilých nano-materiálů. Využití? Nátěry, které dokáží čistit vzduch a lithové baterie, které by mohly sloužit budoucím automobilům či elektromobilům.

"Naše baterka začíná tam, kde končí limity dnešních baterií."

Jako vystudovaný inženýr chemie se Jan Procházka oblasti nanotechnologií věnuje od roku 1997. Tehdy pracoval pro jednu z největších těžebních společností světa. Snažil se pro ni vypracovat postupy, které by pomohly snadněji extrahovat požadovaný substrát z vytěžené horniny. Vedlejším produktem tohoto rozsáhlého výzkumu byly také nové objevy v oblasti nanočástic, především v možnostech využití TiO2, oxidu titaničitého.

 

IBM - nové baterie pro elektromobily, dojezd 800 km!

IBM - chytřejší planeta se sice snaží pronikat i do ostatních oblastí průmyslu, zejména obnovitelných zdrojů energie, ale stejně tak i . Jeho reklamy na "Chytřejší planetu" jsou doslova na každém kroku. IBM hodlá řešit spoustu problémů současného světa, mimo jiné i týkajících se oblasti dopravy.   

Program nazvaný "Battery 500 Project" byl aktuálně odstartován v laboratoři Almaden v San Jose v . Tam se sešly desítky vědců, inženýrů a dalších odborníků na velkém zahajovacím brainstormingu, jehož cílem je vyvinout pro , které umožní dojezd přes 500 mil (asi 800 km).
IBM - doprava - chytřejší planeta
"Technologie baterií se zlepšila, ale je pořád ještě horší než benzin s ohledem na to kolik energie mohou baterie udržet," říká Spike Narayan, klíčový výzkumník v tomto projektu. "Energetická hustota - tedy množství energie, které dokáže dokáže udržet na jednotku hmotnosti - není ve skutečnosti dostatečná pro výrobu rodinného sedanu s dojezdem 300 až 500 mil," řekl dále.

Google zkoumá plug-in hybridy a rozvodné sítě

Google sice představuje nejoblíbenější internetový vyhledávač, ale zároveň fušuje do řady dalších oblastí lidské činnosti. Mimo jiné se skrze svou nadační společnost Google.org intenzivně zajímá také o životní prostředí.
Google - elektromobil - dobíjecí stanice
Už déle než tři roky jsou předmětem jeho zájmu také elektromobily a především plug-in hybridy. Google ale nejde ani tak o výrobu, jako spíš o praktické využití auta do zásuvky. Zájem Google začíná právě v okamžiku, kdy se auta zastrčí do zásuvky.

Všeobecný předpoklad je, že auto se v tu dobu bude nabíjet. Google se snaží vyvinout software pro chytrý power management a chytré rozvodné sítě, které by pak dokázaly unést zátěž velkého množství hybridních aut do zásuvky zapojených v jeden okamžik.
Google - logo
Kromě toho Google také zkoumá možnosti kterak využít baterie elektromobilů a plug-in hybridů jako úložiště přebytečné elektřiny, odkud by pak bylo možné uloženou energii opět dostat. Dan Reicher, který má v Google na starost právě problém klimatické změny a energetických iniciativ, řekl agentuře Reuters, že firma testuje plug-in hybridy velmi intenzivně. Nechala si proto předělat několik vozů Toyota Prius a Ford Escape na plug-in hybridy.

 

Elektromobily jako stabilizátor rozvodných sítí v Dánsku

Na populárně vědeckém serveru Osel.cz už delší dobu vychází zajímavý seriál Vítr: od zlého pána k dobrému sluhovi zaměřený na větrnou energii, elektrárny a turbíny. Ve třináctém dílu se autor Břetislav Koč zabývá známým tématem s větrnými elektrárnami spojeným, totiž přetěžováním elektrických rozvodných sítí.
Větrné elektrárny Dánsko
Upozorňuje na známou skutečnost, že tzv. "chytré rozvodné sítě" jsou jednou z cest, jak se s proměnlivou zátěží vyrovnat. "Mohou se například vzájemně doplňovat s jinými obnovitelnými zdroji v regionu, zejména s bioplynovými stanicemi s možností akumulace energie v podobě bioplynu, případně s fotovoltaikou, která dosahuje nejvyššího využití ve slunečných dnech, kdy je vítr zpravidla jen mírný. Projekty a realizacemi malých sítí a jejich zapojení do národních sítí se EU zabývá již několik let."

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter