Slavný závod v Indianapolis letos poprvé za účasti biopaliva E85

Uplynulou neděli bychom právem mohli označit za největší letošní svátek motorsportu. Vozy se proháněly v ulicích , kde se jezdí nejprestižnější podnik seriálu. V ten samý den se jel navíc i nejslavnější americký motoristický závod – 500 mil v Indianapolis.

Závodník Scott Dixon a jeho posádka tlačí svůj vůz pohánění bioetanolem E85 na startovní pozici
foto: Indy 500

Už 96. ročník slavného závodu se stal vítězným pro skotského závodníka Daria Franchittiho, který tak navázal na své triumfy z let 2007 a 2010. Pojďme se ale spíše podívat na zajímavosti, které letošní závod provázely z technologického hlediska.

Závod 500 mil v Indianapolis se jezdí v rámci seriálu Indy Car, kde letos všechny týmy používají šasi pocházející z výroby italské Dallary. Nová specifikace pro letošní sezonu nese označení DW12 a právě nástup nového DW12 znamenal i premiéru v Indy Car.

Všechny týmy nově používají pro své vozy jako palivo biolíh E85 (směs 85 % a 15 % benzínu). Nejinak tomu tedy bylo i v Indy 500.

Marketingoví stratégové připomněli, že v souvislosti s tak prestižní akcí, jako je účastní bývalých pilotů F1 Rubense Barichella a Jeana Alesiho okořeněná Indy 500, jde pro biopaliva o skvělou reklamu.

Udržitelná paliva čeká v Americe slibná budoucnost a desetitisíce diváků v Indianapolis se mohly přesvědčit, že s vozy spalujícími nebyly na dráze sebemenší problémy.

Navíc týmy otevřeně přiznávají, že jim tato alternativa pomáhá šetřit náklady. Jde tedy o skvělý impuls pro tankování s úsporami i vůči americkým rodinám.

E85 a E15 mají během poslední doby v americké závodní sérii opravdu obrovský úspěch. Jejich spalování produkuje nižší emise oxidu uhličitého (až o 70 %) a navíc nabízejí vyšší výkon. Síť čerpacích stanic v , kde je možno bioetanol natankovat, se stále rozrůstá a série Indy Car může tomuto trendu jen a jen napomoci.

Na českých můžete v dnešní době natankovat biolíh E85 stále o zhruba 10 Kč levněji než klasický benzín. Nutno však podotknout, že běžným, na E85 nepřipraveným autům čistý bioetanol rozhodně „nechutná“.

tisková zpráva

Napsat komentář