ČEZ pronajme 65 elektromobilůČESKO
ČEZ pronajme 65 elektromobilů
Ženeva: BMW představí ActiveEŽENEVA
Ženeva: BMW představí ActiveE
Elektrické auto Toyota EV v premiéřeŽENEVA
Elektrické auto Toyota EV v premiéře
Zemní plyn důležité palivo i pro ČRCNG
Zemní plyn důležité palivo i pro ČR

Porsche Boxster E - luxus v elektřině

Jan Horčík - 15 Únor 2011

minulý rok zabodovalo se svým sportovním modelem . Slíbilo nicméně i čistě elektrické modely. A tady jsou. Na světě je trojice prototypů Porsche Boxster E.   
Porsche Boxster E

První tři čistě elektrického Porsche Boxster E vyjíždějí ze na dlouhou testovací jízdu. Ta bude probíhat především v modelovém "regionu elektromobility" kolem Stuttgartu.

Slavnostní uvedení tří prototypů do života se konalo před muzeem Porsche za účasti politických potentátů i samotného Ferdinanda Porsche a šéfa automobilky Matthiase Müllera.

" je centrální výzvou nadcházejících let a inženýři v Porsche by chtěli přispět svým skvělým umem k jejímu dalšímu rozvoji. Boxster E nám pomohou jakožto mobilní laboratoře při řešení praktických problémů elektrických aut," komentoval novinku Müller.

Vývoj tímto směrem intenzivně podporuje také oblast Stuttgart. Region je jedním z osmi v Německu, které byly zvoleny jako modelové oblasti elektromobility. Do poloviny roku 2011 se zde rozběhne řada pilotních projektů týkajících se infrastruktury i elektromobilů samotných.

Pro všech osm oblastí elektromobility je celkem k dispozici 130 mil. euro. Federání ministr dopravy a místního rozvoje Peter Ramsauer k tomu řekl: "Potřebujeme hotové produkty, které inspirují a přesvědčí uživatele v praxi. Podporujeme proti vývoj a provozování vozidel v každodenním životě. …Díky tomu se budeme moct stát lídry na trhu elektromobility."

Porsche Boxster E jsou poháněny dvěma elektromotory s celkovým výkonem 180kW, energii dodávají baterie o energii 29 kWh.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrické auta ešte dlho nebudú komerčné a dôvodov je viac
hádam ich ani netreba rozpisovať

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

typický placený komentář od ropných společností, které způsobují rakoviny náš a našich dětí
elektromobil Tesla S: 2. nejprodávanější luxusní vůz v USA, 1. nejprodávanější v Norsku
současně i nejrychlejší osobní vůz na světě

Obrázek uživatele Jan Horčík

Dovolím si tento názor rozporovat několika konkrétními příklady: (prodáno 50 000 ks), , (+ Peugeot iOn, Citroen C-Zero). Všechny tyto vozy jsou "komerční" - tedy prodávají se koncovým spotřebitelům.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máte pravdu že koncový spotrebiteľ je aj ten čo si kúpi
auto za 100 000 eur píšete že Nissan Leaf predané 50 000 ks
môžete mi prezradiť za aké obdobie a koľko z toho počtu bolo
predaných v Česku alebo na Slovensku v týchto dvoch štátoch
to moc komerčné nebude ja chápem Váš zastavajúci názor pre
hybridné vozidlá možno som mimo Vášho vnímania veci lebo ja
zastávam názor širokem motoristickej verejnosti

Obrázek uživatele Jan Horčík

50 000 ks za období od uvedení vozu na trh (prosinec 2010) do ledna 2013. V ČR ani SR se tento vůz zatím oficiálně neprodává, začne se prodávat na jaře (v ČR). Přesto si jej někteří čeští zákazníci dovezli - např. z Portugalska.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to som zvedavý na ten predajný bum v ČR už sa teším.
Zmierte sa s faktom že hybrid má ešte pred sebou dlhú cestu
ku komerčnému predaju ale ja Vás chápem ste žurnalista.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nissan Leaf je elektromobil. Hybridy se v ČR a SR prodávají zhruba po stovkách kusů ročně.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

29 kWh? cize dojazd bude ako na 2.5 litra benzinu, kolko bude cely ten spas stat ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý muži, už u druhého článku opakujete ten nesmysl s přepočtem na benzín, tak už vás musím zarazit. Váš přepočet je možná platný podle energetické hustoty benzínu, ale naprosto nebere v úvahu výrazně lepší účinnost elektromotoru oproti spalováku. Čili ano, dojezd bude jako na 2,5 litru benzínu, ale při spotřebě 1l / 100 km. Elektrická auta na 100 km spotřebují cca 12 kWh, energetická hustota benzínu je 13,2 kWh/kg. Takže i když tento sporťák bude mít při dynamické jízdě určitě vyšší spotřebu než běžné elektrické auto, o dojezd se opravdu nemusíte bát - 29kWh je na dnešní poměry obří baterie a 200 km to bude s rezervou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano presne k tomu som sa chcel dostat, cize veziem 500 kg zasobnik na dojazd 200km, to je ten kamen urazu, ucinnost elektromotora moze byt aj 100% ked hovorime o dojazde pri elektromobile, ide hlavne o baterie a ich hmotnost ktore su limitom, ak aj v tomto pripade a dvojnasobne to plati pri nedostupnosti nabijacich stanic. A to je naopak hlavna nevyhoda elektromobilu ze si v hmotnosti miniauta vezie energiu rovnajucu sa zopar litrom benzinu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moderní baterie s kapacitou 29kWh již váží pouze kolem 330kg.
A do budoucna se váha samozřejmě ještě zmenší.

Nicméně váha baterii již přestává být problémem. Na 500kg olověných baterii již zapomeňte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když dokáže tu energii ekvivalentu pár litrů benzínu tak dobře využít, že mu to stačí, tak proč by jí vozil více?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což je asi tak v kostce shrnutí toho, proč jsou elektrická auta lepší než benzínová.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

clovece drahy, tomu se rika vyplachly mozek.

Ten boxster ma 180 kW motor (proc?) a 29 kWh baterii.
Podelte si to mezi sebou !

Uloha pro treti rocnik ZS, jak dlouho dokaze 29kWh baterie dodavat elektrinu 180 kW motoru ? 0.16 hodiny !!!

Ted prijde ukol pro 5 rocnik ZS fyziky, prevest 0.16 hodiny na minuty, ano, je to devet minut a 40 sekund.

Takze ta vase dostatecna kapacita vyborna lehka 330kg baterka umozni jet na plny plyn NEUVERITELNYCH devet minut, pokud to zrovna odpojite z nabijecky a musi to byt nove auto a musi byt nabito na 100% !!!!!!

Vyplachly mozek...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto ale nebude celú dobu odoberat 180 kw.. to je najme pri zrýchlení ked ide na plny výkon..
inak ta bateria sa mi stale zada malá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

z počtů chvalitebně, teorie chvalitebně, ale praxe nedostatečná. Přijďte mezi nás a uvidíte onu praxi, jak se jezdí cPeugeotem 106 přes 500 km v praxi. A to jsem neřekl ještě poslední slovo.

Obrázek uživatele Pepa

Přeji pohodové svátky,
četl jsem si Váš příspěvek v diskusi a malinko jste mne dostal!
Máte Peugeota co ujede na baterii 500 km???
Také mám 106, ale na LPG a ta na natankování za 500 Kč ujede 520 km.Příjde mi to až neuvěřitelné,ale je li to tak,mám dluh k svému předsevzetí - že jakmile bude auto na el.pohon schopné ujet to co ten můj plyňáček,tak se postarám o změnu v strojním parkovišti.Prozradíte něco víc o Vašem Peugeotu?

---

Pepa

Obrázek uživatele ozana

Český rekord: elektromobil ujel 502 km na jedno nabití!

---

Jezdím na proud, najeto prvních 37 tisíc km.

Obrázek uživatele EKOLO

O rekordním Peugeot 106 jsme psali na našem webu dost informací. Je potřeba sledovat i tam, co je u nás nového.
V příštím roce se chystáme rekord zdvojnásobit, přeci jen už to budou čtyři roky a nikdo nás nepřekonal. Do Nového roku na plný proud!
"Ukazujeme jak to jde.." www.elektromobily-os.cz

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1. Z batérie sa odoberá viac ako 180 kW, pretože 180 kW je výkon, nie príkon motora.
2. Videli ste niekedy výkonovú krivku elektromotora, vy nešťastník? Pri konštantných rýchlostiach sa využíva možno 15 - 20 kW. Tých 180 kW dosahuje auto niekde pri rozjazde s "tehlou na plyne".
3. V článku stojí, že auto poháňajú až dva takéto motory.
Jediné, v čom s vami súhlasím je, že batéria je na takéto auto poddimenzovaná. Pochybujem, že s ňou auto ujde viac ako 150 km, čo je pri elektromobile tejto kategórie celkom na škodu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

moj nazor je skor ten ze hybrid je spojenie vyhod oboch technologii za cenu najmensich kompromisov

A taky nevýhod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za článek, jen nevím, proč se autor článku a priori naváží do politiků coby "potentátů"? Pokud je zná osobně včetně jejich pracovních výkonů a tyto tomu odpovídají, tak prosím. Jinak je to ubohost :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Vejbore, Vy máte nejméně co psát o ubohosti. Vydávat se za někoho jiného a jeho jménem pak podepisovat smlouvya dělat dluhy, to je opravdová ubohost hodná těch, se kterými jsme se naštěstí již rozloučili.
Jaromír Vegr Elektromobily-os

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslím, že by slovo potentát mělo nutně hanlivý význam. Kdyby napsal třeba papláš, tak to by tak určitě bylo, ale potentát je prostě ten, kdo je potentní, čili v původním významu má nějakou moc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemyslim si ze autor tim myslel neco vazneho, mnoho politiku u nas taky povazuju za potentaty

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články