Porsche je dnes jednou z automobilek s nejvyššími průměrnými emisemi v celé Evropské unii. EU tvrdě tlačí na jejich snižování, a tak připravilo Porsche plán. Ke každému svému modelu nabídne také hybridní verzi.
![]() |
![]() |
![]() |
Už teď má na trhu hybridní verzi svého SUV Porsche Cayenne. V roce 2011 se na trh dostane také hybridní verze sedanu Porsche Panamera, která využije technologii z Cayenne. Především ale nedávno Porsche zaujalo na autosalonu v Ženevě svým konceptem hybridního sporťáku 918 Spyder.
Jeho výroba se údajně připravuje zhruba během tří až čtyř let. Kromě toho také Porsche testuje elektrické Boxstery a připravuje hybridní verze modelů Porsche 911, Boxster a Cayman. Prozatím u nich ovšem nejsou známa žádná data zahájení výroby nebo uvedení na trh.
Wolfgang Duerheimer, šéf vývoje automobilky Porsche, zároveň pro magazín Autonews.com připustil, že v budoucnu by jejich vozy mohly být vybaveny menšími, pouze čtyřválcovými motory s ohledem na maximální snížení emisí. „Důležité je, aby výkon vždy odpovídal. Model 911 musí vždy představovat špičku,“ dodal. Proto se Porsche soustředí především na technologie přeplňování a přímého vstřikování.
Další důležitou otázkou, kterou hodlá Porsche řešit je hmotnost. Snížení hmotnosti je klíčové pro snížení spotřeby, a tedy i emisí, potažmo zvýšení výkonu automobilů. Automobilka BMW hodlá například tento problém řešit masivním využitím materiálů z uhlíkových vláken.
Podle Duerheimera jde podobnou cestou i Porsche. Karoserie z uhlíkových vláken mohou ušetřit až 50 kg. Běžně se mají montovat během pěti let. Automobilka chce zaručit alespoň to, že nové modely nebudou těžší než ty starší. Zároveň začne automobilka nabízet menší modely jako je například plánované SUV Cajun.