Porsche Boxster E – luxus v elektřině

minulý rok zabodovalo se svým sportovním modelem . Slíbilo nicméně i čistě elektrické modely. A tady jsou. Na světě je trojice prototypů Porsche Boxster E.   


První tři čistě elektrického Porsche Boxster E vyjíždějí ze na dlouhou testovací jízdu. Ta bude probíhat především v modelovém „regionu elektromobility“ kolem Stuttgartu.

Slavnostní uvedení tří prototypů do života se konalo před muzeem Porsche za účasti politických potentátů i samotného Ferdinanda Porsche a šéfa automobilky Matthiase Müllera.

je centrální výzvou nadcházejících let a inženýři v Porsche by chtěli přispět svým skvělým umem k jejímu dalšímu rozvoji. Boxster E nám pomohou jakožto mobilní laboratoře při řešení praktických problémů elektrických aut,“ komentoval novinku Müller.

Vývoj tímto směrem intenzivně podporuje také oblast Stuttgart. Region je jedním z osmi v Německu, které byly zvoleny jako modelové oblasti elektromobility. Do poloviny roku 2011 se zde rozběhne řada pilotních projektů týkajících se infrastruktury i elektromobilů samotných.

Pro všech osm oblastí elektromobility je celkem k dispozici 130 mil. euro. Federání ministr dopravy a místního rozvoje Peter Ramsauer k tomu řekl: „Potřebujeme hotové produkty, které inspirují a přesvědčí uživatele v praxi. Podporujeme proti vývoj a provozování vozidel v každodenním životě. …Díky tomu se budeme moct stát lídry na trhu elektromobility.“

Porsche Boxster E jsou poháněny dvěma elektromotory s celkovým výkonem 180kW, energii dodávají baterie o energii 29 kWh.

26 komentářů u “Porsche Boxster E – luxus v elektřině”

      1. Ano máte pravdu že
        Ano máte pravdu že koncový spotrebiteľ je aj ten čo si kúpi
        auto za 100 000 eur píšete že Nissan Leaf predané 50 000 ks
        môžete mi prezradiť za aké obdobie a koľko z toho počtu bolo
        predaných v Česku alebo na Slovensku v týchto dvoch štátoch
        to moc komerčné nebude ja chápem Váš zastavajúci názor pre
        hybridné vozidlá možno som mimo Vášho vnímania veci lebo ja
        zastávam názor širokem motoristickej verejnosti

    1. Dobrý muži, už u druhého
      Dobrý muži, už u druhého článku opakujete ten nesmysl s přepočtem na benzín, tak už vás musím zarazit. Váš přepočet je možná platný podle energetické hustoty benzínu, ale naprosto nebere v úvahu výrazně lepší účinnost elektromotoru oproti spalováku. Čili ano, dojezd bude jako na 2,5 litru benzínu, ale při spotřebě 1l / 100 km. Elektrická auta na 100 km spotřebují cca 12 kWh, energetická hustota benzínu je 13,2 kWh/kg. Takže i když tento sporťák bude mít při dynamické jízdě určitě vyšší spotřebu než běžné elektrické auto, o dojezd se opravdu nemusíte bát – 29kWh je na dnešní poměry obří baterie a 200 km to bude s rezervou.

        1. clovece drahy, tomu se rika
          clovece drahy, tomu se rika vyplachly mozek.

          Ten boxster ma 180 kW motor (proc?) a 29 kWh baterii.
          Podelte si to mezi sebou !

          Uloha pro treti rocnik ZS, jak dlouho dokaze 29kWh baterie dodavat elektrinu 180 kW motoru ? 0.16 hodiny !!!

          Ted prijde ukol pro 5 rocnik ZS fyziky, prevest 0.16 hodiny na minuty, ano, je to devet minut a 40 sekund.

          Takze ta vase dostatecna kapacita vyborna lehka 330kg baterka umozni jet na plny plyn NEUVERITELNYCH devet minut, pokud to zrovna odpojite z nabijecky a musi to byt nove auto a musi byt nabito na 100% !!!!!!

          Vyplachly mozek…

          1. 1. Z batérie sa odoberá
            1. Z batérie sa odoberá viac ako 180 kW, pretože 180 kW je výkon, nie príkon motora.
            2. Videli ste niekedy výkonovú krivku elektromotora, vy nešťastník? Pri konštantných rýchlostiach sa využíva možno 15 – 20 kW. Tých 180 kW dosahuje auto niekde pri rozjazde s „tehlou na plyne“.
            3. V článku stojí, že auto poháňajú až dva takéto motory.
            Jediné, v čom s vami súhlasím je, že batéria je na takéto auto poddimenzovaná. Pochybujem, že s ňou auto ujde viac ako 150 km, čo je pri elektromobile tejto kategórie celkom na škodu.

            1. Přeji pohodové
              Přeji pohodové svátky,
              četl jsem si Váš příspěvek v diskusi a malinko jste mne dostal!
              Máte Peugeota co ujede na baterii 500 km???
              Také mám 106, ale na LPG a ta na natankování za 500 Kč ujede 520 km.Příjde mi to až neuvěřitelné,ale je li to tak,mám dluh k svému předsevzetí – že jakmile bude auto na el.pohon schopné ujet to co ten můj plyňáček,tak se postarám o změnu v strojním parkovišti.Prozradíte něco víc o Vašem Peugeotu?

      1. ano presne k tomu som sa
        ano presne k tomu som sa chcel dostat, cize veziem 500 kg zasobnik na dojazd 200km, to je ten kamen urazu, ucinnost elektromotora moze byt aj 100% ked hovorime o dojazde pri elektromobile, ide hlavne o baterie a ich hmotnost ktore su limitom, ak aj v tomto pripade a dvojnasobne to plati pri nedostupnosti nabijacich stanic. A to je naopak hlavna nevyhoda elektromobilu ze si v hmotnosti miniauta vezie energiu rovnajucu sa zopar litrom benzinu

Napsat komentář