Vždy, když automobilka Porsche ohlásí světovou premiéru nového automobilu můžete si být jisti, že se bude jednat o něco zcela mimořádného. Úvodní větu potvrdilo oficiální představení hybridního sportovního vozu Porsche 918 RSR na severoamerické mezinárodní autoshow v Detroitu (NAIAS).
Základ Porsche 918 RSR vychází ze spojení dvou jeho sportovních předchůdců. Elegantní design převzatý z konceptu 918 Spyder byl sklouben s technologii KERS, dříve použitou v závodním speciálu 911 GT3 R.
Oproti Spyderu 918, který byl představen loni v Ženevě, se ale jedná o kupé osazené křídlovými dveřmi otevírajícími se směrem dopředu a nahoru.
Nový sportovní speciál je vybaven osmiválcovým motorem s označením V8, který disponuje silou čítající 563 koní v 10 300ot/min. Síla motoru je pak přenášena prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky na zadní nápravu.
Ohledně výkonu však Porsche 918 RSR ještě neřeklo poslední slovo.
Porsche 911 GT3 R na závode hybridov
Porsche plánuje hybrid od každého modelu
Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 2. díl
Další jeho tajemství se skrývá v systému KERS, který zachytává energii získanou brzděním a ukládá ji v setrvačníkovém akumulátoru. Ten je umístěn vedle řidiče a může se otáčet rychlostí až 36 000 ot/min.
Takto získaná energie může být pak využita pouhým stiskem tlačítka skrze dvojici 75kW elektromotorů.
Pokud je setrvačník naplno roztočen, může energie proudit variabilně rozdělována mezi pravé a levé přední kolo po dobu až osmi vteřin a tím výrazně podpořit akceleraci.
Když si dáme práci a sečteme jednotlivé výkony zjistíme, že počet koňských sil vystoupal až na úctyhodných 767. Další technické specifikace jako rychlost nebo zrychlení bohužel zatím automobilka neuvedla.
Stejně jako 911 GT3 R je i Porsche 918 RSR vytvořeno hlavně jako testovací sportovní automobil, důležitý pro získávání podkladů a informací, které pomohou v rozvoji závodních hybridních automobilů.
Podle slov generálního ředitele Porsche AG Matthiase Müllera je však pravděpodobné, že získané údaje budou využity i při výrobě „běžných“ sportovních automobilů.