Český rekord: elektromobil ujel 502 km na jedno nabití!

Jan Horčík - 12 Červen 2012

rekord v počtu ujetých kilometrů elektromobilem na jedno dobití. Vzdálenost 502 kilometrů ujel ve spolupráci se společností z občanského sdružení Elektromobily. Rekord se uskutečnil v rámci 22. ročníku Festivalu rekordů a kuriozit v Pelhřimově. auto elektromobil Jaromír Vegr Peugeot 106 elektrické auto

Rekordman Jaromír Vegr se svým elektromobilem Peugeot 106, ve kterém najel 502 km na jedno nabití!
foto: ČEZ

Dlouholetý propagátor elektromobility a předseda sdružení Elektromobily Jaromír Vegr se vydal na cestu v pátek odpoledne, kdy mu komisaři z pořadatelské agentury Dobrý den zapečetili nabíjecí zásuvky.

Z Pelhřimova se vydal na sraz elektromobilů do zhruba 160 kilometrů vzdáleného Zámělu u Potštejna. Trasa vedla přes Humpolec, Světlou nad Sázavou, Čáslav, Pardubice a Holice. Do Pelhřimova se Jaromír Vegr vrátil téměř po stejné trase v sobotu večer rychlostí asi 60 km/h.

Ve 22 hodin vystoupil ze svého automobilu Peugeot 106 electric na náměstí v Pelhřimově. Komisaři zkontrolovali neporušenost plomb a ohlásili na základě údajů o počtu ujetých kilometrů ustavení nového českého rekordu v dojezdu elektromobilu.

Ten díky vysokokapacitním bateriím a dobře zvolené taktice při jízdě ujel neuvěřitelných 502 kilometrů.

„Pokořením dosavadního rekordu a dojezdem 502 kilometrů jsem chtěl ukázat široké veřejnosti, že elektromobily jsou schopné zvládnout každodenní nároky na jízdu automobilem. Moje jízda byla samozřejmě specifická a díky dlouholeté zkušenosti jsem dokázal maximalizovat dojezd. Například při zpáteční cestě jsem několikrát projel trasu Pardubice – Kolín, na které se nenachází převýšení a je tedy velmi výhodná z hlediska spotřeby energie. Na celou trasu jsem tak spotřeboval zhruba 50 kWh. Ale i při běžném použití může elektromobil splňovat nároky většiny lidí,“ říká Jaromír Vegr, předseda občanského sdružení Elektromobily.

To potvrzuje i Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti , která vytvoření českého rekordu podpořila.

„Dnešní mají běžně dojezd mezi 110 a 130 kilometry normální jízdy. Přitom většina lidí ujede denně kolem 30 a 40 kilometrů. Na jedno nabití tak mohou bez obav jezdit zhruba 3 až 4 dny, “ říká Tomáš Chmelík.

Svůj první český rekord vytvořil Jaromír Vegr v Pelhřimově v roce 2005, kdy vozem elektro ujel na jedno nabití vzdálenost 100,2 km, přičemž vozidlo chvílemi přesáhlo rychlost až 100 km v hodině. O dva roky později, v září 2007, uskutečnil další pokus o rekord. Tehdy Jaromír Vegr zdolal vzdálenost 180,3 km.

V rekordech nezaostává ani společnost ČEZ, když zdolala na elektrickém skútru světový rekord v počtu ujetých kilometrů za 24 hodin. Za tuto dobu dokázal skútr ujet 1136 kilometrů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Pokořením dosavadního rekordu a dojezdem 502 kilometrů jsem chtěl ukázat široké veřejnosti, že elektromobily jsou schopné zvládnout každodenní nároky na jízdu automobilem."

Vážně super... jestli je každodenní nárok jezdit maximálně 60km/h v ideálních podmínkách...

Pokud chcete něco propagovat tak ukažte Teslu, protože to je jediné plně elektrické auto, které má dojezd a vypadá nádherně.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Tesla Model S.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdravim nadsence ele,
jak pisete. Problem je hmotnost, cena a vydrz baterii. Po googleni uz jsem videl ale radu prototipu baterii, ktere maji nekolikanasobne vetsi kapacitu a jsou lehci. Ele auta budou asi jeste radku let pro nadsence. Vcera me napr u nas v CB vyrazil dech Fisker Karma na jihoceskych SPZ. ;o) Ono tech lidi nebude malo co maji radi ele auta a jsou ochotni do nich investovat. Do 2014 pockam jestli bude citigo elektricky a kdyz ne, tak si necham udelat prestavbu Fabie. Potrebuji jezdit ciste po meste, dobijet v praci v garazi a na strechu plesknu fotovoltaiku. Fandim vsem co nechteji prolejvat hektolitry ropy. At uz ele ci plyn. Voltu zdar. ;o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vidět jaký pokrok je v oblasti akumulátorů.
Bohužel škoda,že automobilky stále jen zkouší a zkouší...
Takže díky jen takovýmto velkým a malým nadšencům to jde dopředu.
Jinak lehkým přepočtem se dostávam k porovnání cca 0,8-1l benzinu/100 km.
A již několik let slibované 3l auto je odhadem minimálně 3*energeticky náročnější....
Závěr:Budoucnost je v elektřině

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánové, rekord může přeci vytvořit kdokoli. Všimněte si, že automobilky se o to nesnaží, ač mají mnohem a nesrovnatelně jiné možnosti. Zatím přeci nemá nikdo chtít el. auto! Proto se půjčí novinářúm Mitsubischi postavené hlavně pro Japonsko, kde tolik nemrzne a el. topidlo postačí. U nás je to jiné. Napíše se: "je to dobré, ale když zapneme topení, dojedeme do Benešova" A je to, nikdo to nechce a jsme stále hezky závislí na ropě a finančně vyčerpaní.
My z našeho sdružení ukazujeme jak to jde, když se chce. Tesla a Mate Rimac to ukazuje také, ale ještě mnohem lépe.
Vozidlo Peugeot 106 -montážní provedení má místo pod podlahou zavazadlového prostoru, který jsem použil pro druhou sadu baterií. Zavazadlový prostor je zachován, pohodlně se v tom vyspím, mohli jste vidět na srazu ve "slepičárně".
Celkem 2x40 200Ah LiFePo4 (460 kg, vozidlo není přetíženo) , balancery EKOLO, nabíječka 12 kWh.
Pokud Vás ještě něco zajímá, přijeďte na náš sraz 7. července a uvidíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady nás je co by rádi jezdily elektromobilem...
Je to ale o penězích, to asi víte nejlépe sám.
I když já jsem optimista. Ale cena CITIGO electric nejspíš bude ještě kolem 450 tisíc Kč.
Jistě možná úspěch, ale já si musím počkat. Bohužel. Snad to do důchodu stihnu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcela určitě byly použity lithioiontové baterie,jelikož mají menší hmotnost při vysoké kapacitě,ale jejich cena musela být okolo 700tis.Kč Pan Vegr je fanda elektromobility,ale kdo další by dal do starého auta baterie za 3/4 milionu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože uvedený Peugeot 106 má derivační motor 15kW (šp. 20kW) a napětí 120V, mohlo být použito např. jen 38ks LFP článků 3,2V/400Ah, jejichž hmotnost by byla 266kg a cena včetně DPH 365.200,- Kč (při slevě 30%). Věřím, že při pomalejší jízdě byla spotřeba vozidla cca 100Wh/km (výrobce udával spotřebu 150Wh/km).
Horší to ale bude s ekonomikou provozu. Při spotřebě benzínu 7l/100km a jeho ceně 40Kč/l by vozidlo za cenu baterií najelo 130.000km (min. 13let provozu při nájezdu 10.000km/rok). A to není započítána cena elektrické energie na dobíjení akumulátorů a benzin na zimní topení ve vozidle. A za 13 let bude po smrti jak vozidlo, tak i baterie.
Jak je patrné, vše je závislé na bateriích, jejich cenách, životnosti a hmotnosti. Ale rekord je dobrý a přeji panu Vegrovi jeho opětovné překonání.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten výpočet vám nevychází - 38LFP 400Ah váží bez držáků a kabelů nějakých 520kg. Nevím tedy jestli nebylo překročeno povolené zatížení Peugeotu 106 a to panu Vegrovi fandím - dělá pro propagaci elektromobilizmu opravdu hodně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výpočtem uvedeného dosazení bateriemi dostaneme cca 48,5kWh,takže nevím,jestli to stačí (pan Vegr uvedl spotřebu 50kWh)
Cenu baterií nelze běžně uvažovat se slevou 30% ,(kdo ji dostane?),takže bez slevy +100,-tis , dále cena nutné elektroniky k těmto bateriím (BMS),protože původně tam byly niklcadmiové),a práce a jsme u těch 700tis.Kč
Jako předvedení možností jízdy čistě na elektřinu je to dobré, ale opakuji - kdo si dá do starého auta baterie za takovou cenu?

Z lidí, co mají auto jenom jako prostředek pro přesun z bodu A do bodu B určitě nikdo. Tohle je prostě o fandovství. Jsou mraky lidí, co nacpou podobné nebo i mnohem větší částky do pořízení a renovace různých veteránů, sporťáků, starých amerik a aut pro volný čas obecně. Nebo sdrdcaři, co jsou ochotní dát milionové částky za určitý typ Harleye. I když na druhou stranu může to mít i další aspeky, narozdíl od těch jmenovaných, na elektrickou 106 člověk asi žándou babu neuloví ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A oproto tvrdím, že nyní nejlepším konceptem pro elektromobily by byl elektromotor se sadou baterií stačící na jízdu do 60km s dobíjecím malým benzínovým motorem-nebo motorem na jiné palivo. V případě, že by se baterie časem zdokonalovaly, tak by nemusel být problém nahradit stávající bat. bateriemi s lepší kapacitou a tím prodloužit životnost takového automobilu. Cenově by to mohlo být už lepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že hlavním "opotřebovávacím vlivem" jsou otřesy spalovacího motoru, tak by to životnost o moc neprodloužilo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánovi Vegrovi blahoželám.
Rád by som sa ale dozvedel, aké akumulátory použil, pretože 50kWh je už slušne veľká hmotnosť a určite Peugeot toho mal dosť a asi aj zadné sedadlá museli uvoľniť priestor pre batérie....

Obrázek uživatele honza.t

Heské by bylo kdyby rekord uskutečnil i s vozem EVCgroup které by tímto potvrdily své kvality.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je o dohodě.Pokud je majitelem Peugeotu tak tento rekord muže provadět s timto.Ale spiše by mne zajimalo porovnani s dojezdy dalkove jizdy ktera se uskutečnila minuly tyden přes ČR.Z pobalti do Italie.Doufam,že se na Hybridu cz. i o tom dozvim.Byla tam širši současna presentace elektromobilu ruznych značek a tam by bylo co porovnavat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebolo by to príliš komerčné?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26