Opel Ampera stojí v ČR přes milion korun

Jan Horčík - 20 Únor 2012

Už na šest tisíc závazných objednávek registruje v Evropě automobilka Opel na model Ampera, elektrické auto s prodlouženým dojezdem. V těchto dnech vybraní dealeři sítě Opel C&S finalizují objednávky prvních zákazníků z Česka. Ampera se zde nabízí za cenu 1 080 000 Kč.auto elektromobil Opel Ampera

Redakce Hybrid.cz měla Opel Ampera plug-in hybrid zapůjčen na dva dny kolem poloviny února, kdy ještě vládly tuhé mrazy
foto: Hybrid.cz

Podle automobilky dostane “za tuto cenu zákazník elektromobil, který lze bez jakýchkoliv kompromisů využívat v každodenním povozu, aniž by jeho akční rádius limitovala kapacita baterií.”

My se spíše kloníme k označení hybrid, konkrétně sériově-paralelní hybrid, ale je jasné, že Opel chce využít marketing co nejlépe a postavit Amperu proti klasickým elektromobilům s menším dojezdem. Ostatně, dokazuje to i následující citace:

„Na rozdíl od konvenčních elektromobilů dokáže Ampera sloužit jako jediný plnohodnotný automobil ve firmě či domácnosti,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Ampera poskytuje komfort a jízdní výkony moderního automobilu nižší střední třídy, majitelům ovšem dokáže extrémně snížit provozní náklady.“

Magazín Hybrid.cz měl aktuálně Opel Ampera na dva dny zapůjčen a naše první dojmy jsou velmi dobré. Podívejte se na video, anebo si počkejte na rozsáhlejší článek v průběhu tohoto týdne.

Do standardní výbavy Opelu Ampera patří mj. stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá kola 17“, barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému, apod.

Interiér Opelu Ampera poskytuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie: Variabilitu pětidveřové karoserie, pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1 005 litrů.

V tiskové zprávě se dále píše, že “kola modelu Ampera jsou poháněna vždy elektricky – li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k.” To ale dle našich informací ve vztahu k modelu Chevrolet Volt (kterého je Ampera de-facto kopií) není tak docela pravda.

Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km – podle terénu, způsobu jízdy a vnější teploty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.

Systém elektrického pohonu Voltec modelu Ampera umožňuje velmi dynamickou jízdu – točivý moment 370 N.m, který je k dispozici prakticky už od nulových otáček, umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 sekund, maximální rychlost Opelu Ampera je nastavena na 161 km/h.

Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 % evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů.

Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor. Sada akumulátoru o kapacitě 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly.

Akumulátor lze snadno dobíjet ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Proudem 16 A se akumulátor plně nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chcel by som sa redakcie opytat ako je to z dovozom takehoto auta z USA. Kedze je tam ine napatie v sieti, myslite ze staci len zmenit tankovaci steker, alebo treba toho viac pomenit. Dik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano. Kdyby stál třetinu, tak si ho jdu zítra koupit. Takhle je to z ekonomického hlediska šílenství a totální nesmysl. Koupě se dá obhájit jedině tím, že čistý vzduch ve městě a elektromobilita je něčí hobby.

Ale stejně doufám, že si Amperu dost podnikatelů koupí, jinak se to dopředu nepohne. U státních firem včetně ČEZ a PRE bohužel vidím případný nákup Ampery za tuto cenu spíše jako amorální (rozhazování cizích peněz).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S cenou to pěkně pos... Zlatej prius i když to není totéž, no uvidíme, kolik bude stát prius plug-in. ale dát přes mil. za to auto, to si raději koupím oktávku a 400 tis projezdím. Při cenně paliva 40,- a spotřebě 6 litrů ujedu nějakých 180.000km za ty prachy :-Dco je lepší?

Nabíjení méně než 4 hodiny z 230V při 16A? 4x230x16=14,72kWh ... jak s tím nabijí akumulátor o kapacitě 16kWh? S takovou se už přestávám divit i spotřebě 1,6l/100km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Franto, počítáte to správně. Jediný rozdíl bude asi skutečně v tom, že se nevyužívá celá kapacita baterií. Spotřeba 1.6l/100km bude zřejmě "upravena" poté, co pánové doplní výsledky svého měření ve svém slibovaném článku. Taková spotřeba lze dosáhnout jen s přednabitým autem, které pojede krátkou vzdálenost, pak se to podle mého rychle vrátí do reálných čísel k 4-5l/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja sa zase nečudujem Vášmu výpočtu výkonu na striedavom prúde, pretože to väčšina ľudí počíta ako Vy; nájdite si výpočet výkonu na striedavom prúde (v tomto prípade jednofázovom) a zamerajte pozornosť na efektívnu hodnotu, činný výkon, zdanlivý výkon,účinnosť, atď. A potom sa bavme o tom, čo vlastne počítate. P=U*I platí len pri jednosmernom prúde. Okrem toho:
The 2011 Chevrolet Volt has a 16 kW·h / 45 A·h (10.4 kW·h usable); This requirement translated using a lithium-ion battery pack with an energy storage capacity of 16 kWh considering that the battery would be used until the state of charge (SOC) of the battery reached 30%. This limit to the SOC was necessary in order to maintain operational performance under a wide range of environments, and to minimize the battery degradation to allow at least a ten year life span.
Zdroj: en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
Takže tu nájdete odpoveď na Vašu otázku čo sa týka 4hod. nabíjania a kapacity akumulátora.

Všechny faktory pro výpočet, které jste uvedl mohou výkon dodaný do baterií pouze snižovat, alespoň pokud dobíjecí obvody splňují normy na harmonické sítě.

Ostatně jsem měl snahu i pro laika pochopitelným způsobem poukázat na to, že výrobce v reklamě uvádí klamavě:
Kapacitu baterií 16kWh ... dle neoficiálních zdrojů použitelná 10,4kWh.
Spotřebu paliva 1,6l/100km ... kterou asi dosáhnete pouze v případě, že jezdíte minimálně z 75% na elektřinu z obnovitelných zdrojů.

Pro mne to je prostě postačující signál abych od takového výrobce nic nekoupil. Hlavně když tyto informace neuvádí ani na svých stránkách věnovaných Opelu Ampera (http://www.opel-ampera.com/index.php/mas/ampera/faq). Ostatně ještě jsem nenašel vysvětlení jak se dopočítaly ke spotřebě 1,6l/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Správne. S týmito doplňujúcimi informáciami o využiteľnej kapacite tie časy a príkon dávajú zmysel. Súhlasím s Vami aj v tom, že sú to (aj s tou spotrebou) marketingové vylepšenia reality, teda klamlivé ružové okuliare.

A keďže nám marketing klame, neostáva nič iné, len pátrať po ďalších dostupných informáciách a zapojiť vlastnú hlavu; som rád, že to robíte. Len je dobre nezjednodušovať až tak, že tiež zavádzate, to sa potom začína podobať na ten marketing :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přemýšlel jsem nad tim, jak rychle se bude snižovat hodnota elektromobilu nebo hybridu se stoupajícím stářím vozu. Zřejmě to bude ještě rychleji, než u aut se spalovacím motorem, protože spousta lidí se bude obávat právě výrazně zhoršených parametrů starých baterií a nutnosti investovat do nových, což by se asi moc nevyplatilo.
To mě přivádí na myšlenku, že na elektromobil pro každodenní dojíždění do práce (cca 20+20km) se vyplatí ještě pár let počkat a pak koupit za levný peníz starší elektromobil, který měl původní dojezd řekněme 160km. I kdyby byl dojezd snížený na 40-50%, tak by to pořád stačilo.

U lithiových baterií se dojezd dá otestovat pár hodinovou projížďkou před tím než starší elektromobil koupíte ... to pouze u spalováku kupujete zajíce v pytli.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde to trochu proti naší věci, ale možná není od věci popřemýšlet ani nad tím jak rychle se bude snižovat pořizovací cena benzinových a naftových aut v závislosti na tom jak rychle bude cena litru paliva atakovat hranici 40 Kč a posléze 50 Kč :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A take neni od veci popremyslet nad tim, kam se vysplha cena elektriny, az na ni bude napr. uvalena uhlikova dan. To, ze vetsina elektriny se vyrabi spalovanim fosilnoch paliv, navic s nizkou ucinnosti, doufam nemusim pripominat. V pristich 20ti letech se na tom mnoho nezmeni.

Pripadnemu zajemci, touzicimu dojizdet denne 20+20km do prace, bych doporucil jakykoli 5 let stary maly vuz s litrovym benzinovym motorem, celkova ekologicka zatez bude nepochybne nizsi. Nejlepsi je ovsem vyuzit hromadnou dopravu.

JL

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hovorite mi z duse :)
ohladne samostatnosti na kratky radius od rodinneho domu, a dufajuc neexistencie specialnej dane na elektromobil, vidim idealny svet s lacnym EV vdaka PB gel bateriam a vlastna solarna na streche a mini veternou El.

kym kyselinove baterie s autom este realne vidim, tu solarku len v malom. veterna chce len motor s permanentnym magnetom a plachtami :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

strasne vysoka cena.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol