Opel Ampera stojí v ČR přes milion korun

Už na šest tisíc závazných objednávek registruje v Evropě automobilka Opel na model Ampera, elektrické auto s prodlouženým dojezdem. V těchto dnech vybraní dealeři sítě Opel C&S finalizují objednávky prvních zákazníků z Česka. Ampera se zde nabízí za cenu 1 080 000 Kč.

Redakce Hybrid.cz měla Opel Ampera plug-in hybrid zapůjčen na dva dny kolem poloviny února, kdy ještě vládly tuhé mrazy
foto: Hybrid.cz

Podle automobilky dostane “za tuto cenu zákazník elektromobil, který lze bez jakýchkoliv kompromisů využívat v každodenním povozu, aniž by jeho akční rádius limitovala kapacita baterií.”

My se spíše kloníme k označení hybrid, konkrétně sériově-paralelní hybrid, ale je jasné, že Opel chce využít marketing co nejlépe a postavit Amperu proti klasickým elektromobilům s menším dojezdem. Ostatně, dokazuje to i následující citace:

„Na rozdíl od konvenčních elektromobilů dokáže Ampera sloužit jako jediný plnohodnotný automobil ve firmě či domácnosti,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Ampera poskytuje komfort a jízdní výkony moderního automobilu nižší střední třídy, majitelům ovšem dokáže extrémně snížit provozní náklady.“

Magazín Hybrid.cz měl aktuálně Opel Ampera na dva dny zapůjčen a naše první dojmy jsou velmi dobré. Podívejte se na video, anebo si počkejte na rozsáhlejší článek v průběhu tohoto týdne.

Do standardní výbavy Opelu Ampera patří mj. stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá kola 17“, barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému, apod.

Interiér Opelu Ampera poskytuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie: Variabilitu pětidveřové karoserie, pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1 005 litrů.

V tiskové zprávě se dále píše, že “kola modelu Ampera jsou poháněna vždy elektricky – li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k.” To ale dle našich informací ve vztahu k modelu Chevrolet Volt (kterého je Ampera de-facto kopií) není tak docela pravda.

Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km – podle terénu, způsobu jízdy a vnější teploty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.

Systém elektrického pohonu Voltec modelu Ampera umožňuje velmi dynamickou jízdu – točivý moment 370 N.m, který je k dispozici prakticky už od nulových otáček, umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 sekund, maximální rychlost Opelu Ampera je nastavena na 161 km/h.

Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 % evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů.

Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor. Sada akumulátoru o kapacitě 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly.

Akumulátor lze snadno dobíjet ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Proudem 16 A se akumulátor plně nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček.

tisková zpráva

14 Comments on “Opel Ampera stojí v ČR přes milion korun”

  1. Ano. Kdyby stál třetinu,
    Ano. Kdyby stál třetinu, tak si ho jdu zítra koupit. Takhle je to z ekonomického hlediska šílenství a totální nesmysl. Koupě se dá obhájit jedině tím, že čistý vzduch ve městě a elektromobilita je něčí hobby.

    Ale stejně doufám, že si Amperu dost podnikatelů koupí, jinak se to dopředu nepohne. U státních firem včetně ČEZ a PRE bohužel vidím případný nákup Ampery za tuto cenu spíše jako amorální (rozhazování cizích peněz).

  2. S cenou to pěkně pos…
    S cenou to pěkně pos… Zlatej prius i když to není totéž, no uvidíme, kolik bude stát prius plug-in. ale dát přes mil. za to auto, to si raději koupím oktávku a 400 tis projezdím. Při cenně paliva 40,- a spotřebě 6 litrů ujedu nějakých 180.000km za ty prachy :-Dco je lepší?

    1. Ja sa zase nečudujem
      Ja sa zase nečudujem Vášmu výpočtu výkonu na striedavom prúde, pretože to väčšina ľudí počíta ako Vy; nájdite si výpočet výkonu na striedavom prúde (v tomto prípade jednofázovom) a zamerajte pozornosť na efektívnu hodnotu, činný výkon, zdanlivý výkon,účinnosť, atď. A potom sa bavme o tom, čo vlastne počítate. P=U*I platí len pri jednosmernom prúde. Okrem toho:
      The 2011 Chevrolet Volt has a 16 kW·h / 45 A·h (10.4 kW·h usable); This requirement translated using a lithium-ion battery pack with an energy storage capacity of 16 kWh considering that the battery would be used until the state of charge (SOC) of the battery reached 30%. This limit to the SOC was necessary in order to maintain operational performance under a wide range of environments, and to minimize the battery degradation to allow at least a ten year life span.
      Zdroj: en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
      Takže tu nájdete odpoveď na Vašu otázku čo sa týka 4hod. nabíjania a kapacity akumulátora.

      1. Všechny faktory pro
        Všechny faktory pro výpočet, které jste uvedl mohou výkon dodaný do baterií pouze snižovat, alespoň pokud dobíjecí obvody splňují normy na harmonické sítě.

        Ostatně jsem měl snahu i pro laika pochopitelným způsobem poukázat na to, že výrobce v reklamě uvádí klamavě:
        Kapacitu baterií 16kWh … dle neoficiálních zdrojů použitelná 10,4kWh.
        Spotřebu paliva 1,6l/100km … kterou asi dosáhnete pouze v případě, že jezdíte minimálně z 75% na elektřinu z obnovitelných zdrojů.

        Pro mne to je prostě postačující signál abych od takového výrobce nic nekoupil. Hlavně když tyto informace neuvádí ani na svých stránkách věnovaných Opelu Ampera (http://www.opel-ampera.com/index.php/mas/ampera/faq). Ostatně ještě jsem nenašel vysvětlení jak se dopočítaly ke spotřebě 1,6l/100km.

        1. Správne. S týmito
          Správne. S týmito doplňujúcimi informáciami o využiteľnej kapacite tie časy a príkon dávajú zmysel. Súhlasím s Vami aj v tom, že sú to (aj s tou spotrebou) marketingové vylepšenia reality, teda klamlivé ružové okuliare.

          A keďže nám marketing klame, neostáva nič iné, len pátrať po ďalších dostupných informáciách a zapojiť vlastnú hlavu; som rád, že to robíte. Len je dobre nezjednodušovať až tak, že tiež zavádzate, to sa potom začína podobať na ten marketing 🙂

    2. Franto, počítáte to
      Franto, počítáte to správně. Jediný rozdíl bude asi skutečně v tom, že se nevyužívá celá kapacita baterií. Spotřeba 1.6l/100km bude zřejmě „upravena“ poté, co pánové doplní výsledky svého měření ve svém slibovaném článku. Taková spotřeba lze dosáhnout jen s přednabitým autem, které pojede krátkou vzdálenost, pak se to podle mého rychle vrátí do reálných čísel k 4-5l/100km.

  3. Přemýšlel jsem nad tim,
    Přemýšlel jsem nad tim, jak rychle se bude snižovat hodnota elektromobilu nebo hybridu se stoupajícím stářím vozu. Zřejmě to bude ještě rychleji, než u aut se spalovacím motorem, protože spousta lidí se bude obávat právě výrazně zhoršených parametrů starých baterií a nutnosti investovat do nových, což by se asi moc nevyplatilo.
    To mě přivádí na myšlenku, že na elektromobil pro každodenní dojíždění do práce (cca 20+20km) se vyplatí ještě pár let počkat a pak koupit za levný peníz starší elektromobil, který měl původní dojezd řekněme 160km. I kdyby byl dojezd snížený na 40-50%, tak by to pořád stačilo.

    1. Jde to trochu proti naší
      Jde to trochu proti naší věci, ale možná není od věci popřemýšlet ani nad tím jak rychle se bude snižovat pořizovací cena benzinových a naftových aut v závislosti na tom jak rychle bude cena litru paliva atakovat hranici 40 Kč a posléze 50 Kč :).

      1. A take neni od veci
        A take neni od veci popremyslet nad tim, kam se vysplha cena elektriny, az na ni bude napr. uvalena uhlikova dan. To, ze vetsina elektriny se vyrabi spalovanim fosilnoch paliv, navic s nizkou ucinnosti, doufam nemusim pripominat. V pristich 20ti letech se na tom mnoho nezmeni.

        Pripadnemu zajemci, touzicimu dojizdet denne 20+20km do prace, bych doporucil jakykoli 5 let stary maly vuz s litrovym benzinovym motorem, celkova ekologicka zatez bude nepochybne nizsi. Nejlepsi je ovsem vyuzit hromadnou dopravu.

        JL

        1. hovorite mi z duse
          hovorite mi z duse 🙂
          ohladne samostatnosti na kratky radius od rodinneho domu, a dufajuc neexistencie specialnej dane na elektromobil, vidim idealny svet s lacnym EV vdaka PB gel bateriam a vlastna solarna na streche a mini veternou El.

          kym kyselinove baterie s autom este realne vidim, tu solarku len v malom. veterna chce len motor s permanentnym magnetom a plachtami 🙂

Napsat komentář