Dnes v dopoledních hodinách jsme přebrali ke krátkému redakčnímu testu (téměř) sériový hybrid Opel Ampera – auto vskutku luxusní. Futuristickému designu bílá sluší a na sněhu to platí dvojnásob.
foto: Hybrid.cz
Zima však zřejmě nesvědčí elektrickému pohonu jako takovému. Namísto 60 až 80 km dojezdu na elektřinu auto ukazovalo pouze 42 km. To je ovšem pochopitelné. V desetistupňovém mrazu s sebou vyhřátí interiéru na kýžených 21 stupňů nese nezanedbatelnou energetickou zátěž.
Po rozjetí jsme ale rázem úvodní nižší deklarovaný dojezd odpustili. Ampera akceleruje s hbitostí elektromobilům vlastní a ani v rychlostech kolem stovky do auta neproniká nežádoucí hluk. Přitom i ve stokilometrové rychlosti dokáže střelhbitě reagovat na „proudový“ pedál.
Dálniční stotřicítku provází pouze lehký aerodynamický šum, který je ale pod rozlišovací úrovní běžného „spalovacího“ motoristy. Na 22km trase naskočil spalovací motor pouze jednou, počítač přitom akt zažehnutí omluvil textem, že důvodem je nízká teplota.
Celkový první dojem z auta předčil očekávání. Pro další informace zůstaňte naladěni.
Práve som sedel v Ampere –
Práve som sedel v Ampere – pekné vozidlo, ineriér tiež, len nechápem pre koho je určené. Možno pre číňanov. Ak toto vozidlo je určené pre 4 osoby, tak tento údaj treba upresniť na: Pre dvoch dospelých a dve deti.
V prospekte sa dočítam, že má spotrebu 1,5litra/100km – to tiež treba upresniť na: Spotreba prvých 100km jazdy.
No a opäť mi skalopevne tvrdili, že je to elektromobil, pritom evidentne má motor mechanické spojenie s kolesami.
Opel/GM má zcela nesmyslnou
Opel/GM má zcela nesmyslnou a podivuhodně matoucí celofiremní taktiku nazývat Volt/Amperu elektromobilem. Učí to všechny své zaměstnance i dealery. Nechápeme to ani my a asi ani nikdo jiný kromě jejich marketingu.
situacia v SR, cena vozidla
situacia v SR, cena vozidla je 44500 € cize aj keby jazdil na zhmotnenu astralnu hmlu, tak sa neoplati, pri porovnatelnych autach Zafira 1,6 a ampera, ak uvazujeme prevadzkove naklady ampery 0 vychadza navratnost na 296538 km…
Pár dotazů
Jelikož jsem
Pár dotazů
Jelikož jsem stále v očekávání dodání mého Voltu mám pár dotazů:
– protože je k vozu pouze nabíječka na 240V, existuje (či se dá koupit) „nabíječka“ na 380V ?
– můžete odměřit spotřebu po úplném vybití baterie?
– má vůz dálkově ovládané „topení“-neboli „nastartování“
– jaký je skutečný čas nabití vozu na 100% přes dodávaný kabel?
Díky
http://www.chevrolet.sk/vysku
http://www.chevrolet.sk/vyskusajte-chevrolet/koncepty-a-buduce-modely/volt-produkcny-model.html#_SP9
…to je teorie, kterou jsem
…to je teorie, kterou jsem četl již několikrát. Mne ale zajímá skutečnost, např. o plném nabití za 3h silně pochybuji!
li-ion mozes bezpecne
li-ion mozes bezpecne nabijat prudom 1C, takze asi hodinu. GM takuto moznost neponuka. Bateria vyuziva 10,4 kWh na jazdu, takze teoreticky ju 10 kW nabijacka nabije za hodinu.
– pokud víme, tak nikoliv
–
– pokud víme, tak nikoliv
– ano, Volt/Ampera nabízí velmi podrobné informace o spotřebě. Pokud je auto dobité, jede pouze na baterii a ukazuje kolik jste ujeli na baterii a kolik za tu dobu spotřebovali kWh. Jakmile se baterie vybije, na desetiny litru počítá objem spotřebovaného benzinu a ujetou vzdálenost a z toho vycházející statistiky.
– ano
– zatím jsme auto dobíjeli jednou, a to za přibližně 4 hodiny (displej auta ukazoval čas dokončení dobíjení po připojení do zásuvky velmi přesně)
Bol by som rád, keby ste to
Bol by som rád, keby ste to otestovali dlhodobejšie.
Je to priamy konkurent Priusu, tak by to určite veľa ľudí zaujímalo.
My bychom samozřejmě byli
My bychom samozřejmě byli také rádi za dloiuhodobější test, bohužel, zatím je Opel Ampera v ČR značně nedostatkové zboží. Toto konkrétní auto je vypůjčené z Německa a jde z ruky do ruky, měli jsme štěští, že se nám ho vůbec podařilo získat. Nicméně doufáme, že během následujících měsíců se dlouhodobější test podaří dohodnout.