ABB představuje rychlonabíjecí stanice pro elektromobily
Společnost ABB přichází jako jedna z prvních s řešením pro inteligentní rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. Technologii představila odborné veřejnosti před týdnem na konferenci Smart Grids v Praze.
Společnost ABB má v úmyslu pokrýt celé portfolio nabíjecích stanic včetně malých stanic pro domácí použití. Největší pozornost je pochopitelně věnována technologicky nejnáročnějším aplikacím, tedy velmi rychlým a středně rychlým nabíjecím stanicím, které slouží k nabíjení elektromobilu ve velmi krátkém čase. Takové představila firma ABB už letos na autosalonu v Ženevě.
Londýn omezí podporu elektromobilům
Better Place a GE společně rozšíří infrastrukturu pro elektromobily
General Motors instaluje dobíjecí stanice v domovském Michiganu
Nabíjení u nejvýkonnějšího modelu trvá přibližně pět minut což je časové plně srovnatelné s běžným tankováním u klasických čerpacích stanic. Jedná se o špičkovou a spolehlivou technologii vyráběnou ve Švýcarsku a na Novém Zélandu, jejíž rozšíření do České republiky je v současnosti limitováno pouze stávající infrastrukturou distribuční sítě, legislativou či samotnou výrobou vozidel na elektrický pohon a v neposlední radě poptávkou široké motoristické veřejnosti. Další otázkou je případná podpora na úrovni Evropské unie.
V USA se již dostalo této technologii podpory na vládni úrovni. Prezident Barack Obama a jeho vláda podpoří vývoj a výrobu elektromobilů. Podle prezidenta Obamy by se mělo do roku 2015 po silnicích USA prohánět milion plug-in hybridů. Pomoci to má jak ekonomice, tak ekologii.
Evropa vymýšlí vlastní standard konektorů pro elektrická auta
Kalifornie investuje do údržby své sítě dobíjecích stanic
The Blink - luxusní retro dobíjecí stanice pro elektromobily
Společnost ABB je připravena reagovat na požadavky trhu v oblasti nabíjecích stanic a plně podporuje rozšiřování této čisté technologie v oblasti osobní i veřejné dopravy. Kromě uvedených aktivit má ABB také zájem spolupracovat na projektech s případnými poskytovateli samotné služby nabíjení elektromobilu a uvažuje o rozšíření ABB flotily firemních vozů právě o elektromobily.
´Hlavne se brutalne zdrazi elektrika a nejvic to odnesou lidi kteri ani ten automobil mit nebudou!!!
Zlatej vodík v Top gearu mají pravdu :D
No to je zase kokotina. porad dokola. Uvedomte si konecne ze nemuzete odebirat ze site vykon cca 500kw. to jest 1250 A pri 400V.
Jde odebírat i víc! Pokud by jste napsal, že běžné sítě pro domácnosti pak bych nepolemizoval. Ale kdo by potřeboval doma nabíjet elektromobil za 5 minut? Mimochodem 500 kW trafačka není nijak veliká a s ohledem k tomu, že síť je třífázová tak to vychází 725A na fázi. Na takové proudy nejsou potřeba v průmyslových měrítkách nijak výjimečné průřezy vodičů.
Průřezy vodičů jsou nutné všude stejné, to je fyzika. V průmyslových měřítkách se používají hlavně úplně jiná napětí a pak jde samozřejmě přenášet větší výkony bez navyšování průřezu vodiče.
Pak taky nezapomínejte na tu drobnost, že pod v autě pod kapotou ten výkon musíte nějak usměrnit a přeměnit na napětí, které vyžadují akumulátory. Radši ani ani nepředstavuju, jak by takový kus elektroniky vypadal.
No, jak jsem to studoval ve schematech Mitsubishi imiev / Peugeot ion, elektromobil si vozí s sebou pomalou on-board nabíječku pro několikahodinové nabíjení z běžné jednofázové zásuvky 230V.
Naopak přípojka pro rychlonabíjení jde rovnou na baterku, takže ta výkonová elektronika je součástí rychlonabíjecí stanice. Proto je taky aktuální sjednocení konektorů a standardů (rychlo)nabíjení elektromobilů.
Koukal jsem, že to má napětí akumulátoru 330V a nabíjení je pochopitelně stejnosměrné. Tudíž nároky na kabeláž poměrně značné, pokud to má být opravdu rychlonabíjení. Z toho se dá už dost přesně spočítat, jaké jsou skutečné možnosti nabíječe a co už je pouze z říše sci-fi.