ABB představuje rychlonabíjecí stanice pro elektromobily

Společnost ABB přichází jako jedna z prvních s řešením pro inteligentní pro . Technologii představila odborné veřejnosti před týdnem na konferenci v .   

Společnost ABB má v úmyslu pokrýt celé portfolio včetně malých stanic pro domácí použití. Největší pozornost je pochopitelně věnována technologicky nejnáročnějším aplikacím, tedy velmi rychlým a středně rychlým nabíjecím stanicím, které slouží k nabíjení elektromobilu ve velmi krátkém čase. Takové představila firma ABB už letos na .

Nabíjení u nejvýkonnějšího modelu trvá přibližně pět minut což je časové plně srovnatelné s běžným tankováním u klasických . Jedná se o špičkovou a spolehlivou technologii vyráběnou ve a na , jejíž rozšíření do je v současnosti limitováno pouze stávající distribuční sítě, legislativou či samotnou výrobou vozidel na a v neposlední radě poptávkou široké motoristické veřejnosti. Další otázkou je případná podpora na úrovni .

V se již dostalo této technologii podpory na vládni úrovni. Prezident a jeho vláda podpoří a . Podle prezidenta Obamy by se mělo do roku po USA prohánět milion . Pomoci to má jak ekonomice, tak ekologii.

Společnost ABB je připravena reagovat na požadavky trhu v oblasti a plně podporuje rozšiřování této čisté technologie v oblasti i . Kromě uvedených aktivit má ABB také zájem spolupracovat na projektech s případnými poskytovateli samotné služby nabíjení elektromobilu a uvažuje o rozšíření ABB právě o .

tisková zpráva

7 Comments on “ABB představuje rychlonabíjecí stanice pro elektromobily”

    1. Jde odebírat i víc! Pokud
      Jde odebírat i víc! Pokud by jste napsal, že běžné sítě pro domácnosti pak bych nepolemizoval. Ale kdo by potřeboval doma nabíjet elektromobil za 5 minut? Mimochodem 500 kW trafačka není nijak veliká a s ohledem k tomu, že síť je třífázová tak to vychází 725A na fázi. Na takové proudy nejsou potřeba v průmyslových měrítkách nijak výjimečné průřezy vodičů.

      1. Průřezy vodičů jsou
        Průřezy vodičů jsou nutné všude stejné, to je fyzika. V průmyslových měřítkách se používají hlavně úplně jiná napětí a pak jde samozřejmě přenášet větší výkony bez navyšování průřezu vodiče.

        Pak taky nezapomínejte na tu drobnost, že pod v autě pod kapotou ten výkon musíte nějak usměrnit a přeměnit na napětí, které vyžadují akumulátory. Radši ani ani nepředstavuju, jak by takový kus elektroniky vypadal.

        1. No, jak jsem to studoval ve
          No, jak jsem to studoval ve schematech Mitsubishi imiev / Peugeot ion, elektromobil si vozí s sebou pomalou on-board nabíječku pro několikahodinové nabíjení z běžné jednofázové zásuvky 230V.

          Naopak přípojka pro rychlonabíjení jde rovnou na baterku, takže ta výkonová elektronika je součástí rychlonabíjecí stanice. Proto je taky aktuální sjednocení konektorů a standardů (rychlo)nabíjení elektromobilů.

          1. Koukal jsem, že to má
            Koukal jsem, že to má napětí akumulátoru 330V a nabíjení je pochopitelně stejnosměrné. Tudíž nároky na kabeláž poměrně značné, pokud to má být opravdu rychlonabíjení. Z toho se dá už dost přesně spočítat, jaké jsou skutečné možnosti nabíječe a co už je pouze z říše sci-fi.

Napsat komentář