Boris Johnson, současný starosta Londýna, v dubnu minulého roku prohlásil, že ze své metropole udělá hlavní město světa elektromobilismu. Chtěl vystavět 25 000 dobíjecích stanic a přivést do města 100 000 elektromobilů. Nyní ale osekává financování tohoto projektu.
Původně plán předpokládal, že na realizaci všech zmíněných opatření bude třeba 60 mil. liber. Z toho Johnson chtěl z městské kasy pokrýt třetinu. Zbytek měl dodat stát a soukromí sponzoři.
Nyní se ale v rámci úsporných opatření rozhodl svou třetinu snížit na další třetinu, tedy pouhých sedm milionů liber. Zbylé peníze si slibuje získat od soukromých sponzorů. Například v případě nedávno úspěšně spuštěného schématu sdílení jízdních kol se mu to podařilo – „tváří“ celého systému je firma Barclays.
Londýnské půjčovny kol začínají vydělávat
Prodej elektromobilů v Británii: 55 za rok 2009
Bezpečnost elektromobilů? V Británii zemřela při nehodě přední vědkyně
Faktem je, že elektromobily jsou pro Londýn a zejména samotné Londýňany spásou. Jsou osvobozeny od poplatků za vjezd, jezdí téměř zadarmo, mají k dispozici vyhrazená parkovací místa. Například v případě nákupu elektrického auta Mitsubishi iMiEV to podle britského magazínu CarMagazine.co.uk znamená roční úsporu 5150 liber. S takovou se elektromobil v Londýně zaplatí během zhruba pěti let.