Nissan Leaf 2013 pro USA: dojede dál, rychleji se nabije a stojí míň

Jan Horčík - 10 Leden 2013

Nissan už v listopadu představil detaily nové generace elektromobilu Nissan Leaf. Teď stejnou novinku, tedy Leaf 2013, představuje i v . Rozdílů mnoho není, až na ten jeden zásadní – ve Spojených státech prodávaný nový elektromobil se bude vyrábět přímo na kontinentu, nikoliv dovážet z Japonska.elektromobil Nissan Leaf 2013

Nissan USA zvolil k prezentaci "ostrou" černou, nejvýše vybavenou verzi elektromobilu Nissan Leaf 2013
foto: Nissan

V USA (továrna Smyrna, Tennessee) vyráběný Nissan Leaf je prakticky totožný s tím, který automobilka Nissan prezentovala už na konci roku 2012. Hlavní novinkou je třetí, nejlevnější stupeň výbavy S, který doplňuje už existující SV a nejvyšší SL.

Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013)

Nissan zatím bohužel neohlásil ceny nové generace, což nejspíš učiní teprve na autosalonu v Detroitu. V Japonsku už je ale odhalil a pokud bychom udělali jednoduchý přepočet kurzu měny, vyšlo by, že nejlevnější S verze bude v USA stát $31 500 před vládními dotacemi.

Vzhledem k tomu, že v tomto roce se očekává zvýšení dotace ze $7500 na rovných $10 000, mohla by pak cena klesnout až na $21 500. A v Kalifornii, kde má stát vlastní program dotací pro elektrická auta zvaný CVRP, pak dokonce až na $19 500 (390 000 Kč).

Hlavní vylepšení nové generace spočívá v rychlejší palubní dobíječce. Její výkon stoupl z 3,3 kW na 6,6 kW, což efektivně snižuje dobíjecí časy z 220 V o polovinu. Z 0 na 80 % kapacity tak u jakékoliv zásuvky dobijete během čtyř hodin. Tomuto vylepšení trochu podpopává nohy fakt, že je dostupné až u verzí SV a SL, u S je k dispozici pouze 3,6 kW palubní nabíječka.

Výrazně přepracované je u nové generace elektromobilu Leaf . Právě tohle je jeden z mála výrazných nedostatků původní generace, na který si ostatně stěžoval i první majitel Leafu v ČR při svém popisu zkušeností po 20 000 najetých km. Nyní tedy Leaf přichází i s vytápěnými sedačkami vpředu a vzadu.

Pouze u nejvyšší verze SL je v základní výbavě k dispozici také zástrčka pro rychlodobíjení, LED světlomety, 17″ hliníková kola s pneumatikami 215/50R17 Michelin Energy Saver , fotovoltaický spoiler, mlhovky a pár dalších serepetiček. Většinu těchto věcí je ale pochopitelně možné dokoupit také pro nižší stupně výbavy, ovšem za tučný peníz.

Auto je stále vybaveno 24kWh baterií, na kterou ale ujede o 14 % delší vzdálenost – díky optimalizaci pohonu, především výraznému snížení jeho hmotnosti a hmotnosti celého vozu. Oficiální certifikovaná dojezdová vzdálenost v USA by tak měla činit kolem 83 mil (133 km).

Na baterii je 8 let či 100 000 mil (160 000 km) záruka. Motor synchronní AC má výkon 80 kW (107 koní). Zvětšil se i zavazadlový prostor v kufru na 680 litrů a až 850 litrů se sklopenými zadními sedačkami.

bude dostupné v sedmi barevných provedeních exteriéru: Brilliant Silver, Metallic Slate, Super Black, Cayenne Red, Glacier White, Pearl White a Blue Ocean. Al Castignetti, vysoký představitel amerického Nissanu, v tiskovce uvedl, že všechna vylepšení jsou podložena požadavky zákazníků.

Nissan Leaf je sice v USA stále nejprodávanější elektromobil, ale za rok 2012 se jej neprodalo ani 10 000 kusů. Své štěstí zkouší navíc v téhle oblasti také Ford s modelem Ford Focus Electric, kterému se nevede úplně špatně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to bude vypadat s Evropskou verzi? Rozjede se ta vyroba v UK nebo ne? Je nejaka moznost, ze by auto umelo MENNEKES standard?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, výroba v Sunderlandu v Británii se rozběhne během začátku tohoto roku. Mennekes je velmi pravděpodobná volba.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Pozn. Mennekes je Německý výrobce konektorů, který stojí za typem konektoru VDE-AR-E 2623-2-2, který se stal "evropským standardem", vlastní nabíjecí standard je IEC 62196-x.

Důležité však je, že jak Americký/japonský tak Evropský konektor používají totožný komunikační standart SAE J1772 pro komunikaci mezi autem a nabíjecím kabelem. Takže fakticky stačí v Leafu jen vyměnit konektor a je to, případně používat redukci na kabel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parada, tato informace se hodi:).

Diky!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za podrobné doplnění. :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honYa

...tak budeme držet palce, čím větší prodané objemy, tím rychleji padající ceny a tvořící se trh ojetin!

---

honYa


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma