Hybrid.cz spouští mapu dobíjecích stanic

Mapu CNG stanic jsme odhalili už před časem. Dnes ji doplňujeme také o mapu dobíjecích stanic pro . Mapa v základním zobrazení ukáže všechny stanice dohromady. V horním menu si pak můžete vybrat zda chcete zobrazit pouze nebo .

Majitelé elektromobilů se už dnes v Praze neztratí

ZVĚTŠIT MAPU NA CELOU OBRAZOVKU

Dvojitým kliknutím na některou z ikonek dobíjecí stanice si ji přiblížíte

Prozatím mapa obsahuje 15 ověřených veřejných pro společností , a v celé ČR. Stejně jako v případě CNG plniček, i nabíjecí stanice budeme průběžně doplňovat.

V České republice se v roce 2011 prodalo 56 , , a . Kromě toho si někteří nadšenci dovezli elektromobil ze zahraničí – jako například , viz. dva skvělé články Jak jsem kupoval elektromobil a Jak jsem kupoval elektromobil 2 plus test Nissan Leaf.

Celkem se dnes v pohybuje několik stovek elektromobilů.

21 Comments on “Hybrid.cz spouští mapu dobíjecích stanic”

  1. Vadími nutnost
    Vadími nutnost používání čipů nebo karet vlastníků dobíjecích stanic (ČEZ, PRE). Zavání mi to silně marketingem a PR. Uvítal bych spíš možnost normálního placení kartou nebo mincemi, ale to není asi v zájmu distributrů.

    Navíc je třeba uzavřít smlouvu na dva roky s paušálem 100 Kč/měs. pro rok 2012 a 150 Kč/měs. To mi pro občasné dobití skútru přijde dost (kolik z nás má elektroauto?). Radši budu nadále dobíjet po hospodách a u spřátelených firem a zcela zadarmo, bez závazku a bez paušálu 🙂

    1. Souhlas. Je ale krásné,
      Souhlas. Je ale krásné, že dobít elektrovehikl mi může kdokoli, kdo má elektriku. tzn. skoro všichni. To se možná monopolům nelíbí a proto ty karty…
      Jiná věc je rychlonabíjení, ale i tak je spousty firem, pro které nebude problém elektrostojan pro rychlonabíjení vytáhnout před budovu. Jen aby zas nevznikly zákony, kdo může veřejně prodávat elektřinu a neuvalilly se nějaké spotřební daně. Ti starší si jistě vzpomenou na dvojí cenu nafty – nižší cena byla pro topnou a vyšší jako pohonná hmota. Tankovaly se z jednoho stojanu. V SRN to možná takto funguje do teď. Jakou cenu si zaplatil při tankování do kanystru záleželo jen na tvém svědomí.

      Minimálně si nejspíš distributoři elektřiny ošetří smlouvy tak, že normální odběratel nebude moci prodávat dál. Ale to asi hodně předbíhám…

      1. Kouzlo je v tom, že tyto
        Kouzlo je v tom, že tyto firmy a restaurace si to hradit většinou nenechají a to z důvodu, že vydělají na službách nebo výrobcích co od nich odeberu, takže na ně si dodavatelé těžko sáhnou, ale více se obávám, že časem výrobci elektřiny budou lobovat za něco podobného jako daň z provozu elektrovozidla a zduvodní to nároky na budování infrastruktury. Tuším, že něco bodobného chtějí zavést v USA, 100USD ročně by měl platit každý majitel elektrovozidla…

  2. S ohledem na různorodost
    S ohledem na různorodost parametrů dobíjecích stanic bych uvítal kdyby ikonky dobíjecích stanic tvarem vyjadřovali zda se jedná o dobíjecí stanici vybavenou 1, nebo 3 fázovou zásuvkou, popřípadě CHAdeMO a barva by vyjadřovala maximální zatížitelnost. Ale i takto je nová mapa velice užitečným nástrojem a děkuji za ni.

  3. Vyborny počin.
    Je sice

    Vyborny počin.
    Je sice pravdou,že těch elektromobilu dle předešlych članku v ČR,asi zatim moc neni,ale diky dobijecim stanicim a jejich dalšimu budovani se možna i prodejci probudi,a elektromobily se budou moci sehnat ve většim vyběru i v ČR.Zatim je snad nabizi pražsky Citroen,ale z martiria pana Kučery ani to neni jiste.TAKŽE PRODEJCI NABIZEJTE I TYTO VOZIDLA.

    1. Zjistíme, ověříme, př
      Zjistíme, ověříme, případně přidáme. Upozorňuji však, že chceme přidávat 
      primárně a především skutečné dobíjecí stanice, tj. nejen pouze stojany se 
      zásuvkou, od kterých je navíc obvykle nutné shánět klíč u hlídače parkoviště 
      nebo podobné osoby. Chceme, aby naše mapa byla skutečně použitelná, 
      nikoliv aby na ní byl max. počet stanic.

      1. Pokud je to jen standardní
        Pokud je to jen standardní zásuvka 230V pak nepotřebuje komentář, ale pokud je to 3 fázová, pak je základní parametr jestli ji mohu zatížit 16A, 32A, nebo 63A protože od toho záleží jak dlouho budu nabíjet. Pokud je nabíječka vybavena „AC Level 2 charger“ to jest konektorem SAE J1772, tak tam je pilotní signál, který říká autu kolik proudu si smí vzít a přípustné maximum je 10 až 32A. Co se týká CHAdeMO nabíječky, již nyní existují typy od 10 do 150 kW. To že u nás jsou pouze 2 a obě jsou 50kW, neznamená, že tomu bude vždy tak.

Napsat komentář