Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
Elektromobil v roce 2020APPLE
Elektromobil v roce 2020

Elon Musk říká: 'Je jasné, že Apple pracuje na elektromobilu'

Jan Horčík - 17 Leden 2016

Elon Musk, šéf Tesla Motors a , řekl v rozhovoru pro BBC, že je "veřejným tajemstvím", že Apple pracuje na vlastním elektromobilu.auto elektromobily Apple iCar auto iAuto Car

Odvážná umělecká představa o připravovaném Apple iCar
foto: Franco Grassi

"Je docela obtížné něco skrýt, když si na to najmete 1000 inženýrů," řekl Elon Musk doslova v rozhovoru pro BBC. Naráží tím na známou skutečnost, kdy Apple dlouhodobě najímá další a další experty pro vývoj robotických elektromobilů.

Musk dokonce jednou prohlásil, že Apple je pohřebiště lidí, které do Tesla Motors nevzali. Apple by měl uvést svůj elektromobil, prozatím nesoucí kódové označení "Project Titan", na trh do roku 2020, možná už dřív.

Nedávno si dokonce Apple zaregistroval několik auto domén. Elon Musk však ve firmě proslavené počítači Mac a telefony iPhone nevidí nebezpečí. "Rozšíří to průmysl," řekl BBC. Apple ale není jediný konkurent.

Na autosalonu v Detroitu se objevil také Chevrolet Bolt, který nabízí podobné parametry jako očekávaný Tesla Model 3 (baterie 60 kWh, dojezd 320 km a víc).

BBC
 

Musk řekl: „Zprvu jsem si myslel, že Space X a Tesla mají tak desetiprocentní šanci na úspěch. Takže mě docela překvapuje, že pořád ještě fungujeme. Nečekal jsem to, ale je to skvělé!“
Já snad začnu věřit konspiračních teoriím. (Že drží naftová loby elektromobilitu u ledu)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby si tohle skutečně Musk myslel, tak by ani jedna z těch firem neuspěla. Musk byl samozřejmě od samého začátku přesvědčený, že uspěje a proto uspěl. Tohle jsou jen takové proklamace, které mají právě dodatečně zvýraznit výjimečnost daných firem. Ne vše, co Musk říká, myslí upřímně ;)

no jasne ze drzela, ze by ty excesy treba s EV1 delali v Chevroletu sami od sebe veri asi jen malokdo, tam stoprocentne byl vliv ktery nechtel aby se EV zacalo prosazovat

dneska se to ale jiz neda tak snadno zastavit a informace se siri snadno a rychle, a ve chvili kdy i USA na to dava extremni dotace a jde tak zrejme proti tem co stali za puvodnim "zdrzenim" EV, tak se to proste neda zastavit vubec, takze ti co to tenkrat "stoply" tak dnes jsou bud pod drnem, nebo se naopak nejak angazuji v oblasti elektriny a budou na tom vydelavat jako na rope, Musk proste udelal caru prez rozpocet a dela ji i nadale treba tim ze SUperchargery jsou zadara, to jsou neskutecny prachy ktery nekde nekomu utikaj a nekomu kdo tenkrat investoval do ropy a dnes investuje do elektriny :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není jen o ropném loby. Je to celý průmyslový řetězec od těžby ropy, přes dopravu ropy, zpracování následnou distribuci benzínu nafty olejů, vlastnictví čerpacích stanic. Další část od výrobců přes prodej náhradních dílů. Každá tato společnost je vlastněna akciová. A věřím tomu, že velký podíl akcii vlastní jen úzká skupina těch nejbohatších. Pokud bude někdo tvrdit, že je to fantasmagorie tak ať se podívá do minulosti, protože historie se vždy opakuje.

to vse co popisujes je porad vpodstate ropna loby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, ale většina lidí si pod ropnou loby představí nějakého šejka, který někde v poušti těží ropu.

Fakt jsem za rád, že společnost Tesla vstoupila do hry a narušila tyto vody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Než do toho začala šlapat Tesla tak bych i věřil, že jo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto od Applu nechci. Počkám si, až bude od Linuxu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to se nedočkáš nikdy ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale pane Musku v ČR je toto už běžnou praxí patnáct let. Studenti jež neuspějí ve studiu na státních školách mají otevřené dveře na soukromých. Jen rozdíl mezi Teslou a Applem a Českým státním a soukromým školstvím se diametrálně liší.

ja porad nemuzu prijit na chut toho proc uvadi jen "320km" dojezdu u Boltu, pac u tezsi Tesly S se stejnou kapacitou baterek ma uvedenej dojezd vetsi, aneb

Tesla S 60 - 1961kg - 335/375km (EPA/NEDC)
Bolt - 1624kg - 320/xxx

to jako ze nechtej zprvu ohromit a pak chtej jakoze prekvapit kdys to zmakne vic? jakoze pozitivni kampan vuci spotrebiteli?

Nemůže to být aerodynamikou?

muze, ale jen minimalni, nejedna se o zadne extra rychlosti kde by hrala aerodinamika as takovej vliv, v EPA by aerodinamika snad nemela hrat zadnou roli, auto pri mereni stoji na valcich a zadnej odpor vzduchu tak neni, nebo ne? mozna se pletu a nejak se to tam zapocitava

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No auto u EPA sice stoji na valcich, ale ty valce maji nastaveny odpor podle aerodynamiky auta, takze je to samozrejme zohledneno.

EPA u Boltu ještě nebyla oficiálně změřena a zdá se že ještě nějaký ten pátek nebude. Třeba taková 90kWh baterie u Tesly také ještě myslím oficiálně změřena nebyla a to už na trhu nějaký ten pátek je.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články