Elon Musk říká: ‚Je jasné, že Apple pracuje na elektromobilu‘

Elon Musk, šéf Tesla Motors a , řekl v rozhovoru pro BBC, že je „veřejným tajemstvím“, že Apple pracuje na vlastním elektromobilu.

Odvážná umělecká představa o připravovaném Apple iCar
foto: Franco Grassi

„Je docela obtížné něco skrýt, když si na to najmete 1000 inženýrů,“ řekl Elon Musk doslova v rozhovoru pro BBC. Naráží tím na známou skutečnost, kdy Apple dlouhodobě najímá další a další experty pro vývoj robotických elektromobilů.

Musk dokonce jednou prohlásil, že Apple je pohřebiště lidí, které do Tesla Motors nevzali. Apple by měl uvést svůj elektromobil, prozatím nesoucí kódové označení „Project Titan“, na trh do roku 2020, možná už dřív.

Nedávno si dokonce Apple zaregistroval několik auto domén. Elon Musk však ve firmě proslavené počítači Mac a telefony iPhone nevidí nebezpečí. „Rozšíří to průmysl,“ řekl BBC. Apple ale není jediný konkurent.

Na autosalonu v Detroitu se objevil také Chevrolet Bolt, který nabízí podobné parametry jako očekávaný Tesla Model 3 (baterie 60 kWh, dojezd 320 km a víc).

BBC

16 Comments on “Elon Musk říká: ‚Je jasné, že Apple pracuje na elektromobilu‘”

  1. Musk řekl: „Zprvu jsem si
    Musk řekl: „Zprvu jsem si myslel, že Space X a Tesla mají tak desetiprocentní šanci na úspěch. Takže mě docela překvapuje, že pořád ještě fungujeme. Nečekal jsem to, ale je to skvělé!“
    Já snad začnu věřit konspiračních teoriím. (Že drží naftová loby elektromobilitu u ledu)

    1. no jasne ze drzela, ze by ty
      no jasne ze drzela, ze by ty excesy treba s EV1 delali v Chevroletu sami od sebe veri asi jen malokdo, tam stoprocentne byl vliv ktery nechtel aby se EV zacalo prosazovat

      dneska se to ale jiz neda tak snadno zastavit a informace se siri snadno a rychle, a ve chvili kdy i USA na to dava extremni dotace a jde tak zrejme proti tem co stali za puvodnim „zdrzenim“ EV, tak se to proste neda zastavit vubec, takze ti co to tenkrat „stoply“ tak dnes jsou bud pod drnem, nebo se naopak nejak angazuji v oblasti elektriny a budou na tom vydelavat jako na rope, Musk proste udelal caru prez rozpocet a dela ji i nadale treba tim ze SUperchargery jsou zadara, to jsou neskutecny prachy ktery nekde nekomu utikaj a nekomu kdo tenkrat investoval do ropy a dnes investuje do elektriny 😀

      1. To není jen o ropném loby.
        To není jen o ropném loby. Je to celý průmyslový řetězec od těžby ropy, přes dopravu ropy, zpracování následnou distribuci benzínu nafty olejů, vlastnictví čerpacích stanic. Další část od výrobců přes prodej náhradních dílů. Každá tato společnost je vlastněna akciová. A věřím tomu, že velký podíl akcii vlastní jen úzká skupina těch nejbohatších. Pokud bude někdo tvrdit, že je to fantasmagorie tak ať se podívá do minulosti, protože historie se vždy opakuje.

    2. Kdyby si tohle skutečně
      Kdyby si tohle skutečně Musk myslel, tak by ani jedna z těch firem neuspěla. Musk byl samozřejmě od samého začátku přesvědčený, že uspěje a proto uspěl. Tohle jsou jen takové proklamace, které mají právě dodatečně zvýraznit výjimečnost daných firem. Ne vše, co Musk říká, myslí upřímně 😉

  2. ja porad nemuzu prijit na
    ja porad nemuzu prijit na chut toho proc uvadi jen „320km“ dojezdu u Boltu, pac u tezsi Tesly S se stejnou kapacitou baterek ma uvedenej dojezd vetsi, aneb

    Tesla S 60 – 1961kg – 335/375km (EPA/NEDC)
    Bolt – 1624kg – 320/xxx

    to jako ze nechtej zprvu ohromit a pak chtej jakoze prekvapit kdys to zmakne vic? jakoze pozitivni kampan vuci spotrebiteli?

      1. muze, ale jen minimalni,
        muze, ale jen minimalni, nejedna se o zadne extra rychlosti kde by hrala aerodinamika as takovej vliv, v EPA by aerodinamika snad nemela hrat zadnou roli, auto pri mereni stoji na valcich a zadnej odpor vzduchu tak neni, nebo ne? mozna se pletu a nejak se to tam zapocitava

Napsat komentář