Na veletrhu CES 2016 v Las Vegas byl elektromobil Chevrolet Bolt představen ve výrobní verzi. Pro autosalon Detroit 2016 (NAIAS) si GM schovala ty nejšťavnatější podrobnosti.
foto: GM
Na Detroitském autosalonu mají například návštěvníci možnost vidět přímo baterii elektromobilu Chevrolet Bolt. Ta má kapacitu 60 kW, čímž umožní autu ujet na jedno nabití přes 320 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Chevrolet Bolt bude odhalen v lednu 2016
Baterie váží 435 kg, skládá se z 288 článků. Pro srovnání, starší elektromobil Chevrolet Spark EV měl 19kWh baterii s dojezdem asi 130 km, který vážil 215 kg (192 článků).
PODROBNOSTI O BATERII CHEVROLET BOLT
Kapacita: 60 kWh
Využitelná: ?
Objem: 285 litrů
Chlazení: aktivní vodní
Počet sekcí: 5
Počet modulů: 10
Počet skupin článků: 96
Počet článků: 288
Rozměry článku: 100 mm x 338 mm
Hmotnost: 435 kg
Co je ale nejdůležitější: v čase mezi výrobou obou baterií výrazně poklesla cena za 1 kWh, díky čemuž se cena nové baterie nijak nezvýšila. I proto mohla automobilka GM potvrdit, že cena elektromobilu Chevrolet Bolt bude v USA $37 500 před dotacemi.
Bateriové články pro Chevrolet Bolt vyrábí společnost LG Chem v Jižní Koreji v továrně Incheon. Vlastně, ono LG toho vyrábí tohoto pro nový Bolt mnohem víc a dá se říci, že z velké části je to jihokorejské auto. Ve stejné továrně jako baterie se vyrábí i elektromotor a celá pohonná jednotka.
SPECIFIKACE CHEVROLET BOLT
Rozvor: 2600 mm
Délka: 4166 mm
Šířka: 1765 mm
Šířka stopy: 1500,92 mm
Výška: 1594 mm
Počet míst: 5
Hmotnost: 1625 kg
Poloměr otáčení: 10,8 m
Palubní nabíječka Boltu má výkon 7,2 kW. Rychlonabíjení bude standardu SAE Combo. Baterie bude mít záruku 160 000 km/8 let. Zrychlit z 0 na 100/km dokáže Bolt pod sedm sekund, celkový výkon je 150 kW (360 Nm).
Max. rychlost vozu je 145 km/h, zrychlení z 0 na 50 km/z zvládne auto během 2,9 sekundy. Přední náprava se může pochlubit nezávislm zavěšením kol MacPherson, vzadu náprava s torzní tyčí.
Co na to všechno Tesla Model 3 a nový Nissan Leaf?
Me docela prekvapuje vysoka
Me docela prekvapuje vysoka hmotnost auta. Bez baterie vychazi hmotnost na necelych 1200 kg, coz odpovida obdobne velkemu autu se spalovacim motorem. Cekal bych, ze bez baterii bude elektromobil lehci…
No na druhou stranu treba
No na druhou stranu treba auto musi mit pevnejsi a tazsi nektere nosne komponenty kdyz uz v zakladu nese pres 400kg baterii navic…
pro ty co chvataj dobra cena
pro ty co chvataj dobra cena http://www.roto.cz/nissan/detailvozu-851.html
Hmm, pěkný!
Hmm, pěkný!
Konečně ho ukázali z boku
Konečně ho ukázali z boku zezadu. Zajímavé, jedna linie na spodní části zadního nárazníku mi silně připomíná Leafa. 🙂
Škoda jen, že ten Detroit je tak daleko. Není nad to vidět auto na vlastní oči. O Leafovi jsem měl na základě fotek taky nějakou představu, která se pak ne úplně kryla s realitou. Přitom když dnes vidím fotku Leafa, tak to do sebe s realitou zapadne. Chci tím jen říct, že prvotní představa na základě pouze fotek a videí je ošemetná věc.
„…dá se říci, že z velké části je to jihokorejské auto“ – jen na to lípnout značku Hjondé a mohlo by se to vyrábět v Nošovicích… než bude hotový Jeňýk. 😀
Naprosto souhlasím s
Naprosto souhlasím s názorem na posuzování dle fotografií. Na základě fotek jsem Leafa považoval za nejhnusnější auto vůbec. Ale ve skutečnosti se na to dá docela dívat.
Na druhou stranu Bolt se mi podle fotek hooooooodně líbí.
No, já jsem to měl u Leafa
No, já jsem to měl u Leafa přesně naopak. Podle fotek se mi líbil, ale když jsem ho poprvé uviděl zepředu, zejména ta přední světla, tak jsem se na chvíli zděsil. Naštěstí mě to po chvíli přešlo. 😉
Naproti tomu Bolt má přece jen „mainstreamovější“ vzhled, takže tam se snad podobné překvapení nebude konat. Jako plus vnímám to, že oproti konceptu udělali klasický budík pod volentem. Ten displej v konceptu mi tam nějak neseděl. No a hlavně – koncept byl pouze 4-sedadlový, kdežto výrobní verze Boltu má 5 sedadel, což je velké plus.
Musím říct, že má Tesla
Musím říct, že má Tesla docela problém. Je to výrobní verze, takže žádný koncept. Tesla má většinou zpoždění, takže když ohlásili Model 3 na rok 2017, tak to bude nejdříve o rok později. Jedině, že by Musk přidal a auto opravdu příští rok vyjelo na trh, ale stejně to bude s ročním zpožděním než Bolt.
Na druhou stranu Bolt bude mít asi problém s bateriema a v tomhle ohledu ho muže Tesla převálcovat. Jedině, že by LG CHem měla nějakou tajnou velkotovárnu na baterky.
Tohle auto vůbec nevypadá špatně, uvidíme jak bude jezdit.
Tohle auto potvrzuje že přichází elektrická doba. Už jsem to tu několikrát říkal. Tak před rokem, že tomu dávám tak 2-4 roky. A hle už je to tady.
Tento a přístí rok bude v elektromobilech hodně zajímávý.
Opravdu myslíte, že
Opravdu myslíte, že všichni budou chtít Bolt a nikdo Tesla 3? Asi ne …
Těžko říct, zatím se o
Těžko říct, zatím se o modelu 3 neví vůbec nic.
Mě hodně bude zajímat s
Mě hodně bude zajímat s čím tesla dorazí. Jen doufám, že to bude ještě v první polovině tohoto roku. Pokud do té doby neuvidíme nic, tak si myslím, že do roku 2017 není reálné aby byl model 3 uveden na trh
už vidím ty prodlužovačky na sídlištích a u prahy
už vidím ty prodlužovačky na sídlištích a u prahy další Temelín 🙂
vemte fronty u pump a to tankování trvá 5 min
když se bude nabíjet 60 min tak je potřeba 12x víc tankovacích stání… a jízda do chorvatska se protáhne o 5 hodin zastávek. cca o 1/3. A jízda elektromobilem na hory na lyže v 10ti pod nulou…
stěrače, mlhovky, topení, vyřívání okna… baterii klesá kapacita už jen zimou….
chápu to jen jako malé levné auto na ježdění do práce do 20 ti km tam a zpátky. Jako luxusní rodinné je to blbost…
do článku se vloudil
do článku se vloudil šotek: kapacita baterie je 60kWh
ono toho tam asi bude
ono toho tam asi bude více:
který vážil 215 kg nahradit
která vážila 215 kg TA baterie
jo, a ještě bych poprosil redakci
– používejte mezi číslem a jednotkou Pevnou mezeru. Vypadá to ošklivě a neprofesionálně, když máte na konci řádku „215“ a na začátku dalšího příslušné „kg“ tak, jako se vám to povedlo zde.
Předpokládám, že když tuto „vymoženost“ nabízí diskuse, tak bude uplatnitelná i v textu článků.
Právě proto píšu číslo
Právě proto píšu číslo a jednotku většinou pohromadě, v tomto případě 215kg. Sice to vypadá divně a možná to ani není podle pravidel českého pravopisu, ale např. 15kWh/100km vypadá určitě líp než 15 kWh / 100 km nebo dokonce 15 kWh/100 km.
Pane eHonzo, já to psal
Pane eHonzo, já to psal hlavně pro redakci.
V diskusi se dá skousnout ledasco.
Děláván korektury e-knih a prohřešky proti pravidlům a normám mi vadí. Pomíjím záznam hovorové řeči, to je o něčem jiném.
To, že vám se líbí „zhuštěný“ nekorektní výraz je čistě vaše soukromá věc.
Od profesionální redakce bych očekával profesionalitu i v písemném projevu.
vyzera to velmi zaujimavo,
vyzera to velmi zaujimavo, ktovie kedy a za kolko sa bude predavat v EU.
a potom ta meriva alebo ix20 stoja 2 az 2.5x menej ako bolt :/
(ano, bolt ma o polovicu vacsi vykon)
ako dlho ma trvat rychlonabijanie a bude pouzitelne aj chademo?
Možná tak v základu.
Možná tak v základu. Připomněl jste mi kamaráda, co si před pár lety kupoval „levnou“ i30 a když si to upravil podle svého (kombi, 1.6CRDi a nějaká ta výbava), ta tam i po slevě nechal bezmála půl mega. A to byl v podstatě tehdy výběhový model, protože nekombi už se dala koupit dvojková verze.
Pěkné. BMW a VW mají
Pěkné. BMW a VW mají problém, budou muset asi s cenou dolů. Jakmile se to stane Nissan má problém ….. .
Nissan ma problem s Leafem
Nissan ma problem s Leafem jiz ted, prodeje mu celkem „strmne“ kelsaji a 30kWh baterka tomu asi nijak nepomohla a nepomuze, u Leafu 2 generace se bude muset asi hodne „pochlapit“ a docela verim ze jeho prichod uspisi
No a ještě zdraží
No a ještě zdraží základní verzi. Obvykle se starý model zlevňuje když přijde nový. Ano bude mít problém. Ale až koncem roku a jen v USA. Uvidíme jestli se to bude prodávat i v EU a za kolik. Počítám něco přes mega to bude.
někde se tu psalo, že
někde se tu psalo, že Chevrolet plánuje objem výroby Boltu jen cca 20 000 ročně.
Tak to budou mít problém – s těmito parametry a cenou, navíc s náskokem víc jak rok před konkurencí jim lidi musí utrhat ruce 🙂
Chápu, že objem bude závislý na dodávkách baterií od LG, ale být jima, tak dělám vše pro to, aby ten objem navýšili co to jde než je konkurence dožene. Ekonomickou sílu na to maj
asi nejdulezitejsi
asi nejdulezitejsi udaje
baterie Chevrolet Spark EV – 215kg 19kWh 130km
baterie Chevrolet Bolt – 435kg 60kWh 320km
vaha je mene nez dvojnasobna, kapacita vice nez trojnasobna a dojezd zhruba 2.5 nasobnej, cena rozdilna cca o $10-12 tisic coz jde ale na vrub i kategorii tech aut, Spark je miniauto a Bolt spise male MPV 🙂
Pěkně shrnuto.
To jsou
Pěkně shrnuto.
To jsou opravdu ty nejdůležitější údaje, co v článku člověk může najít.
A to si představte, že na
A to si představte, že na automobilových servecech diskutují zástupy lidí, kteří tvrdí, že za posledních 100 let v bateriové technologii nenastal žádný pokrok.
Tak jako daly by se tam
Tak jako daly by se tam vecpat i olověné baterie z prvních elektromobilů. Vždyť 60kWh je jen 1000 litrů a 2000 kg, se vejde na zadní sedačky :-D. A jen s malými kompromisy – vyšší hmotnost a nižší efektivita nabíjení by daly tak poloviční dojezd, nějaké to samovybíjení, životnost do 50 tisíc km na nutnou kompletní výměnu, ale zase by to bylo za půlku, takže li-ion jsou vlastně úplně zbytečné a nesmyslné dál vyvíjet :-).
„v čase mezi výrobou obou
„v čase mezi výrobou obou baterií výrazně poklesla cena za 1 kWh“ – za toto, predpokladam, mozeme dakovat Tesle 🙂
Btw, BRAVO Chevrolet – takto nejako som si povodne predstavoval Model 3. Som velmi zvedavy, s cim nakoniec pride Tesla. Tento Bolt sa mi velmi paci (aj po dizajnovej stranke, aj parametrami, aj cenou).
Ta maximálka se mi zdá
Ta maximálka se mi zdá trochu nižší, ale třeba si nechávají rezervu pro budoucí updaty firmwaru 🙂
Může mi prosím ty
Může mi prosím ty udávané rozměry připodobnit k nějakému běžnému autu abych si udělal představu (a nemusel to hledat…:-)))
Hyundai IX20 (bolt má jen o
Hyundai IX20 (bolt má jen o 6-8cm delší zadní nárazník)
takova trosku kratsi (10cm),
takova trosku kratsi (10cm), trosku uzsi (5cm) a trosku nizsi (2cm) a rozvorem mensi (4cm) Opel Meriva, ale zrovna ta Meriva ma celkem dlouhej cumak, takze prostor v kabine muze bejt v Boltu vetsi ac je v radu centimetru nepatrne mensim autem
rozhodne tedy Bolt nijak male auto neni 🙂 v Eu by se tedy dal Bolt prodavat v kategorii kompaktni MPV
Kdo vás, při vaší
Kdo vás, při vaší neskutečné lenosti, krmí a přebaluje?
Smajlíkama tohle nezachráníte.