Snad nejžhavější zpráva posledních let o tom, že Apple připravuje elektromobil „Titan“, dostává podrobnější obrysy. Magazín Bloomberg informuje, že elektrické auto by se mohlo dostat na trh už v roce 2020.
foto: Apple/Gadgetmac.com
Že Apple pracuje na vývoji elektromobilu se během pouhých pár dnů stalo de-facto samozřejmostí. Nikdo už o tom příliš nepochybuje. Na projektu údajně pracuje samostatný tým několika stovek lidí v tajné laboratoři.
Půjde nejspíš o minivan a podle magazínu Bloomberg by se mohl objevit na trhu už v roce 2020. Nic víc zatím jasné není. Zajímavé jsou ale další informace, které se kolem případu vynořují.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Připravuje Apple vlastní robotické auto?
Elektromobil BMW i3 spolupracuje s hodinkami Apple Watch
Elon Musk, šéf Tesla Motors, se potkal s nejvyšším vedením Apple
Už víme, že mezi Apple a Tesla Motors zuří válka o zaměstnance. Aktuálně ale na Apple podala žalobu také (zbankrotovaná?) společnost A123, která vyvíjí pokročilé baterie. Žaluje Apple za to, že se od ní snaží nefér způsobem přetáhnout zaměstnance.
V žalobě je navíc zmíněno, že podobné praktiky byly směrovány také na zaměstnance firem LG Chem, Panasonic, Samsung, Toshiba a Johnson Controls. Plyne z toho jedna kritická věc: Apple si uvědomil, že baterie jsou budoucnost a nyní buduje extrémně silný tým pro vývoj nových typů baterií.
S těmi pak bude moct stavět nejen elektromobily, ale zároveň je montovat do své přenosné elektroniky – tabletů, smartphonů, hodinek a dalších přístrojů. Dost možná je bude nabízet i domácnostem či v oblasti energetiky, podobně jako Tesla Motors.
Co to je „zuri valka“ ?
Co to je „zuri valka“ ? Nejak si to jaksi nedovedu predstavit,,
To znamená, že
To znamená, že headhunteři/HR oddělení jednotlivých firem se předhánějí v tom s jak dobrými nabídkami pro vybrané zaměstnance té které společnost přijdou, navzdory tomu, že takovéto „zaměstnanecké pytláctví“ je v USA zákony omezeno.
Dekuji velmi za
Dekuji velmi za vysvetleni..Ja jsem tak trochu citlivy na volbu silnych slov…Kdyz sleduje clovek vyvoj na Ukrajine ( ikdyz nechce, nejde to ,,)…valka zuri spise tam, tam kde jsou mrtvi..
Když se bavíte na přímo
Když se bavíte na přímo s lidmi z USA z bateriového byznysu (Enerdel, Altair-Nano, A123), zjistíte, že nemálo z nich na vedoucích pozicích pracovalo u všech, někdy je tam i více rodinných členů naráz. Takže se zde nekoná nic nového, jen je zde časově omezený nedostatek „kádrů“.
Hlavně mám radost, že schumpeterovská „kreativvní destrukce“ začíná fungovat v automotive navenek -> končí dlouhý cyklus spalovacích motorů (ať už spalují benál nebo plyn, páni z CNG) a na trhu je nedostatek lidí na e-mobilitu. Nová pracovní místa v tomto sektoru nahradí ta stará. Výhodou je, že ani elektropohony, ani bateriová úložiště nezačínají o nuly a je na co navázat a zrychlit. Smršť nových služeb jako robotická auta, Smart Grids (V2X), OZE dává pocit, že se konečně 21. století rozjíždí, stejně jako tomu bylo s novinkami na přelomu 19. a 20. století! 🙂
Díky za zajímavý
Díky za zajímavý insiderský vhled.
Zbankrotovaná 123?
Zbankrotovaná 123? Připomíná mi to kauzu kolem zkrachovalého SCO Unixu (20 let tomu nazad), který žaloval tuším že Red Hat za to, v operačním kódu Linuxu se nachází části vlastněné SCO. Nakonec se ukázalo, že je za tím Microsoft. :-]
Je to jako u tech
Je to jako u tech aut…
…z duvodu pomerne male konkurece se vytvari kartelove svazky a firmy se k technologickym novinkam chovaji jako k cenam na trhu. Nikdo nechce radikalne zmenit historii, protoze vi, ze na pristi vystave bude mit stejnou novinku polovina konkurence…
… a tak nam jen hezky pomaloucku drobi stripky technologickeho pokroku.
Ale Tesla a Apple nemaji zadny zajem na vyvoji spalovaciho motoru, takze se k tomu tak staveji po svem, tak nejak vic jakoby to byl novy telefon, ale s 50x vetsim ziskem 🙂
At zije EV revoluce !!! 😀 konecne se neco poradneho deje !!!
Osobně se divím, že se
Osobně se divím, že se bateriím při tom obrovském kapitálu, co Apple má, už dávno nezačal věnovat. Jak známo výdrž iPhonů zrovna není věc, kterou by se mohl nějak chlubit…
A kterej chytrofon dneska
A kterej chytrofon dneska vydrží dýl jak dva dny?
MPV? vypada to, že se
MPV? vypada to, že se vyvíjí autonomní taxi. Btw Google zainvestoval 250mio dolaru do taxi aplikace UBER, ktera mimochodem skvele funguje v Praze. Myslim ze Apple chysta neco podobneho a bude zejmena profitovat na vyuzivani jeho autonomnich aut pres vlastni aplikaci, ne na prodeji aut koncovym uzivatelum.
Ochota vlastnit auto u generace X a zejmena Y podle statistik klesa. Vlastneni automobilu jiz neni bezpodminecne predmetem spolecenskeho uznani. Pouze zustava potreba dostat se co nejpohodlneji, nejrychleji, nejekonomicteji a nejbezpecneji z bodu A do bodu B. Akcelerator inovace je lidska lenost, dejte lidem kteri kazdodene cestuji moznost relaxovat nebo pracovat behem cestovani namisto rizeni vozidla…dejte jim hodiny zivota tim, ze jim odpadnou povinnosti spojene s udrzbou vozidla…ja takovou sluzbu chci….a hned 🙂
A proto podporujeme EV, aby
A proto podporujeme EV, aby ty povinnosti a čas nutný pro údržbu vozidla byl co nejmenší 😉
No pokud to firmy zabijou
No pokud to firmy zabijou tim, ze nastavi cenu na kilometr v cene 10Kc, tak nas lenost nespasi.
Ale priznam, pokud by cena byla 3Kc, tak bych o tom ani neuvazoval
vim, ze je to hodne povrchni
vim, ze je to hodne povrchni tvrdit, ze me to nic nestoji… 😉
…ale u sveho elektriku nyni platim 150,-/mesicne za neomezene nabijeni (CEZ), takze pocitove si pripadam, ze jsou doby ty tam, kdy jsem za jizdu autem vubec neco platil… (o Tesle a jejich free stojanech ani nemluve)
Pri detailnim zkoumani je to slozitejsi rozpocitat cenu auta a jeho celkovou amortizaci, ale u elektriku je nutne zohlednit jeho takrka nulovou udrzbu a vysokou spolehlivost. Jeho zakladni cenu vytvari vyssi cena baterie, ale to se brzy zmeni…
…a pak to bude jako srovnani vyrobni ceny kazety a CD 😀
no je otázka času kdy
no je otázka času kdy tento paušál skončí a bude se platit reálně odebraná elektrika, a když vezmu že aktuálně 1KWh vychází u rodinného domu na cca 6 – 7 kč (cena na faktuře podělaná počtem KWh – tedy včetně poplatků, OZE …) Pokud bude bude někdo mít (v nočních hodinách) nízký tarif tak bude cca o 1 kč na KWh levněji, ale zas musí nabíjet v předem stanovených časech; na druhou stranu by mělo dojít k většímu zpoplatnění rezervovaných příkonů pro odběrné místo (nyní jednotlivá ministerstva MPO, MŽP začínajíc řešit změnu), takže i měsíční paušály za velké hodnoty jističů pro rychlonabíječky do budoucna budou enormně drahé … jedna budoucnost jde proti druhé, aneb s rozvojem smart grid bude tlak na snižovaní spotřeby elektrické energie, přesunu spotřeby do povolených časů a omezování rezervovaných příkonů v objektech.
Jistě, ČEZ a další si
Jistě, ČEZ a další si budou ty drahé paušály za jističe na svých stanicích asi platit sami sobě, že? Jinak zpoplatnění za dobitou kWh namísto paušálu bych bral hned. Pro člověka, co by chtěl jenom párkrát do měsíce někde dobít skútr jsou ty paušály (které navíc musí mít minimálně od dvou hlavních dodavatelů) nesmyslně drahé.
hezky receno 🙂
hezky receno 🙂
Ja bych to tak cerne
Ja bych to tak cerne nevidel…
Ted dobijim zadara u CEZU, v budoucnu budu treba dobijet zadara u Tesly, kdovi co se vsechno stane touhle EV-revoluci…
Urcite uz ale nebudu platit Arabovi za ropu!!!
Ja uz jezdim… 🙂
…a je to SUPER!!! Zkuste si to a uvidite…
…a nejenom cena za km.
Já teda nevim, ale mě
Já teda nevim, ale mě stojí elektřina 3,77 koruny v bytě a 4,3 v domě. Samozřejmě spočteno stejným způsobem – odebrané kWh a celková cena. Kde berete těch 6-7?
No, průměrné náklady na
No, průměrné náklady na auto jsou ale kolem 6-8kč na kilometr. Pak je třeba ještě uživit zaměstnance, takže 10kč/km není vůbec špatná taxa! Dnešní taxikáři jezděj za cca 35kč/km…