Daimler připraví dealery na elektromobily

Přestože masové rozšíření elektromobilů je nejen podle odborníků z Daimleru ještě daleko, podle informací magazínu Automotive News už nyní automobilka chystá přípravu svých dealerů. Během dvou let let chce Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu, mít připravené služby pro elektromobilisty u všech prodejců.  

Daimler nedávno navázal úzkou spolupráci s americkou společností Tesla Motors, která mezi prvními už prodává hotový sportovní elektromobil Tesla Roadster. Daimler vlastní 10% Tesla Motors a kromě toho testuje elektrické verze malých aut Smart ED. Itenzivně se také zajímá o výzkum palivových článků.

Celkem tisíc elektromobilů Smart ED má být distribuováno už během letošního roku. V dalších letech pak má být navýšena výroba jak elektrických aut, tak i aut na vodík (palivové články). Weber aktuálně ve své přednášce v univerzitním centru Duisburg-Essen pro automobilový výzkum zdůraznil, že je nutné připravit personál na příchod elektromobility už dnes.

Německo se jako světová automobilová velmoc intenzivně zabývá elektrifikací. Své elektromobily chystají například také Opel nebo BMW (s Bavory Daimler také úzce spolupracuje).

20 Comments on “Daimler připraví dealery na elektromobily”

  1. Maximální rychlost
    Maximální rychlost elekrického automobilu není 130 km/h. Třeba :Velozzi Supercar, nebo Tesla mají maximálku hodně přes 220 km/h. A že auto neuveze 4 lidi? Vždyť elektrolokomotyvy tahají tisíce tun!!!!! Takový elektromotor o výkonu 120 kw je jak čtyři fábie 1,2 HTP, která u 130 km/h papá 8,5 l na 100km. A to nemluvím o kroutáku a křivce výkonu. Elektromotor má plnou sílu za 0,5 ms a ne za 3 sekundy!!!!!!

  2. Obrovské bariéry vôbec
    Obrovské bariéry vôbec nepredstavujú ropné spoločnosti, ale myslenie ľudí – stačí si pozrieť komentáre.
    Väčšina sníva o dojazde, ktorý vôbec nie je až tak dôležitý.
    Totiž stejne po 300 až 400 km stojím, pretože sa potrebujem najesť, odpočinúť si a pod. Keď nie som v aute sám, tak sa to komplikuje ešte viac.
    Čo mi ale vadí na elektromobiloch, je obmedzenie maximálnej rýchlosti do cca 130km/h. Prečo? Pretože vozidlo by malo mať aj určitú rezervu výkonu.
    Čo sa týka uvádzaných parametrov, tak je to podobne ako u klasických vozidlách pri obsadení jednou osobou.
    No a keď sa elekromobil plne zaťaží 4 osobami + batožinou,
    dojazd sa pekne scvrkne.
    Verím, že elektromobily budú, ale je potrebné ešte znížiť náklady a niečo urobiť aj pre zákazníka.
    Komfort a čistotu, ktorú sú schopné pskytnúť zatiaľ žiadna iná technológia neponúka.
    Čo sa týka rýchleho nabíjania, myslím že časy okolo 20min. príliš dnešným akumulátorom neprospievajú – resp. je potrebné rátať z nižšou životnosťou. Verím, že i tento parameter sa podarí vylepšiť, ale zatiaľ sú akumulátory tohto druhu príliš drahé – chce to väčšie série….

  3. Je nadmíru jasné, že
    Je nadmíru jasné, že elektrická auta jsou naše budoucnost!!
    Žádný smrad z výfuku pro naše děti, větší spolehlivost vozů a větší výkon. Při velkovýrobě menší náklady než u spalovacího motoru. Teď je ovšem důležité prolomit obrovské bariéry, které představují ropné společnosti. Já osobně už nechci dávat další prachy ropným mašineriím! Ceny benzínu i nafty jdou stále nahoru. A vždy nahoru půjdou. Takže za 10 let můžeme čekat ceny klidně na 5-7 násobku dneška!!

  4. Jsem překvapen !!! Před
    Jsem překvapen !!! Před chvílí jsem sledoval na netu jak si vede elektrická Tesla roadster proti konkurenci supersportovních vozů. A byl jsem opravdu mile překvapen!! Výkon který tohle auto podává je neuvěřitelný!! Video je na youtube pod vázvem : Tesla Roadster Wins Four Car Drag Race
    Tesla je to auto v pravo. No hledě na to, že spotřeba těchto vozů je při zátěži někde kolem 25 L na 100km , tak hlásám Tesle BRAVO!!! Takže vlastník benzínového vozu zaplatí 750 Kč na 100 km. Oproti tomu dobití Tesly cca 25 Kč na 100 km opět elektrika BRAVO !!!!

  5. Co takhle hodit elektrický
    Co takhle hodit elektrický motůrek do nového Opelu Corsa, nebo podobného vozítka?? Stačí vyšupnout motor a převodovku a musí to valit jak čert!!!! Dnešní elektromotory mají už tak neuvěřitelnou sílu a kroutící moment, že to musí škubat asvalt!! A dojezd? – mě osobně stačí do 70 km. Pak si to nakopnu do el. zásuvky a ráno zase valím do práce!! A když mi trochu zmenší kufr baterkama, tak je dojezd hned 400 km!!!

  6. Masové rozšíření
    Masové rozšíření elektromobilů už není tak daleko. Stačí začít vyrábět ve velkém a náklady jdou razantně dolů. Dle mého názoru vyrobit malé el. vozidlo za 300 000,- není žádný problém! Chce to jen se více rozhýbat!! Poptávka je obrovská!! Sám jezdím denně do práce 50 km a za cenu kolem 300 tis bych si vozidlo se spotřebou 5 Kč,- na 100 Km za dobití z el.zásuvky okamžitě koupil!!

    1. Pokud byste chtěl mít cenu
      Pokud byste chtěl mít cenu 5 Kč na 100 km, tak vám to vychází asi tak na 1 kWh na 100 km. To by pak byla cena 300000 reálná, protože na uložení jedné kilowathodiny by vám stačily dvě běžné olověné autobaterie, takže vysoká cena baterií, která je u elektromobilů hlavním problémem, by se vás netýkala.
      Tak stačí už jen vymyslet ten kouzelný elektromotor, který ujede na 1 kWh 100 km a máme to doma.

      1. 1 kWh elektrické energie =
        1 kWh elektrické energie = cca 1 dcl benzínu. Znamenalo by to tedy vytvořit motor se spotřebou, která by odpovídala u benzínového motoru spotřebě 0,1 l / 100 km. Jistě uznáte, že i při vyšší efektivitě elektrických motorů oproti spalovacím je to značně nereálné číslo. Je zapotřebí počítat s hodnotou minimálně dvacetinásobně vyšší, spíše ale ještě více.

        1. Pokud 1KWh elektřiny
          Pokud 1KWh elektřiny odpovídá 0,1 litru benzinu, pak by se muselo vyrobit auto, které bere asi 0,3 litru /100 km, protože účinnost spalovače je cca 30 % a účinnost elektromobilu cca 90 %. 5 Kč na 100 km odpovídá ceně jedné KW při běžném odběru a kdo má drahou a levnou Kwh, tak ten při levné sazbě platí asi 2 Kč, takže za 5 Kč získá asi 2,5 Kwh. Na 100 km jízdy je potřeba asi 12 až 15 Kwh -Peugeot 106 electro.

          1. Nejake dobre elektricke auto
            Nejake dobre elektricke auto by mohlo mat spotrebu este nizsiu. K tym 70%, ktore benzinovy motor nevyuzije by sa mali este pridat rozne stratove odpory (prevod pohybu piesta na otacavy, straty trenim v motore, prevodovke, rozvodoch, straty pre pomocne zariadenia-alternatory, vodne, palivove,olejove pumpy, chladenie atd). Ziadne z tychto strat elektricke auto nema, alebo ma ovela mensie. Dalej by sa dala zlepsit aerodynamika auta (mensie naroky na chladenie, nie je treba vytvarat osobitny priestor pre motor, ak sa daju baterie do podlahy). Hrubym odhadom by teda elektricke auto mohlo mat mozno az o 90% nizsiu spotrebu energie. Cize, ak ma benzinove auto spotrebu 5l (cca 60kWh) na 100km, tak elektricke by mohlo mat 6-10kWh (menej ako 1 liter).
            Druha vec je ale ta, ze to treba znizit o ucinnost vyroby el. energie z uhlia, alebo nejakej atomovej elektrarne (u tej nas to ale velmi nezaujima, ak ju povazujeme za ekologicku).

                1. Pane Fando, srovnával jse
                  Pane Fando, srovnával jse účinnost spalovačů s účinností elektromobilů a psal jste, že je potřeba ještě započítat účinnost tepelné elektrárny při výpočtu ztrát. Já jsem Vám odepsal, že když už teda i účinnost při výrobě elektřiny, tak musíte započítat účinnost při výrobě nafty či benzinu a jejich dopravě z rafinerie k benzince. Teď píšete, že se musí započít účinnost na těžbu uhlí, možná i uranu atd., tak já odpovídám, že tedy ještě účinnost při těžbě a dopravě ropy do rafinerky. Co dál ?

                2. A nezapomeňte započítat
                  A nezapomeňte započítat naftu, kterou spotřebuje traktor, který orá pole, na kterém se vypěstuje rajče, které měl k svačině řidič náklaďáku, který vezl do rafinerie ropu, ze které se vyrobil benzín pro autobus, který vezl horníky do dolů, aby mohli vytěžit uran, který se spálil v jaderné elektrárně.

                3. Dalej uz nic. To podla mna
                  Dalej uz nic. To podla mna uplne staci.

          2. Máte nějaký zdroj na
            Máte nějaký zdroj na těch 12-15 kWh na 100 km? V novějším článku zde se píše, že Opel Flextreme ma mít 16 kWh na 60 km, čili asi 26 kWh na 100 km – a to je ještě marketingově nadsazený teoretický údaj dojezdu udávaný automobilkou (navíc pro ještě neexistující auto). Čili 30 kWH na 100 km by mi připadalo podstatně uvěřitelnější. Jsme na třicetinásobku původní požadované spotřeby 1 kWh na 100 km.

            Také to podstatně lépe odpovídá tomu přepočtu účinnosti, protože 3 l / 100 km při účinnosti 90% jsou cca 9 l / 100 km při účinnosti 30%, což už je běžná spotřeba (narozdíl od 0,3 l / 100 km).

            1. Zdroj je přímo od
              Zdroj je přímo od majitelů P 106 electro, Favorit electra (ten bere o malinko víc, než P 106). Tedy skutečná praxe, žádné noviny. A taky, pokud se podíváte na internet, jaké mají tyto vozy akumulátory a jaký je dojezd, můžete si to vypočítat sám. I já jsem majitelem P 106 electro, zatím je ale nepojízdý a teprve ho dávám dohromady. Když má Peugeot 106 akumulátory, které mají 12 KWh a ujedete na ně 100 km, pak tomu (po započtení ztrát při nabíjení, to je asi 1 KWh) odpovídá i spotřeba a to je tedy asi 13 KWh na 100/km. http://www.electroauto.cz/ Tady jsou pod položkou 15 technické parametry P 106, tedy osazení akumulátory a dojezd. Nevím, jestli se to správně otevře, moc s PC neumím dělat. Když tak na té stránce se podívejte na ELCARS, pak ikonku PEUGEOT a na konci textu jsou ty technické parametry. Peugeot 106 je v pořadí 15.

Napsat komentář