Brammo postaví závodní elektromotorku pro TTXGP

Jan Horčík - 05 Srpen 2011

Výrobce podepsal dohodu, podle které dodá už pro ročník 2013 závodů elektrických motorek své závodní stroje. Půjde o vylepšený model Brammo Empulse, který chce firma uvést na trh během nejbližších měsíců. elektromotorka Brammo Empulse RRfoto: Brammo

elektrických strojů se čím dál tím víc dostávají do hledáčku fanoušků motoristického sportu. Evropská unie volá po tom, aby Formule 1 jezdila na elektřinu. Formule 1 volání částečně vyslyšela. Od roku 2014 budou muset formule jezdit elektřinu - prozatím povinně jen v boxové uličce. A mezitím se pořádají desítky po celém světě, např. e-Miglia.

Závody odstartovaly profesionálně a ve velkém v roce 2009 závodem TTXGP na ostrově Isle of Man. Od té doby se tenhle závod stabilně rozrůstá, získává nové fanoušky i závodní stáje. Fakt, že se TTXGP účastní profesionální výrobce elektromotorek vypovídá o postupující profesionalizaci odvětví.

Brammo se ale samozřejmě účastnilo už i předchozích ročníků - se strojem Brammo Enertia TTR. V posledním závodě skončila stáj na třetím místě.

Přesto, až dosud byli mezi závodníky převážně malé týmy jednotlivců a nadšenců. Např. , který si postavil elektromotorku za rok a pak s ní prolomil několik rekordů. TTXGP se účastnil také tým se svým krásným . Dalšími známými účastníky jsou Michael Czysz nebo tým AGNI X01.

Brammo chce podle slov svého šéfa Craiga Bramschera podporovat závody elektromotorek všemi dostupnými prostředky. Společně s firmou Mavizen, kterou založil spoluorganizátor TTXGP Azhar Hussein, proto nabídnou na trhu závodní kit pro motocykly.

"Stále ještě ladíme detaily, ale sada bude obsahovat všechno co budete k závodění na elektromotorce potřebovat," řekl magazínu Wired Bremscher. Jeho firma Brammo před rokem ohlásila nový elektromotocykl .

Do současné doby má firma už 1000 objednávek. Uvedení motorky na trh ale musela pozdržet kvůli technickým změnám - místo původního přímého spojení mezi motorem a zadním kolem vstoupí do hry nově vyvinutá převodovka. Původně chtěla firma nabízet tři verze motorky s 6kWh, 8kWh a 10kWh baterií, ale většina objednávek prý přišla na nejvyšší kapacitu, takže zbylé tři verze nejpíš ani nebude třeba nabízet.

Zpět na HybridPřidat komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26