V šestnácti letech pojede český pilot jako součást závodů formule E

Přestože je Filipovi Bartošovi teprve šestnáct let, pohybuje se již na závodech evropské úrovně. Své jezdecké schopnosti navíc zdokonaluje na několika typech strojů. V letošní sezoně usedne nejen za volant motokáry, se kterými začínal, ale také do vozu značky Renault, automobilů určených pro rallycross a podruhé do elektromobilů v sérii NXT GEN CUP. V loňském roce byl také prvním Čechem, který se tohoto závodu zúčastnil.

Filip Bartoš, který závodí od svých jedenácti let, svůj program z loňského roku rozšíří o další série. Také letos zamíří na závody motokár CZECH KART OPEN, kde původně začínal ve třídě Easykart 100. Tu nahradil kategorií ROK GP, ve které jej fanoušci motosportu opět uvidí. Bartošův osobní rekord je deváté místo, které si odnesl v sezoně 2021. O rok později se účastnil superfinále v italském Lonátu.

K závodům juniorů v elektroautech se Filip Bartoš dostal přes osobní kontakt s Fredrikem Lestrupem. Svůj revoluční nápad mu Lestrup představil v roce 2022 a o rok později jej proměnil ve skutečnost pod názvem NXT GEN CUP. Bartoš do vozu usedl jako první a jediný Čech a konkurencí mu byli závodníci z Evropy i Ameriky.

Zahajovací ročník proběhl ve Švédsku a Německu. Jeho součástí byl i slavný okruh Nürburgring, na kterém se Bartoš v závodech elektroaut poprvé umístil v top 10. Celou sérii pak zakončil na 18. místě.

V letošním roce se NXT GEN CUP stane součástí programu Formule E a Filip Bartoš se série opět zúčastní. Čekají jej nejen okruhy v Itálii, Německu a Anglii, ale také legendární trať v Monaku, na kterou se chtějí dostat všichni profesionální jezdci. Sama Formule E je přitom specifická tím, jak sám název napovídá, že jsou vozy poháněny výhradně elektřinou.

Zapojením poháru juniorů do oficiálního programu chtějí nejen podpořit novou generaci nadějných řidičů, ale také zvýšit povědomí o možnostech, které elektroauta nabízí. Za volant vozu mohou kromě mužů navíc usednout i ženy.

Bartoš ale nezůstává pouze u těchto dvou disciplín. Zdokonalit se chce i v jiných formách řízení, ať už se jedná o ostré zatáčky motokárových okruhů, závody cestovních vozů na klasických okruzích nebo kombinace asfaltu a šotoliny Rallycrosových tratí.

„Na rozdíl od ostatních závodníků se nechci adaptovat jen na konkrétní stroj. Věřím, že mi zkušenosti napříč rozmanitými typy závodů pomohou vylepšit různé řidičské techniky a posunou mě dál, než kdybych svůj potenciál vyplýtval jen na jeden pohár,“ říká Filip Bartoš, šestnáctiletý český závodník.

Pro sezonu 2024 proto Bartoš podepsal kontrakt se stájí Carpek Service, které šéfuje velmi úspěšný jezdec Tomáš Pekař. V rámci seriálu Clio Cup tak usedne do závodního speciálu Renault Clio. Svůj první závod v této sérii pojede 17. 5. 2024 na rakouském okruhu Red Bull Ring. Následně jej čeká Hungaroring v Maďarsku, dva závody v Česku a jeden na Slovensku.

Fanoušci motosportu jej také poprvé uvidí v závodech rallycross. Hned z kraje dubna se chystá na závod Kotlina Gran Prix a v průběhu roku jej čeká několik závodů RAC RACE a RX CUP. Termíny všech závodů, kterých se Filip Bartoš účastní, uvádí na svých webových stránkách. Celkem jich v letošním roce odjede dvacet šest.

Filip Bartoš závodí od svých jedenácti let, kdy se přihlásil do třídy Easykart 100 v rámci CZECH KART OPEN 2019. Svůj poslední závod v této třídě odjel ze začátku roku 2021. Pak přestoupil do kategorie ROK GP. V roce 2023 jel paralelně motokáry i nový NXT GEN CUP s elektroauty. V poháru byl první a jediný Čech. V sezoně 2024 naváže na loňský rok a své zaměření rozšíří také na sérii Clio Cup a rallycross.

zdroj: tisková zpráva, foto: Filip Bartoš

Napsat komentář