Peugeot 308 e-HDi mikrohybridTEST
Peugeot 308 e-HDi mikrohybrid
Ženeva: BMW představí ActiveEŽENEVA
Ženeva: BMW představí ActiveE
E-Scooter - elektroskútr od BMWVIDEO
E-Scooter - elektroskútr od BMW
Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?

Autosalon Ženeva 2012: Pininfarina Cambiano - hybrid s turbínou

Jan Horčík - 16 Březen 2012

O využití už jsme na Hybridu několikrát psali. Dalším kdo se odvážil využít tento způsob pohonu v praxi, je italské designové studia Pininfarina. Na představilo koncept Cambiano, který by zároveň mohl být prvním vyrobeným vozem nesoucím značku Pininfarina.Pininfarina Cambiano

Pininfarina Cambiano - možná první hybrid s mikroturbínou, který půjde do výroby
foto: Pininfarina

Pininfarina Cambiano je velkolepou oslavou několika výročí této značky. Jednak 10. výročí Návrhářského centra, dále 30. výročí Stylistického centra, a navíc je auto pojmenováno po italském městě kde Pininfarina sídlí.

Navíc je vůz inspirován modelem Lancia Florida II z roku 1957, který samozřejmě navrhovala Pininfarina. Kromě toho jsou na modelu Cambiano vidět i vlivy designu Maserati a dokonce i jistá inspiraci plug-in hybridem Fisker Karma.

Auto je to tedy výjimečné po všech stránkách. Například má tři dveře – jedny nalevo, dvoje napravo. Ale co hlavně: Pininfarina Cambiano je poháněna dieselovou mikroturbínou, která vyrábí elektřinu pro čtyři 59kW elektromotory.

Zajímavost: v roce 2010 použil mikroturbínu Jaguar v modelu C-X75 představeném na autosalonu v Los Angeles

Pininfarina Cambiano

foto: Newspress.co.uk

Pininfarina Cambiano

foto: Pininfarina

Jde tedy o sériový hybrid, podobně jako v případě právě Fisker Karma, nebo částečně Chevrolet Volt/Opel Ampera. Špičkový výkon čtyř elektromotorů je údajně až 201 koní, ale ten využijí málokdy.

Výkon mikroturbíny je totiž pouze 68 koní – slouží jen a pouze k dobíjení baterií a napájí se z nádrže o objemu účtyhodných 50 l. Baterie váží 120 kg a o jejich kapacitě italské studio prozatím mlčí.

Ale můžeme srovnat: baterie Nissan Leaf váží 300 kg a mají kapacitu 24 kWh. Cambiano tak bude moct nabídnout odhadem 12 kWh s tím, že předpokládáme, že Pininfarina si může dovolit vyšší energetickou hustotu. (Autobloggreen sice mluví o 40kWh energii baterii, ale to je vzhledem k hmotnosti poněkud mimo mísu, ledaže by byly opravdu drahé)

Pětadvacetikilová naftová turbína britské značky Bladon Jets tedy slouží prostě a jednoduše jako range extender, čili rozšiřovač dojezdu. Dojezd pouze na elektřinu je údajně 205 km, celkový dojezd pak až 800 km.

Pininfarina Cambiano

foto: Pininfarina

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Pininfarina Cambiano během 4,1 vteřiny. Max. rychlost je omezena na 250 km/h. Průměrné emise jsou 72 g/km. Hmotnost vozu je přibližně 1700 kg a celkový výkon 670 koní. Dobíjení probíhá bezdrátově pomocí indukčního zařízení a údajně jste s ním hotovi během šesti hodin.

Takže, jak se vám líbí? Některé parametry, zejména baterie a od ní se odvíjející parametry jako její hmotnost a následně i dojezd, sice stále poněkud haprují, ale celkově to vůbec nevypadá špatně.

Pininfarina údajně dokonce uvažuje, že by se auto mohlo malosériově vyrábět. A to zcela poprvé pod svojí značkou! Kdyby se mělo vyrobit deset kusů, stál by jeden asi milion euro. Pokud by byl zájem o 70 až 75 kusů, spadla by cena rázem na asi 400 000 euro.

autobloggreen
Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4.5 (2 hlasů)
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články