Fiat Chrysler investuje 9 mld. eur do elektrifikace, chystá elektrické Fiaty, Jeepy i Maserati

Sergio Marchionne, šéf Fiat Chrysler Automobiles, proslul svým kritickým postojem k elektromobilům. Teď mění názor.

Jako všichni ostatní, i FCA slibuje v elektromobilitě velké věci. Elektromobily Maserati nabídnou max. rychlost přes 300 km/h, zrychlení 0-100 km/h pod dvě sekundy nebo hliníkový rám. Všechna nová Maserati by měla nabídnout také autonomní řízení úrovně 3.
foto: Maserati

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se chtě nechtě musí přizpůsobit trendům automobilového průmyslu. Těmi jsou elektrifikace, konektivita a autonomní řízení.

Přesně to jsou hlavní témata plánu na další čtyři roky, během kterého FCA utratí 45 mld. eur. Z toho devět půjde na elektromobilitu.

FCA chystá nové hybridy, plug-in hybridy i elektromobily, a to značek Fiat, Jeep a Maserati. Mimo jiné půjde například o elektromobily Maserati Levante, Quattroporte, Alfieri a Alfieri Cabrio a osm plug-in hybridů!

Také Jeep nabídne slušný zástup elektromobilů, včetně modelů Renegade, Compass nebo Wrangler, and Cherokee nebo Grand Commander. Nebude ale asi překvapením, že většina těchto elektromobilů je primárně určena pro Čínu.

Nové elektromobily FCA se ale neobjeví dříve než v roce 2020. Fiat Chrysler totiž v tomhle ohledu dost zaspal a dnes má na trhu pouze dva hlavní trumfy: Fiat 500e a Chrysler Pacifica Hybrid (se kterým se mu aktuálně povedl slušný majstrštyk u Waymo).

46 Comments on “Fiat Chrysler investuje 9 mld. eur do elektrifikace, chystá elektrické Fiaty, Jeepy i Maserati”

        1. honda zkusila jinou koncepci a nevyslo to. kupodivu ted ta se
          honda zkusila jinou koncepci a nevyslo to. kupodivu ted ta se sama koncepce vcelku uspesne nabizi u jinych znacek . kazdopadne to, co dela toyota dela vicero znacek. hybridy podobne konstrukce se daji najit napr ve fordech, chryslerech. v usa casto prodavane pod jinzmi obchodnimi nazvy. staci googlovat evt transmission coz je to, oc tady kraci. donoce pokud vim, ford na nekterych patentech s toyotou spolupracoval.

  1. No jestli se nový Fiat elektriky neobjeví dřív než 2020,
    No jestli se nový Fiat elektriky neobjeví dřív než 2020, tak jsou na tom nemlich stejně jako jakejkoliv jinej dinosaur, který to taky neslibovali dodat dřív. Podle mně na tom začali makat úplně ve stejnej moment jako VW a jiní a jen dělali mrtvýho brouka, aby si lidi ještě furt kupovali nějaký spalováky a aby nikoho nevystrašili.
    Taky prej za chvíli splatěj dluhy a pak prej za čas i zvýšej obrat na dvojnásobek. Jestli je to tak, tak vlastně ten operetní umělec Marčióne byl úspěšnej 😀
    Do dízl skandálu nespad, naopak se jich do roku 2021 zbavěj.

  2. P. Horcik: V poslednom odstavci treba doplnit, ze Fiat 500e je
    P. Horcik: V poslednom odstavci treba doplnit, ze Fiat 500e je len cisty compliance car, predava sa len v Kalifornii a Oregone v minimalnych mnozstvach, vynutenych len legislatovou. Fiat 500e je velmi kvalitny elektromobil a keby ho chceli vyrabat a predavat aj inde, tak by aj pri vyssej cene isiel ako teple rozky. (elektricka vybava, bateria a motor su od Bosha)
    Pacifica je zase jediny vanovity plug-in na trhu, idealne auto pre manzelku na rozvoz deti a podobne, co zvlada spravidla cisto na elektrinu (16kWh/50km na elektrinu), no neviem presne kde sa predava, ale v Europe zrejme nie.

            1. a koho to zajima krom par mudrcu v diskuzich, co jiz roky v
              a koho to zajima krom par mudrcu v diskuzich, co jiz roky v diskuzich prorokuji „dinosaurum“ skazu a Tesle vehlas a milionove rocni prodeje?

              hlavne v tom kontextu ze i milion prodanych aut rocne, neni ani 1.5% celosvetovych prodeju 😀 soucasne prodeje Tesly jsou na urovni priblizne 0.2% svetove prodane produkce

              jak by jako automobilka s podilem 0.2% na svetovem trhu jako zapricinila, ze krachnou jeji konkurenti kteri drzi podil 99.8% trhu? mdoelem 3 ktery i kdyby se prodaval v onom zazracnem poctu 500 tisic kusu rocne?

              az se elektromobilita rozjede na plne obratky, a zakaznici projevej zajem nejen o svezeni jakosto raritni zalezitost, ale i o koupi v masovem meritku, tak pro automobilky nebude problem ty elektromobily nasadit a prodavat, dobudovat si obri kapacity baterkaren neni as takovej problem vzhledem k tomu ze trh je v automobilovem odvetvi relativne konzervativni a pomalej, zmeny se nedeji ve velkem treba behem 1 roku, ale behem casti i vece nez 5-10 let, prozatim vetsina lidi co se jim elektromobil libi a do dotazniku zaskrtavaj ze jejich pristi auto bude na baterky, tak na takove auto nemaj 😉 a levne BEV konkurujici treba Leafum, Amperam a podobnym BEV Tesla urcite nenabidne, takove auto by ji poslalo do jeste vetsiho minusu 😉

                1. vesmes ano, umi to vesmes kazda automobilka, zda se ti snad ze
                  vesmes ano, umi to vesmes kazda automobilka, zda se ti snad ze automobilky nejak stradaj? prijdou ti u nekterych miliardove zisky jako stradani? treba zrovna Fiat s investici 9 miliard do BEV ti prijde jako ze strada? jak rad bych stradal a mel u toho 9 miliard eur 😀

                  proste si vyvynou elektrickou modularni platformu a pak je to jen a jen o tech baterkach, a maj na to jeste par let nez bude realne nastavat situace kdy to BEV opravdu budou potrebovat mit va nabidce 😉

                  automobilky ktere vyckavaji, maji mozna nejlepsi pozici, licencovat si pak neco z automotive je to nejsnazsi co jde, takze jiz budou mit vse pripravene na podnose za ktery jim bude stacit jen zaplatit 😉 vesmes jim cestu prorazi Tesla s Nissanem, BMW, Renaultem a treba Hyundai

                2. Vo strádání tady mluvíš jen ty. ;))) Mě je to buřt.
                  Vo strádání tady mluvíš jen ty. ;))) Mě je to buřt. 😀
                  Hjůndaj možná strádá na tom že nemá dost baterek pro svoje elektrostroje, ale nejspíš je jim to úplně buřt a dost možná jim to tak vyhovuje. IONIQy vyrobil naráz napřed a teprve pak do nich dával baterky až teprve když je po kusech dostával. Všichni dinosauři strádaj a budou strádat že pro ně není dost baterek a že si nepostavěj vlastní baterkárny. Ale jim je to u zadele. V nabídce budou mít partu elektromobilů, ale ty budou furt vyprodaný a oni budou lidem furt cpát spalováky horem dolem. Takhle bude vypadat ta jejich elektrofikace. Normální greenwashing. Oni se budou chytat za hlavu pozdějc, až to tu začne válcovat Čína se svejma levnejma elektropekáćema :)))))

                3. Pán bude asi top automotive manager 🙂 Zatímco někteří
                  Pán bude asi top automotive manager 🙂 Zatímco někteří si již svoje zdroje vybudovali nebo zabezpečili, někteří právě porcují zbývajícího medvěda, tak my chytře vyčkáváme 🙂

                4. jasne medveda 😀 jasne automobilkam ujede vlak a zustane jen
                  jasne medveda 😀 jasne automobilkam ujede vlak a zustane jen Tesla ktera sotva bude prodavat 200 tisic aut rocne (v budoucnu mozna 500 tisic rocne, az prekonaj ty vsechny pekla a dostavej dalsi aspon dve baterkarny) a zbylejch asi 90 milionu aut rocne se nevyrobi a zakanici ostrouhaj, a ted tu o modre Karkulce a hodme vlkovi?

                  no tak ted automobilky zjistili kde je slabina a ze budou muset zajistit i barerkarny, no to je strasna katastrofa, to se jeste s zadnym dilem nikdy zadne automobilce nestalo a urcite kvuli tomu zkrachovala, a nebo taky ne, narozdil od Tesly nejvetsich 10 automobilek sveta ma moznost jen tak z fleku zafinancovat baterkarny za nekolik desitek miliard 😉 ale nedelaj to najednou a proste si to rozlozi do nekolika let, treba i desetileti, prave proto ze nejsou hloupi a nevrhbou vsechno do aletrnativy ktera to nema jiste na 100% 😉

                  na tohle nemusi bejt clovek manazer v autoprumyslu, na to staci normalni uvazovani 😉

                5. Ty pořád ještě věříš v Teslu? Jsi úplně mimo, Tesla
                  Ty pořád ještě věříš v Teslu? Jsi úplně mimo, Tesla možná časem zkrachuje, ale v autoprůmyslu už nezůstane šroubeček na šroubečku. Elon jí střelí někomu dalšímu z Silikon Valej a sám vodletí na Mars. :)))
                  To Číňani všechno převálcujou, těch se bojte.

              1. To si myslela aj Nokia 🙂
                Aj Kodak si myslel … 🙂
                Aj ked

                To si myslela aj Nokia 🙂

                Aj Kodak si myslel … 🙂

                Aj ked tu hovorime o radovo inej cene, ale princip je ten isty…

                Jediny cudny zjav tu je snad Toyota, ktora EV oficialne odmieta, ale v skutocnosti je na nu najlepsie pripravena 🙂

                1. vesmes vsechny Japonske automobilky nemaji potrtebu mit v
                  vesmes vsechny Japonske automobilky nemaji potrtebu mit v nabidce BEV

                  pripravene jsou na BEV vsechny automobilky, proste si zalicencuji danou konstrukci u automobilky ktera to ma pripravene, tak jako si dnes licencuji vesmes vse co je potreba navzajem mezi sebou, ostatne i Tesla by bez cross-licenci na ruzne casti nemela zadny z modelu ktery kdy vyrobila, Roadster mel sassi od Lotusu, S a X maji kompletni zaveseni a nektere dily interieru od Faimleru, a na modelu 3 by se jiste taky par veci od Daimleru naslo

                  tak jako si nektere automobilky od Toyoty licencuji hybrid, stejne tak si muzou licencovat i elektrickou platformu od automobilek ktere ji maji, a ze jich neni malo

                  doba kdy elektromobil v nabidce bude nutnost nastane nejdrive okolo roku 2030, do te doby to bude paberkovani v radu mozna jednotek procent, a zadny z diskuteru v diskuzich na tom nic nezmeni, jedinej kdo ma silu neco zmenit je zaprve politicka moc, a zadruhe zakaznik, vetsinovej zakaznik, tedy zakaznik ktery opravdu kupuje a ne jen diskutuje, a zakaznik spolecne s dalsima milionama zakazniku

                2. Casti naprav z Mercedesu mali len prve tesly, ale kedze
                  Casti naprav z Mercedesu mali len prve tesly, ale kedze nezvladali vykon teslackych motorov, tak na vsetkych teslach vymenili napravy za pevnejsie uz z produkcie tesly. Tesly S a X maju stale od mercedesa packy na volante, zrejme aj packy na TM3 budu od mercedesa.

                3. Ehm, některé části podvozku z Tesly jsou ověřeně z Land
                  Ehm, některé části podvozku z Tesly jsou ověřeně z Land Roveru. V USA to zkoumá spousta lidí, kteří si chtěli opravit bourané Tesly a Tesla jim nechtěla dodat díly.

                4. tlumici mechy jsou 100% od Daimleru aneb Mercedesu
                  tlumici mechy jsou 100% od Daimleru aneb Mercedesu

                5. A proto Japonci a hlavně Toyota ztratí výrazně podíly na
                  A proto Japonci a hlavně Toyota ztratí výrazně podíly na trzích EU i Číny.

                6. zatim na trhu EU posiluji, Tesla za prvnich 5 mesicu v EU
                  zatim na trhu EU posiluji, Tesla za prvnich 5 mesicu v EU prozatim na prodejich ztratila oproti lonsku 😉 staci si projit data na Carsalesbases kde jsou trhy EU, US a Ciny rozepsane pro kazdy mesic u kazde znacky ktera na danem trhu oficialne pusobi

                  Toyota na vsech tech 3 trzich za letosek posiluje oproti lonskym prodejum

        1. BMW i3 je výdělečné všude kromě Kalifornie, a ty
          BMW i3 je výdělečné všude kromě Kalifornie, a ty materiály nejsou ani tak extra drahé, jako spíš špatně rychle rozšiřitelné pro masovou výrobu, a pak při masovém prodeji i normálním zákazníkům tam nastává problém s nesrovnatelně horší opravitelností než je u ocele a dalších tradičnějších materiálů.

              1. O čem to mluvíte? Zase tolik i3 s problematickou baterií se
                O čem to mluvíte? Zase tolik i3 s problematickou baterií se ani v Kalifornii nevyskytuje. Jsou to spíš ojedinělé případy. A pokles musí být opravdu markantní (z 18,8 využitelných na 12,5 využitelných) a navíc se nemění na záruku celé baterie, ale pouze jednotlivé moduly.

  3. OT
    letošní prodeje Tesly
    video má necelých 6 minut
    v čase

    OT

    letošní prodeje Tesly

    video má necelých 6 minut

    v čase 0:21 je tabulka měsíčních prodejů aut za letošní rok
    Tesla Model 3 18.305 ks
    Tesla Model S   8.070 ks
    Tesla Model X   6.975 ks
    Tesla celkem  33.350 ks

    v čase 1:08 je grafické znázornění prodejů všech tří typů Tesly, Bolt a Leaf
    v čase 2:00 je grafické znázornění měsíčních prodejů Model 3 od začátku výroby

Napsat komentář