
Rimac a Pininfarina rozjíždí výrobu elektromobilů pro miliardáře
Po letech vývoje se do výroby dostávají hned dva očekávané elektrické hypersporty: Rimac Nevera a Pininfarina Battista Hyper GT. Elektromobil …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Po letech vývoje se do výroby dostávají hned dva očekávané elektrické hypersporty: Rimac Nevera a Pininfarina Battista Hyper GT. Elektromobil …
O využití mikroturbín už jsme na Hybridu několikrát psali. Dalším kdo se odvážil využít tento způsob pohonu v praxi, je italské designové studia Pininfarina. Na autosalonu v Ženevě představilo koncept Cambiano, který by zároveň mohl být prvním vyrobeným vozem nesoucím značku Pininfarina.
Italská autodílna Pininfarina má na letošní autosalon Ženeva připraveno překvapení jménem Cambiano. Půjde o sportovní sedan vyvíjený podle tiskové zprávy s výrazným důrazem na životní prostředí, a tedy šetrný pohon. Zda půjde o hybrid či elektromobil zatím nevíme, k dispozici je pouze první vnadící obrázek.
Solární nabíjecí stanice nejsou žádnou žhavou novinkou. Avšak takovou jakou navrhla italská designérská společnost Pininfarina jste určitě ještě neviděli. Futuristicky vyhlížející konstrukce pojmenovaná Antares byla představena v Římě na výstavě ekologické dopravy MoTechEco. Pojďme si něco o této stromy inspirované nabíječce říct něco bližšího.
Vincent Bollore, francouzský miliardář a průmyslník, minulý rok slíbil, že investuje 100 milionů euro do programu Autolib. Ten se má stát obdobou systému půjčování kol Vélib. Místo jízdních kol se ale tentokrát budou v Paříži půjčovat elektromobily. Půjde o modely Pininfarina B0, kterých má být vyrobeno celkem 4000 kusů.
Pininfarina oslavuje už 80 rokov pôsobenia. A k príležitosti tohto výročia odhaľuje prototyp Nido EV – prvé auto z programu „Nido Development Programme“, projektu pre elektrické autá navrhnuté Pininfarinou v Cambiane v Turíne.
Automobilka Tata Motors se po zásluze stala hvězdou autosalonu v Novém Dillí. Představila řadu novinek, které zcela jistě dále popoženou rozvíjející se Indii a nejspíš i celou jihovýchodní Asii.
Vypadá jako Toyota iQ, ale není to Toyota iQ. Je to Pininfarina Nido, koncept starý více než čtyři roky, se kterým se italská designérská primadona vrací do Japonska pod heslem „Itálie v Japonsku 2009″. Koncept Nido s sebou nese prapor bezpečnosti a designu zabalený do estetiky, funkcionality a technologie.
Jen pár hodin poté, co Mitsubishi ohlásilo spuštění výroby elektromobilu Mitsubishi i MiEV, přispěchali s podobnou zprávou také další automobilky. Předně je to Subaru, která má připravený malý městský elektromobil Subaru Stella EV s dojezdem kolem 90 km a max. rychlostí 100 km/h. To je výrazně méně než i MiEV. Stella EV se dokáže dobít na 80% během 15 minut, plně pak za pět hodin ze standardní 220V zásuvky. Cena elektromobilu je stanovena na 4,7 mil. jen (zhruba 48 000 dolarů, tedy asi 912 000 Kč). Podobně jako Mitsubishi však mohou japonští zákazníci žádat o slevy na dani a dotace v celkové výši až 1,38 mil. jenů (asi 300 000 Kč). Letos chce Subaru vyrobit pouze 170 kusů svého elektromobilu a postupně výrobu navyšovat podle poptávky. Otázkou je, kdo by chtěl Stellu, když Mitsubishi je levnější a lepší?! Však také Subaru prozatím narozdíl od třech diamantů nemá plány na vývoz elektromobilu z Japonska.
![]() |
![]() |
![]() |