Nissanu se v oblasti elektrických aut daří. Prodal už 20 000 elektromobilů Nissan Leaf na celém světě. V roce 2015 chce ale představit další alternativu – auto na vodík.
foto: Nissan
V Japonsku aktuálně Nissan ukázal novinářům nový palivový článek. Prohlašuje o něm, že má nejlepší poměr velikosti a výkonové hustoty na světě. Oproti verzi z roku 2005 je výkonová hustota 2,5x vyšší. Tzn. 2,5 kW/l.
Hmotnost se snížila ze 120 kg na 41 kg, spolu s tím samozřejmě i rozměry. Jde o třetí generaci vodíkového palivového článku, která využívá vylepšenoý způsob výroby membrány (MEA).
Daimler začne prodávat auta na vodík v roce 2014
Cesta kolem světa v autech na vodík Mercedes úspěšně skončila
Důležitým pokrokem je také snížení obsahu platiny. Díky tomu je palivový článek šestkrát levnější než předchozí generace. Jeho výrobní cena je ale pořád kolem 50 000 dolarů.
Magazín Autoblog nicméně vyzpovídal jednoho z inženýrů, který prozradil, jeho tým chce ještě dál zmenšit celý článek na polovinu a přitom nabídnou 1,25x vyšší kapacitu.
To by mělo umožnit automobilce Nissan uvést už v roce 2015 na trh auto na vodík za cenu pod 10 mil. jenů, tj. kolem 128 000 dolarů (v přepočtu asi 2,6 milionu).
Není bez zajímavosti, že aliance Renault-Nissan chce do roku 2016 prodat 1,5 milionu bezemisních aut. Dosud má k dispozici pouze elektromobil Nissan Leaf.
Je tedy jasné, že během následujících čtyř let přivede na trh také plug-in hybrid, možná další modely elektromobilů a nejspíš i auta na vodík.
V oblasti vodíkových aut se Nissan rozhodl spolupracovat s automobilkou z nejpovolanějších – německým Daimlerem.
celý článek na polovinu a
celý článek na polovinu a přitom nabídnou 1,25x vyšší kapacitu. článek nemá kapacitu, ale ma tam byt 1,25x vyssi vykon…