Systém hybridního pohonu odlišný od Hybrid Synergy Drive od Toyoty i IMA automobilky Honda. Primárním zdrojem energie je zde elektřina. Spalovací motor, ať už na benzin, nebo třeba bioethanol, zde pak slouží pouze jako generátor elektřiny, tedy sekundární zdroj energie v okamžiku, kdy se baterie blíží vybití. Lithium-iontový akumulátor bude možné navíc doma nabíjet ze zásuvky (půjde tedy o plug-in hybrid).
Hybridní auta, která jako první využijí systém pohonu Voltec, jsou Chevy Volt a Opel Ampera od General Motors/Opel. V každém okamžiku bude jejich kola pohánět elektřina, při jakýchkoliv rychlostech. Až 60 km ujedou čistě na elektřinu, tedy zcela bez emisí. Na trhu se mají objevit v listopadu 2010 (ve Spojených státech), v Evropě pak počátkem roku 2011.
Původní název pohonného systému Voltec zněl „E-Flex“ a automobilka jej představila už v roce 2007 na autosalonu v Detroitu.