Volt už ušetřil Američanům jeden supertanker plný benzínu

Automobilka General Motors má zajímavý způsob propagace plug-in hybridu Chevrolet Volt. Hraje v něm na národní bezpečnost. Od doby co šel Volt do prodeje totiž ušetřil  už jeden obrovský tanker plný benzínu.

Chevrolet Volt se u nás zatím neprodává a není jasné, zda bude. Můžete si ale koupit evropského bratrance Voltu, model , za 1 080 000 Kč.
foto: Hybrid.cz

Chevrolet Volt se v USA začal prodávat v prosinci 2011. Od té doby se ho k 30. dubnu 2012 prodalo pouze v USA 13 374 kusů. To je méně, než automobilka čekala, ale není to zas až tak špatné.

Podle dat zjištěných automobilkou už majitelé Voltů najeli 64 milionů kilometrů čistě na elektřinu, čímž ušetřili 8 milionů litrů benzínu (50 714 barelů, podle tiskovky se právě tolik vejde do tzv. supertankeru, ale Wikipedie říká něco trochu jiného). Společně tak ušetřili více než $8 mil.

Chevrolet aktuálně na svém webu spustil speciální počítadlo, které v reálném čase komunikuje se informačním systémem OnStar ve vozech Chevrolet Volt a přenáší na web jejich jízdní statistiky.

tisková zpráva

8 Comments on “Volt už ušetřil Američanům jeden supertanker plný benzínu”

    1. mg, nič v zlom, ale takúto
      mg, nič v zlom, ale takúto debilinu môže napísať iba niekto z SK/CZ…toto nie je odpočúvanie telefónov a správ, ktoré sa bežne robí, ale anonymné zbieranie štatistík pre ďalší vývoj…jednoducho keď čítam takéto komenty, tak si hovorím sakra, v akom hnoji som sa to narodil…

      1. Len úplne naivný idiot je
        Len úplne naivný idiot je schopný uveriť tomu, že zber údajov je anonymný. Nie som paranoidný a uvedomujem si, že v dohľadnej dobe budú ľudia už pri narodení vybavení čipmi. Rozčuľuje ma úbohý marketing zo strany GM, ktorým propagujú veľmi zle urobený hybrid (nedávno to tu bolo – bez pripájania na dobíjačku jazdí za cca 8 l/100 km). „Anonymný“ zber údajov je len taká čerešnička na torte.

        1. No tak si skúsme odpovedať
          No tak si skúsme odpovedať na dve základné otázky:
          1. Akú ujmu utrpím, keď bude automobilka vedieť ako efektívne jazdím?
          2. Prečo by malo zaujímať automobilku, že práve Jožko Mrkvička jazdí za 5 litrov v priemere?

          Hmm, vyššie som uviedol nevýhody, na ktoré ja bohužiaľ nepoznám odpovede. Výhody sú jasné – skvalitňovanie produktov (napr. vďaka spôsobu jazdy šoférov bude vedieť automobilka ako nastaviť vozidlo tak, aby bolo čo najúspornejšie a pre šoféra čo najpohodlnejšie).

        2. Osobne by som si žiadny
          Osobne by som si žiadny Chevrolet nikdy nekúpil a súhlasím, že spotreba 8 litrov je na úsporné auto klasicky americky na veľmi zlej úrovni a to auto má umelo vytvorenú povesť kvality, ale v zahraničí má každý druhý dom pokrytú strechu fotovoltalickými panelmi a obrovské veterné elektrárne vidno každých pár kilometrov, takže na danom Volte sa dá jazdiť aj so skutočnými nulovými emisiami a to je výhoda, ktorú nemá 99% trhu.

Napsat komentář