První dojmy: Chevrolet Volt

, evropského bratránka amerického plug-in hybridu Chevrolet Volt, už jsme otestovali. Přestože je Volt de-facto zcela totožné auto jako Ampera, rádi jsme přijali nabídku českého projet se z Německa dovezeným Voltem alespoň na pár hodin.

Chevrolet Volt plug-in hybrid zatím ke koupi v ČR není a do konce roku 2012 nejspíš ani nebude
foto: Hybrid.cz

Řešit spotřebu nebo jízdní vlasnosti je zbytečné, to vše se dočtete v testu Opel Ampera. Co se exteriéru týká, srovnejte fotografie Chevroletu Volta Opelu Ampera a sami si určete které auto se vám zamlouvá víc.

Kde jsme narazili na poměrně podstatný rozdíl, to bylo zpracování palubního displeje. Ten ve Voltu nám připadal překvapivě méně bombastický, méně “americký” než ten v Ampeře. Lépe jsme se v datech na displeji orientovali a vše bylo celkově přehlednější, méně barevně kontrastní a uhlazenější.

Co nás ale vyloženě překvapilo je to jak vehementně General Motors/Opel tlačí na to, aby se Voltu/Ampeře říkalo “elektromobil”. Přesvědčuje o tom své zaměstnance, dealery a v konečném důsledku i spotřebitele – a příspívá tak ještě většímu zmatení už tak dost nepřehledné oblasti, což je pro koncového zákazníka to úplně nejhorší.

Jistě, standardizované “patentované” definice pojmu “hybrid” a “elektromobil” neexistují. Čtenářům Hybrid.cz jistě netřeba dopodrobna vysvětlovat rozdíl mezi oběma pojmy. Zdá se však, že někdo v českém oddělení GM/Opel by to potřeboval – a zároveň nejspíš i lekci angličtiny.

test Chevrolet Volt test Chevrolet Volt test Chevrolet Volt

Skutečnost, že GM označuje vozy Volt/Ampera jako “electric vehicles” totiž ještě neznamená, že jde o “elektromobily”. Bezesporu jde o obecně “elektrická auta”. Ke stále ještě horkým žabomyším válkám o to, zda jde o sériový nebo paralelní hybrid se tak bohužel přidává ještě vyšší level zmatené diskuse, který odcizí auto případným zájemcům z řad běžných motoristů.

Chevrolet Volt zatím v České republice není v prodeji a letos ani nebude. Neznáme tedy ani nástřel ceny, ale dá se čekat, že bude prakticky totožná s cenou plug-in hybridu Opel Ampera – tedy lehce přes milion korun. Auto by podle informací Chevroletu mohlo být v ČR dostupné příští rok.

One Comment on “První dojmy: Chevrolet Volt”

Napsat komentář