
Japonsko brzy spustí na vodu dva ropné tankery na baterky
Před rokem jsme informovali, že Japonci chtějí stavět ropné tankery s pohonem na elektřinu. Jejich plán se blíží uskutečnění.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Před rokem jsme informovali, že Japonci chtějí stavět ropné tankery s pohonem na elektřinu. Jejich plán se blíží uskutečnění.
Automobilka General Motors má zajímavý způsob propagace plug-in hybridu Chevrolet Volt. Hraje v něm na národní bezpečnost. Od doby co šel Volt do prodeje totiž ušetřil USA už jeden obrovský tanker plný benzínu.
Zní to jako dokonalý protimluv: ropný tanker převážející dva miliony barelů ropy, který je poháněn čistou energií slunce a větru. Ale přesně s tímhle nápadem přišel Richard Saufer, námořní architekt, který se dlouhodobě zabývá návrhem a vývojem šetrných plavidel.
Konference California Clean Tech Open každoročně oceňuje nejzajímavější nápady z oblasti alternativních pohonů. Jedním nejnadějnějších pro letošní ročník soutěže je návrh Davea Culpa, inženýra mechaniky, který navrhnul draka schopného táhnout námořní tanker. Základní idea spočívá v tom, že se vyrobí drak o velikosti 5000 metrů čtverečních, pomocí hélia se vynese do dostatečné výšky a pak už stačí jen najít ten správný vítr, jak dobře vědí třeba windsurfaři. Daveův nový vynález má název KiteShip a na oficiálních stránkách se tvrdí, že drak by dokázal ušetřit až 10% paliva. A vůbec, proč vlastně tankery nemají plachty?