Toyota škrtá plány na čisté elektromobily, podrobnosti o elektrickém iQ

Na v Paříži představí Toyota výrobní verzi svého elektromobilu . Už teď je ale jasné, že nepůjde o nic velkého. Automobilka to naznačovala už delší dobu: elektrické auto s dojezdem 85 km mělo být určeno především pro služby sdílení automobilů. Tomu odpovídá i počet, který chce letos v a Japonsku prodat: přibližně 100 kusů.

Elektromobil Toyota iQ EV se na autosalonu v Paříži ukáže v plné parádě
foto: Toyota

Ještě před vypuknutím Pařížského autosalonu 2012 dala Toyota k dispozici oficiální specifikace svého v pořadí již druhého elektromobilu, vozu Toyota iQ EV. Prvním čistokrevným elektromobilem, který japonská automobilka pustila do světa, byla před několika měsíci nová Toyota RAV4 EV vyrobená ve spolupráci s Tesla Motors.

Takže, jak se to má s elektrickým iQ? Max. rychlost 125 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 14 vteřin, výkon 64 koní. Délka 3120 mm (o 135 mm více než standardní benzinová verze), výška 1505 mm, šířka 1680 mm, rozvor 2000 mm.

Li-ion baterie o 277,5 V skládající se ze 150 článků má kapacitu 12 kWh a z běžné 230V zásuvky se dobije během tří hodin. K autu se dodává pětimetrový dobíjecí kabel. S pomocí rychlodobíjení lze auto dobít během 15 minut na 80 % kapacity.

Auto s ní vydrží podle NEDC standardu jezdit až 85 km se spotřebou 134 Wh/km. Elektromobil Toyota iQ EV váží o 135 kg víc než standardní iQ (860 kg).

Tak to bychom měli specifikace. To nejzajímavější ale přichází na konci tiskové zprávy automobilky Toyota. Odstavec nese nadpis “komercializace”. Píše se v něm, že iQ EV je elektromobil navržený specificky pro městské prostředí. a že je připraven k výrobě. Dále již citujeme:

“Nicméně Toyota seznala, že mnoho zákazníků není zatím ochotno dělat spokojit se s nízkým dojezdem a také se jim nelíbí čas potřebný k dobíjení. Navíc, infrastruktura pro dobíjení elektromobilů ještě není tolik rozšířená.

Takže ačkoliv Toyota má vůz iQ EV připraven, věříme, že hybrid nabízí pro většinu zákazníků lepší řešení než čisté elektromobily v krátko- až středně-dobém výhledu, a to je také místo kam budeme koncetrovat naše komerční aktivity.”

Tak, a máme to. Toyota se, poměrně logicky, rozhodla dělat to, co jí jde nejépe: hybridní pohon, hybridní a plug-in hybridní auta. Nejspíš si všímá, že Nissan se svým Nissan Leaf zatím spíš pokulhává.

Navíc i sám Nissan začíná konceptem Nissan Terra, což je auto na vodík, že elektřina nemusí být jediná cesta. A konkurovat Tesla Motors v oblasti prémiových sedanů? Ne, dělá auta pro masy.

Nicméně, spolupráci s Teslou si Toyota aktuálně zkouší na svém prvním čistém elektromobilu: . U něj překvapivě věří, že dokáže prodat alespoň 2600 kusů během následující tří let. V případě Toyota iQ EV je to předpokládaných 100 kusů pro tento rok prodaných v a .

tisková zpráva

Napsat komentář