Americká automobilka Tesla Motors si dokázala v posledních letech vydobýt obrovskou pozornost. Jak díky svému přístupu, tak samozřejmě i jedinečným produktům v podobě plně elektrických vozů Roadster a Model S. Podle magazínu Autocar chce Toyota americkému start-upu konkurovat a připravuje vlastní sportovně laděné elektromobily a hybridy.
foto: Toyota
Goodwoodský festival rychlosti se letos stal znovu příležitostí vyzvědět zajímavé novinky. Britský magazín Autocar nezaváhal. Od vysoce postavených inženýrů se redaktorce Vicky Parrott podařilo zjistit velmi zajímavé podrobnosti týkající se budoucích modelů značky Toyota.
Toyota Prius pro rok 2015: lehčí a šetrnější
Tesla Model S: první recenze říkají, že jde o neuvěřitelný hit!
BMW a Toyota: elektromobily, hybridy, diesely, palivové články
Předně, v Goodwoodu byl opět k vidění vůz Toyota 2000GT SEV. Neboli elektrická verze původní závodní legendy. Přestavět vůz Toyota 2000GT, kterého se vyrobilo pouze 353 kusů, na elektrický pohon, to není jen tak. Dovolit si to může leda samotná Toyota. A ta to považuje za “šílené”, když celý tenhle projekt nazvala “Crazy Car Project”.
Samotná automobilka označuje vůz Toyota 2000GT SEV jako solární auto (SEV = Solar EV). Cílem bylo postavit závodní auto pro dva lidi schopné uhánět rychlostí až 200 km/h. A to se zjevně podařilo.
Podle magazínu Autocar je v tom ale daleko víc. Toyota 2000GT SEV je údajně ranou součástí vývojového projektu na jehož konci chce Toyota nabídnou výrazně sportovně laděné vozy, a to jak plně elektrické, tak i hybridní!
Hiroyuki Ogawa, šéf vývoje pokročilých pohonů, britskému magazínu řekl, že řidiči mají ve sportovních elektromobilech a hybridech především zájem o manuální řazení.
A přesně to si Toyota ve voze 2000GT SEV intenzivně zkouší. CVT převodovka, kterou dnes využívá pohonný systém Hybrid Synergy Drive ve vozech jako je Toyota Prius či hybridy značky Lexus, je sice efektivní co se týká spotřeby, ale není s ní moc velká zábava.
Ogawa dále řekl, že produkční hybrid s manuální převodovkou uvede Toyota na trh nejdříve v roce 2015. Zároveň prý dodal, že si technologii plně elektrického pohonu Toyota vyzkouší nejprve na malém městském autě. Předpokládáme, že elektromobil Toyota bude mít hodně blízko k dřívejším konceptům FT-EV II, resp. Toyota EV.
Není bez zajímavosti, že Toyota do Tesla Motors investovala a společně vyvíjejí elektrické SUV Toyota RAV4 EV (kromě toho pracuje Tesla na vlastním elektrickém SUV Model X). Zároveň vlastní část Tesla Motors německá automobilka Daimler. Té zase Tesla dodávala pohonný systém pro 2. generaci elektromobilů Smart ED.
s tym zvukom je to otrasne
s tym zvukom je to otrasne nieco. imitovanie zvuku, vacsiu volovinu vymysleli len v storoci pred opicami ked pred prvymi autami tusim v anglicku musel bezat clovek so zastavou.
To je zvuk jak když se
To je zvuk jak když se rozjíždí lokomotiva,takovej sporťák bych nechtěl:-( kdyby to mělo alespoň imitaci nějakýho pěknýho zvuku motoru,ale jinak na pohled je to opravdu krásný vůz.