Opel Corsa ecoFLEX představila automobilka na autosalonu v Boloni už před rokem. My jsme dostali možnost jej otestovat pár týdnů před Vánocemi. Pětidveřový diesel překvapil svižným chodem i mírnou spotřebou – ačkoliv ne tak mírnou, jak slibují oficiální specifikace.
foto: Hybrid.cz
Nový Opel Corsa je k dispozici s motory o široké škále výkonu. Verze ecoFLEX je vybavena 1,3l CDTi turbodieselem značky Fiat o výkonu 95 koní. Úsporný diesel slibuje papírovou spotřebu 3,7 l/100 km a nabízí technologii Stop & Start.
Plusy a mínusy | |
nízká spotřeba | vysoká pořizovací cena |
sportovní feeling | nedotažené detaily interiéru |
vysoká hlučnost | |
Hodnocení: |
Nízké teploty dieselovým motorům nesvědčí a v případě aut nižší třídy jako je právě Opel Corsa si musí konstruktéři o to víc dávat pozor na odhlučnění kabiny a odstranění vibrací.
Opel Corsa ecoFLEX právě tohle příliš dobře nezvládá – když je motor studený, hraje vám v kabině deset let starý Ford Transit a vibrace jsou cítit. Po deseti minutách a zahřátí motoru tento problém částečně mizí a po další půlhodině a ve vyšších otáčkách už je zvuk v pořádku a místy dokonce příjemný.
Hlučnost v kabině se při zahřátém motoru vyrovnává v rychlostech kolem 80-90 km/h – nastává příjemný šum. V rychlostech od 110 do 150 km/h vás provází příjemný svist motoru, ale od 130 km/h se k němu přidává vysoký aerodynamický hluk, který ve 150 km/h získává akustickou sílu uragánu.
)
Odhlédneme-li od hlučnosti, nabízí Opel Corsa ecoFLEX výborné svezení. Snížení podvozek mírně ubírá na spotřebě a naopak mírně přidává na jízdních vlastnostech. Auto i ve vysokých rychlostech sedí na silnici jako přibité a dává řidiči pocit sportovní jízdy. Jen škoda, že chybí šestý rychlostní stupeň.
V nízkých otáčkách pod 2200 ot./min., jak už to tak s turbodiesely bývá, nepatří Opel Corsa ecoFLEX k nejhbitějším a ruka na řadící páce se téměř nezastaví. Autu zde výrazně chybí jakákoliv dynamika. Jakmile se ale do hry zapojí turbodmychadlo, nabídne auto mnohonásobně lepší zážitek.
O snížení spotřeby se kromě sníženého podvozku, Stop & Start a malého motoru zasluhují také pneumatiky s nízkým valivým odporem (ty jsme ale v zimním období samozřejmě neměli možnost zkoušet) a několik aerodynamických úprav karoserie.
Systém Stop & Start místy fungoval trochu nepříjemně – v okamžiku zastavení auta se motor ihned vypnul. To je například na přechodu nebo na křižovatce poněkud ukvapené – často dopravní situace vyžaduje po zastavení okamžité rozjetí. V takovém případě je ale nutné nejdříve prošlápnout spojku, aby motor opět naskočil.
Hodil by se proto nějaký inteligentní predikční systém, který se z předchozího chování auta alespoň pokusí odhadnout aktuální situaci a podle toho rozhodne o využití Stop & Start. Obecně máme v tomto ohledu mnohem lepší pocit z e-HDi Stop&Start systému u Peugeotů.
Malý výkonný diesel z dílny Fiatu je sice hlučný a trochu s vámi zatřese, ale plní to nejdůležitější: nežere. Spotřeba Opel Corsa ecoFLEX zdaleka nedosahuje papírových 3,7 l/100 km. Průměrná spotřeba na 532 km nám vyšla 4,9 l/100 km (podle palubního počítače 4,6 l/100 km). Ve městě spotřeba stoupá k 5,5 l/100 km v meziměstském provozu si motor vezme mezi 4,4 – 4,6 l/100 km.
Interiér Opel Corsa ecoFLEX je podobně rozporuplný celý vůz. Zejména v detailech je auto nedotažené. Např. plynový pedál je umístěn příliš vpravo – jakoby za výčnělkem středové konzole. Delší nohy pak mají k plynu obtížnější přístup.
Stejně tak volant a jeho ovládací prvky není dobře vyřešen – ovládací prvky nejsou do volantu zapuštěny, ale vystupují z něj. Při pohybu rukou po volantu pak o čudlíky snadno zavadíte.
Prostorově není ani pětidveřová verze Opel Corsa ecoFLEX žádné terno, ale ani neurazí. Dozadu se dva dospělí vejdou a do kufru “nalijete” až 285 litrů zavazadel. Zlatá střední cesta.
Dlouhodobá akční cena námi testované verze Opel Corsa ecoFlex je 430 200 Kč. Součástí byla příplatková výbava v podobě bočních airbagů, elektronicky ovládaných a vyhřívaných zpětných zrcátek, ESP, paket Enjoy plus (autorádio s MP3, elektronicky řízená automatická klimatizace) za 50 000 Kč a nakonec autorádio s CD a dotyková navigace za dalších 16 050 Kč (opět vcelku zbytečná a nadhodnocená investice).
Cena třídveřové verze Opelu Corsa s motorem 1,0 l, 48 kW začíná na 199 000 kč. Petidveřová ecoFLEX verze začíná na 345 400 Kč. Srovnatelně výkonná 1,4l benzinová verze ovšem stojí 272 900 Kč a spotřeba pravděpodobně nebude zas tak odlišná od ecoFLEX dieselu. Pokud tedy chce někdo kupovat ecoFLEX vyloženě proto aby ušetřil, měl by si nákup dobře rozmyslet.
Mám opel corsa r.v.7/2010
Mám opel corsa r.v.7/2010 1,2 63KW – 85koní(benzín) Celkovou průměrnou spotřebu mám 5,6 l. To v létě je klimatizace hodně času zapnutá. V zimě auto startuje na šup, a to ikdyž jsou teploty pod -20 C. Na skoro každodenní trase do práce (52 km) tam a zpět s lehkou nohou za menšího provozu jezdím za 4,3 l. Přitom svítím svělky, hraje mi CD, klimatizuji se když praží, obřas použiju tempomat. Takže s Corsou jsem maximálně spokojený!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Věřím, že ten nafták si vezme ještě o něco mín! A v testu psané o volantu, že zavadíte o cuplíky je pěkná hovadinka, držím volant jak mě napadne, pouštím ho někdy při vracení ze zatáčky a nikdy jsem se cuplíku nedotkl! Mějte se !
Suhlasim s Vami Roman. Ja
Suhlasim s Vami Roman. Ja vlastnim Corsu diesel 90 BHp rocnik 12/2007. Pracujem v Anglicku a na SK chodim 3 rocne. S autom jazdim od leta 2008 a k dnesnemu dnu 163 620km a vsetky diely este aj brzdy su od vyroby. Cestou na SK ked chodim okolo 120km/h tak to robim na 91 litroch a to je cesta 2085km kedze chodim na Rakusko z dvovodu, ze sa vzdy zastavim u priatelkynej maminy, ktora pracuje blizko Mnichova. A tento novy diesel co testovali tak to nebolo este zabehnute a to, ze auto je lenive pod 2200 rpm tak to tahal za sebou 500kg ci co ? 😀 Na anglickej dialnici robim 980km na nadrz takze neviem co ste testovali, alebo dany motor bol zly 😀
5,6l nemozné mne to ukazuje
5,6l nemozné mne to ukazuje cca 6,5l az 7l a to jazdym ako dochodca.najazdenych 1400km.
Omlouvám se – zapoměl jsem
Omlouvám se – zapoměl jsem dodat 1.9 TDI – 85kW PD
No popravdě, u tak malého
No popravdě, u tak malého auta nadupaného technologiemi jsem čekal spotřebu daleko nižší. S audi A4 r.v. 2000 jezdím běžně pod 5 litrů – ted v zimním období do 5,5 – 50 procent město, 50 procent okresky. Zdá se, že páni inženýři mají stále co zlepšovat 😉
Nechci byt kousavy, ale
Nechci byt kousavy, ale spotreby zjistene redaktory hybrid.cz jsou pravidelne vyssi, nez hodnoty udavane vyrobcem i nez hodnoty, ktere jsem zjistil ja (pokud mam srovnani). Lze z toho udelat jediny mozny zaver – chtelo by to nastudovat techniku usporne jizdy. Takovy udaj typu „dolni mez“ je jediny relevantni, protoze shora je spotreba v podstate neomozena.
Toto bych si dovolil
Toto bych si dovolil okomentovat:
1) Za onu „dolní mez“ se přeci dá považovat oficiální (laboratorní) údaj výrobce.
2) Téměř pokaždé v testu píšeme, že autům nijak neulevujeme, tzn. jezdíme tak, jak většina řidičů.
3) Absolutní hodnoty spotřeby se můžou maličko lišit, srovnání je však objektivní (podobné trasy, stejní řidiči).
4) Ale hlavně: Spotřeba není odečítána slepě z palubního počítače, rychlosti a vzdálenosti jsou měřené přes GPS. Možná byste se divil, jaký rozdíl to může udělat …
Měření pomocí GPS
Měření pomocí GPS nepatří zrovna mezi absolutně přesné měření. Ta přesnost mezi dvěma body je sotva v metrech a při jízdě stačí tunel, hustější zástavba, někdy i les a je po přesnosti. Navíc mám dojem že při velkém stoupání a klesání se nedopočítává prodloužení vlivem vertikální složky, a v ostrých zatáčkách se trasa „napřimuje“ atd. Zkuste projet identickou trasu tam a zpět, jestli vám GPS dá stejnou vzdálenost. Tím samozřejmě netvrdím že je vzdálenost naměřená palubním počítačem lepší, ale určitě bych ji bral do úvahy pro porovnání.
Pokud ma auto spravny rozmer
Pokud ma auto spravny rozmer pneumatiky, je myslim draha namerena pocitadlem kilometru dostatecne presna. Stejnou trasu jsem jezdil ruznymi auty a km se prakticky nelisily. Vzdyt se jen pocitaji otacky kola a jedina neurcitost je v jeho rozmerech.
Mnozstvi paliva zaznamenane ridici jednotkou byva ruzne presne, ale nemelo by na udaji prumerne spotreby vytvorit odchylku vetsi nez 5%. Podstatnejsi ale je, ze prumerna spotreba pocitana palubnim pocitacem se vetsinou pocita jen pri rychlosti vetsi nez nejaka minimalni. To muze vytvorit urcity rozdil oproti mereni dotankovaneho paliva.
tiez sa cudujem tym
tiez sa cudujem tym nameranym hodnotam.
Jazdim na Corse 1.3CDTI predchadzajucej generacie uz par rokov a len zriedka spotreba prekroci hranicu 4.1 l/100km. Vacsinu najazdenych kilometrov prejdem so spotrebou pod 4 l.
A to hovorim o beznom jazdeni denne do prace.
Nechce sa mi verit, ze by Opel spravil novym modelom krok spat.