Skupina PSA Peugeot Citroën uvede na trh technologii e-HDi. Jde o novou generacisystému Stop&Start, která kombinuje reverzibilní alternátor a naftový motor. Výsledkem je snížení spotřeby až o 15%.
Nová technologie umožňuje chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu (semafory, dopravní zácpy, atd.). Do konce roku 2010 se e-HDi bude používat u velké části modelových řad Peugeot a Citroën. Cílem je prodat do roku 2013 milion vozů vybavených technologií e-HDi.
Související články:
Originalita systému e-HDi plyne z kombinace několika technologií jako je šetrný HDi motor, Stop&Start systém, e-booster a rekuperace. Všechny vozy vybavené technologií e-HDI budou navíc opatřeny pneumatikami s nízkým valivým odporem. Investice do nového systému činila podle tiskové zprávy 300 milionů eur, vývoj trval 36 měsíců a podílelo se na něm 500 inženýrů a techniků.
Prvními vozy, které budou od třetího čtvrtletí roku 2010 vybaveny technologií e-HDi, jsou Citroën C5, následně nový Citroën C4 a C4 Picasso. Poté bude tato novinka využita u velké části modelových řad Peugeot a Citroën s HDi motory o objemu 1,4 l a 1,6 l; jako první přijdou na řadu vozy Peugeot 308 a nástupce modelu 407. Technologií e-HDi bude vybaveno 30 % dieselových motorů skupiny.
Související články:
Uvedení e-HDi na trh je součástí rozsáhlého plánu zavádění technologických novinek, jehož cílem je nabídnout vůz, který vypouští minimum emisí a současně je přizpůsobený potřebám zákazníka. Kromě technologie e-HDi uvede takto skupina PSA Peugeot Citroën v letech 2010 až 2012 na trh také 100% elektrická auta Peugeot iOn a Citroen C-Zero, diesel-hybridy Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4 (2011) a také nové spalovací motory, zastoupené zejména řadou menších tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 l a 1,2 l (2012).