Nečekaně vysoký zájem o elektromobil Tesla Model 3 nutí automobilku Tesla přehodnotit výrobní plány. John McNeill, světový šéf prodejů Tesla, aktuálně v rozhovoru řekl, že firma postaví novou továrnu velmi pravděpodobně v Číně.
foto: Tesla
V rozhovoru pro CCTV News světový šéf prodejů Tesla Motors John McNeill řekl, že továrna Tesla ve Fremontu v Kalifornii dokáže vyrábět až 600 000 aut ročně. Dříve se uvádělo kolem 500 000 aut, nicméně automobilka ji průběžně vylepšuje.
Tato číslovka ale udává plánovanou maximální výrobu. Letos by to přitom mělo být něco kolem 80-90 000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Už koncem příštího roku by tam Tesla měla začít vyrábět také Tesla Model 3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla možná vyvíjí grafenové baterie pro dojezd 800 km
Existují oprávněné obavy, že zvýšený zájem o Model 3 bude znamenat výrazné zpoždění dodávek nového elektromobilu koncovým zákazníkům. Původně Tesla plánovala vyrábět 500 000 aut ročně až v roce 2020. Už dnes má ale přes 400 000 rezervací jen na Model 3.
Elon Musk byl už krátce po představení Tesla Model 3 nucen přiznat, že zájem je neočekávaně velký a firma bude muset plán výroby promyslet znovu. Právě proto, aby předešla možnému zpoždění v dodávkách. Jinak by někteří zájemci mohi na své auto čekat dlouhé roky.
Už dříve také Elon Musk, šéf automobilky Tesla, mluvil o tom, že firma bude muset postavit novou továrnu, a to jak v Číně, tak nejspíš i v Evropě (padlo už Slovensko, Česko, Francie, Německo, nyní se mluví o Rumunsku). Doslova řekl: „továrna v Číně je nevyhnutelná„. A nejspíš ani nečekal, že to bude tak brzy.
McNeill toto v rozhovoru potvrdil, když řekl, že „továrna by mohla dost dobře být v Číně“. Jak je tomu ale u Tesla Motors dobrým zvykem, nic není jisté. Ani to, že Model 3 bude skutečně uveden na trh příští rok.
Zpoždění totiž v minulosti potkalo jak Tesla Model S, tak i Tesla Model X. Elon Musk navíc při světové premiéře Modelu 3 řekl, že si je „celkem jistý, že to bude příští rok“, myšleno uvedení na trh.
McNeill v rozhovoru řekl, že plánovaná nová továrna je součástí opatření, která Tesla činí pro to, aby zajistila výrobu a dodání elektromobilu Tesla Model 3 včas. To je dnes hlavní prioritou automobilky.
Proč Čína?
Nová továrna v Číně bude samozřejmě vyrábět nejen Model 3, ale i ostatní elektromobily značky Tesla. To umožní Tesle prodávat tyto vozy na čínském trhu za výhodnější ceny. Zároveň to ale bude nutně znamenat partnerství s nějakou místní firmou – Číňané jinak výrobce zvenčí do své země nepustí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk chce mít v Číně továrnu Tesla co nejdříve
Bylo by zajímavé zjistit kolik předobjednávek na Tesla Model 3 příšlo právě z Číny. To ale Tesla neřekne. V současné době tam pozice Tesly není špatná, ale není ani nikterak výjimečná. Může za to i vysoká fluktuace na nejvyšších pozicích.
Musk a celá Tesla přitom považují Čínu za zcela klíčový trh, podobně jako další výrobci elektromobilů. Prodeje elektrických aut tam extrémně rostou. Tamní vláda totiž nákup aut do zásuvky významně podporuje. Snaží se tak snížit nezáviděníhodnou kvalitu ovzduší ve velkých metropolích.
To už řikal Musk v
To už řikal Musk v Honkongu, že tam postavěj továrnu a to bylo dlouho před uvedením M3.
Rezervace neznamená, že si
Rezervace neznamená, že si to ti lidé nakonec opravdu koupí. Jste trapní.
Rezervace je podložena
Rezervace je podložena vratnou zálohou kolem $1000. Nicméně to skutečně neznamená, že se všechny promění v nákup – Tesla má ale s podobným modelem zkušenosti z předchozích typů elektromobilů a bezesporu má k dispozici dostatek dat, podle kterých umí reálný zájem odhadnout.
Určitě ne všechny se
Určitě ne všechny se promění, ale rozhodně rezervací daleko více přibývá, než ubývá.
Vážený Anonym.
Mal by si
Vážený Anonym.
Mal by si radosť keby si elektromobily nikto nekupoval ?! Chceš stále dýchať rakovinové výfukové plyny?
Zrejme trpíš nejakým komlexom menejcennosti. Zamysli sa nad sebou a po malej chvíli prídeš na to, kto je trápny 🙂
Další zoufalec, kterej se
Další zoufalec, kterej se děsí že to Tesla fakt dokáže :D:D:D
Zvyknutý na výfukové
Zvyknutý na výfukové plyny, že má bez nich absťáky. Lahká pomoc, zavrieť garáž a motor na volnobeh 😀
Spousta lidi rada koupi
Spousta lidi rada koupi uvolnenou Teslu M3 🙂
Máš pravdu, rezervace
Máš pravdu, rezervace neznamená, že si to koupí..
Nicméně 400 tis rezervací po prvním představení Modelu 3 to je slušný vysledek.
A to nás ještě před skutečným uvedením na trh čeká prezentace č. 2, kde již bude známo více detailů a finálnější podoba vozu.
A třeba se počet objednávek ještě zdvojnásobí.
Celé TESLE, Muskovi, elektromobilismu a svým dvěma dcerám to přeji.
„Ropáci“ utíraj nos a tak kopou. 🙂
A do EU bude dovazana Cinska
A do EU bude dovazana Cinska verzia 😀
vzhledem k clum ktere se
vzhledem k clum ktere se dohaduji s USA spise bude do EU dovoz z USA
to je tiez riadna komedia,
to je tiez riadna komedia, co sa v poslednej dobe deje medzi EU a USA. Kazdopadne, v pripade EU a USA som za uplnu politicku a obchodnu otvorenost, preco nie, kulturne sme za jeden povraz.
Len nechapem preco je Kanada tak malo zaludnena a Australia tak politicky izolovana. Ale vidim v tom vyhody.
Raz bezal taky letiskovy colny serial z realneho zivota, a uprimne ma sukovalo ako colnici napr. dusili a nicili studenta za ohryzok z jablka, ktory nenahlasil, tak musel zaplatit pokutu (vsetky peniaze co mal) a chudak sa tam rozplakal.
Ludia su si svine, co uz.
Si pletete celníky s
Si pletete celníky s agriculture ouřadama 🙂
Australie si musi chranit
Australie si musi chranit svoji prirodu proti vsemoznym parazitum a nemocim. Jakykoliv cizy zarodek muze znicit biologickou rovnovahu. Australie ma s takovou hrozbou smutne zkusenosti. Nejznamejsi je premnozeni dovezenych kraliku a jejich katastrofalni dopad na faunu a floru.
V Evropě je Tesla montovna
V Evropě je Tesla montovna v Belgii, takže ji akorát zvečej nebo dokoupěj zavřenou Ford montovnu co tam maj a bude hej 🙂
Pokud bude v EU slusny
Pokud bude v EU slusny zajem, tak auta pro EU se budou vyrabet v Evrope (stejne jako to dela drtiva vetisna automobilek – vyjde to proste levneji)