Tesla v 1. čtvrtletí 2016 zaostala za očekáváním, dodala jen 14 820 aut

Automobilka Tesla aktuálně oznámila, že za první tři měsíce roku 2016 dodala 14 820 aut. Cíl byl ale 16 000. Za nižší číslo prý mohou zpoždění subdodavatelů komponent pro výrobu Tesla Model X.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X vedle sebe při nabíjení u nabíjecí stanice Tesla Supercharger ve městě Gilroy
foto: Steve Jurvetson/Flickr

Za první tři měsíce roku 2016 dodala Tesla zákazníkům po celém světě 14 820 aut. V posledním čtvrtletí minulého roku přitom Tesla dodala rekordních 17 400 aut. O čtvrtletí předtím to bylo pouze 11 574 vozů.

V prvním čtvrtletí 2016 se na dodávkách konečně významněji podílelo elektrické Tesla Model X s 2400 kusy. A ačkoliv zpočátku roku měla Tesla problém s dodavateli komponent pro Model X, tyto problémy jsou údajně již vyřešeny a za poslední týden v březnu už vyrobila 750 kusů elektromobilu Model X za týden.

To znamená, že plná roční produkce Tesla Model X by měla dosáhnout 40 000. I v nejnovější tiskové zprávě Tesla znovu potvrdila cíl dodat za letošní rok mezi 80 000 a 90 000 elektromobily. Během následujících 9 měsíců tedy musí vyrobit a dodat 65 000 aut.

ZAJÍMAVOST: Elektromobil Tesla Model X se skládá z asi 8000 komponent. Problémy s dodávkami nastaly u asi šesti z nich. Tesla přiznala „přílišné sebevědomí“ při návrhu „první verze“ Tesla Model X s tím, že do auta přidala příliš mnoho nových technologií. A nedostatečně si ověřila schopnost dodavatelů splnit očekávané dodávky.

Nyní se vše v Tesle točí kolem nového elektromobilu Tesla Model 3, který byl v pátek veřejně představen. Od té doby zaznamenala automobilka jistě už přes 300 000 rezervací na toto auto.

To znamená, že má výrobní kapacity plné na několik let dopředu. Počáteční výrobní kapacita se očekává na 80 000 za rok, výroba má začít koncem roku 2017 a do roku 2020 vystoupat na odhadem zhruba 400 000 kusů za rok (pro Model 3), resp. na celkových 500 000 za rok (včetně Model S a X).

Tesla

29 Comments on “Tesla v 1. čtvrtletí 2016 zaostala za očekáváním, dodala jen 14 820 aut”

  1. Četli ste dostupný zprávy
    Četli ste dostupný zprávy na internetu ohledně odhalení MODEL 3 ?? Řeknu vám, že jediný seriózní zpravodajství je tady na HYBID.CZ
    Ten zbytek idnes,e15,aktual…. snad krom SEZNAM.CZ jsou takový žvásty a zdá se že i cíleně pomlouvačně laděný keci až se chce zmáčknout Alt+F4 :)))

  2. Budoucnost ukaze zda Tesle
    Budoucnost ukaze zda Tesle Model 3 nezlomi vaz. Hodne jim fandim, ale bohuzel i vysoka poptavka muze zpusobit polozeni automobilky pokud vse nebudou stihat. Ani se nedivim, ze jine automobilky nic nepodnikaji, protoze muzou cekat az tato mega poptavka teslu polozi a pak si pojedou ve svych smradlavych kolejich.

    1. Vysoká poptávka sama o
      Vysoká poptávka sama o sobě automobilku nepoloží.
      Ano, kdyby kvůli překotnému zvyšování výroby nasekali chyby, to by je v důsledku mohlo položit.

      Ale kdyby jen nestíhali uspokojit veškerou poptávku, vedlo by to k nespokojenosti s dlouhými čekacími lhůtami, část potenciálních zákazníků by přešla ke konkurenci, nevyužili by plně svých možností, ale proč by nemohli fungovat dál? Vyprodáno, byť s brbláním publika nad pořadníky, co by za to jiná automobilka dala? 😀

      A k modelu S: ten byl vloni na vrcholu, předstihnul v USA i v Evropě lacinějšího Leafa, já bych se ani nedivil, kdyby prodeje „S“ v očekávání „3“ i po zahájení „3“ stagnovaly nebo i mírně klesly – žádná tragédie…

        1. Proč? Bez ropy nebude v
          Proč? Bez ropy nebude v elektroautě palubka, nebude moc jezdit na pneumatikách, nebude mít plastové ovládací prvky atd. (pokud teda pan Musk nepříjde na to, jak vyrobit plast/gumu z pampelišek). Pokud to bylo míněno spíš směrem na „spalovací“ automobilky, tak ty aspoň generují nějaký zisk, kdežto Tesla kulový a nebýt dotací, dávno krachla (schválně si najdi, kolik dostala Tesla dotací a kolik už Musk na všechny svoje firmy a taky mrkni, kolik Tesla prodělá na 1 autě).

          1. Právě proto, jak je ropa
            Právě proto, jak je ropa důležitá pro všechny tyto věci by se neměla masivně spalovat v nádržích. Je to obrovské plýtvání, co spálíš, už nenahradíš. Ropu už nevypěstuješ.
            A co se týká zisku, tak kdysi se koňaři taky smáli, že oni mají zisk, staletí tradice a zkušeností a ty smradlavá auta nikam nedojedou a jsou to jen předražené hračky pro bohaté. Automobilky byly v těžkých účetních ztrátách, protože investovali do továren a infrastruktury.
            No, a teď už se koňaři nesmějí 🙂

          2. Aha, nevěděl jsem, že si
            Aha, nevěděl jsem, že si lidé kupují automobily za 100 tisíc dolarů jen kvůli $7500 dotaci, to abych si šel rychle koupit nový iPhone, až na něj bude 1000 Kč sleva.
            Mimochodem Tesla na každém autě už nějakou dobu vydělává, přečtěte si výroční zprávu (odkaz někdo dával v lednu sem do diskuze – zisk z jádrových operací $179 mil. za 2015). Pokud umíte podnikat se ziskem bez investic, rád vám pogratuluji k vydělaným miliardám. Spíš vás ale vidím, jak si otevíráte kamennou prodejnu úplně prázdnou, bez zásob a vybavení, abyste náhodou v prvním roce na všech prodaných produktech neprodělal.

    1. Když automobilka vyrábí
      Když automobilka vyrábí auto, ač jde o stejné typové označení – např. Tesla Model S P90D, vždy projde v průběhu výroby ještě mnoha úpravami. Například se vymění vnitřní komponenty když se ukáže, že některá nevyhovuje, změní se nastavení některých parametrů, apod. To je to co myslíme různými verzemi Modelu X – v současné době se vyrábí jeho první verze, ale v průběhu následujících měsíců a let bude Tesla bezesporu auto dál upravovat aby se jí snáze vyrábělo, bylo spolehlivější, apod.

Napsat komentář