Automobilka Tesla aktuálně oznámila, že za první tři měsíce roku 2016 dodala 14 820 aut. Cíl byl ale 16 000. Za nižší číslo prý mohou zpoždění subdodavatelů komponent pro výrobu Tesla Model X.
foto: Steve Jurvetson/Flickr
Za první tři měsíce roku 2016 dodala Tesla zákazníkům po celém světě 14 820 aut. V posledním čtvrtletí minulého roku přitom Tesla dodala rekordních 17 400 aut. O čtvrtletí předtím to bylo pouze 11 574 vozů.
V prvním čtvrtletí 2016 se na dodávkách konečně významněji podílelo elektrické SUV Tesla Model X s 2400 kusy. A ačkoliv zpočátku roku měla Tesla problém s dodavateli komponent pro Model X, tyto problémy jsou údajně již vyřešeny a za poslední týden v březnu už vyrobila 750 kusů elektromobilu Model X za týden.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodeje Tesly v Norsku za 1. čtvrtletí výrazně klesly
To znamená, že plná roční produkce Tesla Model X by měla dosáhnout 40 000. I v nejnovější tiskové zprávě Tesla znovu potvrdila cíl dodat za letošní rok mezi 80 000 a 90 000 elektromobily. Během následujících 9 měsíců tedy musí vyrobit a dodat 65 000 aut.
ZAJÍMAVOST: Elektromobil Tesla Model X se skládá z asi 8000 komponent. Problémy s dodávkami nastaly u asi šesti z nich. Tesla přiznala „přílišné sebevědomí“ při návrhu „první verze“ Tesla Model X s tím, že do auta přidala příliš mnoho nových technologií. A nedostatečně si ověřila schopnost dodavatelů splnit očekávané dodávky.
Nyní se vše v Tesle točí kolem nového elektromobilu Tesla Model 3, který byl v pátek veřejně představen. Od té doby zaznamenala automobilka jistě už přes 300 000 rezervací na toto auto.
To znamená, že má výrobní kapacity plné na několik let dopředu. Počáteční výrobní kapacita se očekává na 80 000 za rok, výroba má začít koncem roku 2017 a do roku 2020 vystoupat na odhadem zhruba 400 000 kusů za rok (pro Model 3), resp. na celkových 500 000 za rok (včetně Model S a X).
Mám dotaz. Co víte o
Mám dotaz. Co víte o žalobě ropné společnosti Chevron ohledně baterií ve vozidlech??
Co víte o společnosti Chevron??
Mně i těch 2400 ks za
Mně i těch 2400 ks za čtvrtletí u auta s průměrnou cenou kolem 100 tisíc dolarů přijde celkem slušný. Kolik jiných modelů na světě to má? Tipuju tak 10 max.
prave som si precital ze to
prave som si precital ze to nedaju.
Četli ste dostupný zprávy
Četli ste dostupný zprávy na internetu ohledně odhalení MODEL 3 ?? Řeknu vám, že jediný seriózní zpravodajství je tady na HYBID.CZ
Ten zbytek idnes,e15,aktual…. snad krom SEZNAM.CZ jsou takový žvásty a zdá se že i cíleně pomlouvačně laděný keci až se chce zmáčknout Alt+F4 :)))
najdou se ještě blbci, co
najdou se ještě blbci, co čtou tu lživou propagandu idnes, e15, aktual … mainstream? 🙂
Budoucnost ukaze zda Tesle
Budoucnost ukaze zda Tesle Model 3 nezlomi vaz. Hodne jim fandim, ale bohuzel i vysoka poptavka muze zpusobit polozeni automobilky pokud vse nebudou stihat. Ani se nedivim, ze jine automobilky nic nepodnikaji, protoze muzou cekat az tato mega poptavka teslu polozi a pak si pojedou ve svych smradlavych kolejich.
jj, Nokia taky cekala az se
jj, Nokia taky cekala az se Apple zhrouti 😀
To je jistě pravda, ale
To je jistě pravda, ale taky je pravda, že vyrobit mobil a elektromobil je úplně jiná káva.
co je todle za debilní
co je todle za debilní keci, ten je bud najatý nebo úplně pitomí 😀
proč debilní kecy? Sám
proč debilní kecy? Sám Musk absolutně nečekal takový zájem a bude to pro Teslu výzva. Snad se nevyplní to co jsem v předchozím příspěvku psal. Někdy se chce oprostit od fanatizmu a dívat se do budoucnosti.
TESLA a fanatismus??
TESLA a fanatismus?? Blázen, Tesla a podobný tady měla být už před 20 lety … to není fanatismus, to je nutnost a navíc by to měl být standart nikoli zaprodanost jaká v automobilkách běžně funguje desetiletí a dokonce tomu říkají normal :DDD
Vysoká poptávka sama o
Vysoká poptávka sama o sobě automobilku nepoloží.
Ano, kdyby kvůli překotnému zvyšování výroby nasekali chyby, to by je v důsledku mohlo položit.
Ale kdyby jen nestíhali uspokojit veškerou poptávku, vedlo by to k nespokojenosti s dlouhými čekacími lhůtami, část potenciálních zákazníků by přešla ke konkurenci, nevyužili by plně svých možností, ale proč by nemohli fungovat dál? Vyprodáno, byť s brbláním publika nad pořadníky, co by za to jiná automobilka dala? 😀
A k modelu S: ten byl vloni na vrcholu, předstihnul v USA i v Evropě lacinějšího Leafa, já bych se ani nedivil, kdyby prodeje „S“ v očekávání „3“ i po zahájení „3“ stagnovaly nebo i mírně klesly – žádná tragédie…
ty znáš nějakou firmu,
ty znáš nějakou firmu, která zkrachovala protože nestíhala vyrábět (poptávka převyšovala nabídku)?
Jestli budou ostatní stále čekat, tak je někdo převálcuje. Třeba i Číňani.
Tesla Motors je v háji jak
Tesla Motors je v háji jak Baťa s dřevákama. Model 3 daleko a současnot je mizérie. Připomíná mi to situaci AMD.
:DDDDD jo ty vížejo
:DDDDD jo ty vížejo
řekni nám na čem frčíš?
řekni nám na čem frčíš?
Je to tak, je v háji, ale
Je to tak, je v háji, ale nevadí, pan Musk určitě někam přileze a dostane další X milionovou, ne-li miliardovou dotaci 😀
furt lepší když ji
furt lepší když ji dostane on,než ropáci jako vždycky
Proč? Bez ropy nebude v
Proč? Bez ropy nebude v elektroautě palubka, nebude moc jezdit na pneumatikách, nebude mít plastové ovládací prvky atd. (pokud teda pan Musk nepříjde na to, jak vyrobit plast/gumu z pampelišek). Pokud to bylo míněno spíš směrem na „spalovací“ automobilky, tak ty aspoň generují nějaký zisk, kdežto Tesla kulový a nebýt dotací, dávno krachla (schválně si najdi, kolik dostala Tesla dotací a kolik už Musk na všechny svoje firmy a taky mrkni, kolik Tesla prodělá na 1 autě).
Právě proto, jak je ropa
Právě proto, jak je ropa důležitá pro všechny tyto věci by se neměla masivně spalovat v nádržích. Je to obrovské plýtvání, co spálíš, už nenahradíš. Ropu už nevypěstuješ.
A co se týká zisku, tak kdysi se koňaři taky smáli, že oni mají zisk, staletí tradice a zkušeností a ty smradlavá auta nikam nedojedou a jsou to jen předražené hračky pro bohaté. Automobilky byly v těžkých účetních ztrátách, protože investovali do továren a infrastruktury.
No, a teď už se koňaři nesmějí 🙂
haha,našel jsem kolikrák
haha,našel jsem kolikrák dostalo GM dotace,aby nekrachlo
a směju se!
to by bylo firem typu tesla!
Si vedle, jak ta jedle, vole
Si vedle, jak ta jedle, vole 😀
Aha, nevěděl jsem, že si
Aha, nevěděl jsem, že si lidé kupují automobily za 100 tisíc dolarů jen kvůli $7500 dotaci, to abych si šel rychle koupit nový iPhone, až na něj bude 1000 Kč sleva.
Mimochodem Tesla na každém autě už nějakou dobu vydělává, přečtěte si výroční zprávu (odkaz někdo dával v lednu sem do diskuze – zisk z jádrových operací $179 mil. za 2015). Pokud umíte podnikat se ziskem bez investic, rád vám pogratuluji k vydělaným miliardám. Spíš vás ale vidím, jak si otevíráte kamennou prodejnu úplně prázdnou, bez zásob a vybavení, abyste náhodou v prvním roce na všech prodaných produktech neprodělal.
Vidíte, to je
Vidíte, to je nespravedlnost! A přitom jak já bych chtěl být v háji stejně jak Tesla Motors. Vy ne?
To by tu nejdřív musel
To by tu nejdřív musel být konkurent pro Teslu na úrovni Intelu. Jenže vtip je v tom, že sama Tesla je právě tím Intelem, zatímco ostatní automobilky jsou spíš AMD 😉
hele porovnejme důvěru
hele porovnejme důvěru investorů/lidí/společnosti v AMD versus TESLA:
google.com/finance?q=AMD
google.com/finance?q=TSLA
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Co si mám představit pod
Co si mám představit pod pojmem „první verze“ Tesla model X?
pravdepodobne totez co pod
pravdepodobne totez co pod pojmem prvni verze modelu S, prvni model se ohral jak dloiho? pul roku nez prisli dalsi verze, zacal se menit pohon, baterie a dalsi komponenty ktere byli treba nejak „poruchove“?
Když automobilka vyrábí
Když automobilka vyrábí auto, ač jde o stejné typové označení – např. Tesla Model S P90D, vždy projde v průběhu výroby ještě mnoha úpravami. Například se vymění vnitřní komponenty když se ukáže, že některá nevyhovuje, změní se nastavení některých parametrů, apod. To je to co myslíme různými verzemi Modelu X – v současné době se vyrábí jeho první verze, ale v průběhu následujících měsíců a let bude Tesla bezesporu auto dál upravovat aby se jí snáze vyrábělo, bylo spolehlivější, apod.