Zástupci automobilky Tesla Motors nedávno potvrdili, že většina práce se teď soustředí na Tesla Model 3. Podle nejnovějších informací by se tento levný elektromobil mohl vyrábět i v Číně.
foto: Tesla Motors
„Levný“ elektromobil Tesla Model 3 má být po Tesla Model S a Tesla Model X konečně tím autem, které Tesle pomůže dostat se do hlavního proudu.
Právě kvůli němu dnes v Nevadě staví Tesla gigatovárnu. Model 3 má přijít na trh v roce 2017 a o tři roky později už by Tesla chtěla vyrábět až 500 000 aut ročně. Většinu z toho bude tvořit právě Model 3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla poroste o 50 % ročně, Model 3 bude mít jeden motor vzadu
Elon Musk, šéf Tesly, aktuálně při vystoupení na čínské univerzitě Tsinghua řekl, Model 3 pro Čínu se bude vyrábět v Číně. To výrazně sníží (údajně až o 30 %) náklady na logistiku i materiály.
Lokální výroba umožní Tesle vyhnout se vysokým dovozním clům a zjednoduší zákazníkům registraci auta. Kdykoliv chce ale zahraniční automobilka vyrábět auta v Číně, musí povolit vstup místního partnera – jiné čínské strojírenské/automobilové firmy.
Jak to bude v případě Tesly je zatím otázka. Bude ochotna dělit se o své know-how? Podle všeho Tesla o podrobnostech stále jedná.
Elektromobil Tesla Model 3 bude asi o pětinu menší než pětimetrová Tesla Model S. Cena by se měla pohybovat v přepočtu do jednoho milionu korun.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model 3 musí mít dojezd přes 320 km, říká Musk
Ačkoliv dnes tvoří hlavní trhy pro elektromobily Tesla domácí Spojené státy a Evropa, Musk i další očekávají, že v budoucnu se hnacím motorem prodejů elektromobilů stane právě Čína.
Od ledna do října 2015 se v Číně prodalo celkem 3025 elektromobilů Model S. V Číně přitom musela Tesla nedávno propustit třetinu ze svých asi tamních 600 zaměstnanců, protože se nedařilo plnit cíle. Nepomohly ani personální rošády na nejvyšších místech.
A taky by ty zlodeji z Cezu
A taky by ty zlodeji z Cezu meli zridit dobijeci stanice a nechat lidi tankovat zdarma… Pak by rozvoj emobilu sel rychleji kupredu. Verim ze v CR je dost chytrych hlav i investoru co by sli sami do vyroby mensich eaut z dojezdem treba kolem 100km ( takova nakupni taska)… Ale co cekat od tech co nam vladnou, ty maji penez vic nez dost a tkzv. obycejny lidi je vubec nezajimaji, jen kdyz jsou volby
No hlavne ze na stat chce
No hlavne ze na stat chce dat AZ sto tisic na elauto dotaci, kdyby radsi osvobodili clo a dph od elaut ci hybridu… CEZ tu vesele vydelava miliardy a my musime platit clo a dph za eauta? Je mi na bliti z tohohle statu
Jestli bude mít 4m tak to
Jestli bude mít 4m tak to tím zabyjou. Takovýho prcka si Amíci v globále nekoupí a i na Evropu bude fakt malej. Jediný komu to bude připadat normální je Asie. Cokoliv pod 4.5m bude za ty prachy mrňavé.
rekl bych ze 20% se uvadi z
rekl bych ze 20% se uvadi z celkove velikosti, tedy z objemu. A navic 20% je jen silne hruby odhad.
Prikladem budez Model X a Model S. X je o XY% vetsi nez S, presto ale meri stejne (nebo velmi podobne). Jde tedy o objem nikoli o delku.
Divil by jste se, jak moc
Divil by jste se, jak moc místa pro osádku a náklad – a to je to, co mne u auta zajímá – je v Citroenu Berlingo r.v.2007 s délkou 413 cm. A jak o moc méně prostoru je v tomtéž současné generace s délkou 435 cm. A jak moc malý připadá zvenčí všem Peugeot Ion s 3,5 metrem délky, ovšem s rozvorem 2,5 metru, podobně jako má o mnoho delší Škoda Octavia. Osobně pokládám za tragédii, že auta se s každou generací zvětšují a prostor pro lidi a náklad zmenšuje.
Kdyz zapocitame DPH tak cena
Kdyz zapocitame DPH tak cena by se mela pohybovat od jednoho milionu korun, ne do 🙂
$35.000 * 1,21 * 25 = 1.058.000 Kč a to je jeste zakladni cena bez doplnkove vybavy.
Díky za upřesnění! Ta
Díky za upřesnění! Ta cena v korunách je pořád velká otázka – bude určitě hodně záležet i na kurzu dolaru/koruny.
jeste musite pripoctat
jeste musite pripoctat clo
https://www.celnisprava.cz/cz/clo/sazebni-zarazeni-zbozi/spolecny-celni-sazebnik-es/Spolen%20celn%20sazebnk%20EU%20platn%20pro%20rok%202014/NEK%20%C4%8D.%201001-2013.pdf
podle toho dokumentu je to 10%
(cena auta + doprava + clo + marzeprodejce) x DPH a cena pro koncoveho zakaznika nepodnikatele je temer 1 300 000 i pri priznivem kurzu 🙁
$35000 je jiz vcetne marze
$35000 je jiz vcetne marze takze tu neni treba pridavat.
A clo nejspis obejdou stejne jako u Modelu S tim, ze ho budou kompletovat v Tilburgu. Takze zbyva jen doprava.