Očekávaný facelift elektromobilu Tesla Model S je tu, oficiálně. Novinky? Adaptivní LED světlomety, HEPA filtr, lepší nabíjení a vyšší dojezd.
foto: Tesla Motors
Většina původních dohadů ohledně faceliftu Tesla Model S se potvrdila. Nové LED světlomety a upravený čumák dostanou i ti, kteří mají auto teprve objednáno.
Ti ostatní si budou muset připlatit. Další novinkou je výkonnější palubní nabíječka o 48 A namísto původních 40 A s příplatkovou možností 72 A. I nadále platí přístup k síti nabíjecích stanic Supercharger v ceně vozu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nová verze Tesla Model S se ukázala poprvé v Austrálii
Tesla: 3,2 mld. najetých kilometrů a stoupáme!
Tesla v 1. čtvrtletí 2016 zaostala za očekáváním, dodala jen 14 820 aut
V ceně je dále také osmiletá záruka s neomezeným počtem mil/km. O 100kWh baterii nikde ani zmínka. K dispozici je samozřejmě příplatkový vzduchový HEPA filtr s nerdy tolik oblíbeným „Bioweapon Defense Mode“ z Tesla Model X.
Potvrdil se náš předpoklad lepší aerodynamiky, a tedy i vyššího dojezdu (za který nejspíš ale mohou i další úpravy). Tesla Model S 90D má nyní udávaný dojezd dle americké EPA 294 mil (470 km). Tesla Model S P90D má 270 mil (432 km).
Podle evropských měřících standardů NEDC nabízí Tesla Model S 90D dojezd 557 km, Tesla Model S P90D dojezd 509 km.
V interiéru je možné si vybrat dvě nové dekorativní možnosti a Figured Ash Wood Décor a Dark Ash Wood Décor. Žádné nové barvy ale v nabídce nejsou.
Zvýšila se nicméně základní cena a nejnižší cena elektromobilu Tesla Model S ve Spojených státech nyní začíná o $1500 výše na $71 500. V Evropě je to 69 400 eur pro verzi Model S 70.
Před úpravou vypadal
Před úpravou vypadal mnohem líp.
marketwatch.com/story/the-fas
marketwatch.com/story/the-fascinating-life-of-elon-musk-captured-in-one-giant-infographic-2016-04-13
tesle roste konkurence
tesle roste konkurence 🙂
německápošta
Konkurencia to asi nebude,
Konkurencia to asi nebude, keďže je to úplne iný tip vozidla a hlavne, tá cena je doslova dumpungová. Lacnejšie by im to nevyrábal nikto 🙂
Ale, každopádne pekný počin. Nevedel som o ňom 😉
kdyby to za dvojnasobek
kdyby to za dvojnasobek nabizeli dalsim zemim pro podobne ucely, tak by mohli i slusne vydelavat, necelich 300k za takove auto je slusna cena
Nadšení stranou, jsou to
Nadšení stranou, jsou to novinky.cz :). K ceně si připočtěte pronájem baterie 200€/měsíc.
Konečně pěkná Tesla S,
Konečně pěkná Tesla S, tak jak už měla vypadat hned od začátky. Ten falešnej chladič ji děsivě prznil a byla to vostuda. Takhle se to auto konečně odtrhlo od přežilého oldskůlového vzhledu spalováků. Chladič už není dominanta, je tu nová éra a účel světí prostředky. Za mě velikananánský plus +
Teď ještě ty nedodělky v interieru a větší baterka a je to 🙂
Ja bych tak nejasal 😉
Ja bych tak nejasal 😉 naopak plakal bych, az tam bude kazdy evropan sroubovat tu zasranou SPZ-ku.
Jinak souhlas 🙂
To bude vrchol SPZ designu
To bude vrchol SPZ designu :-)))
I leckterý amík jí tam
I leckterý amík jí tam musí mít.
Povinna je i tam, ale nejsou
Povinna je i tam, ale nejsou na hlavu, tak toleruji, kdyz ji vepredu clovek nema.
Co jsme se ptali mistnaku,
Co jsme se ptali mistnaku, tak pry zalezi na statu – nekde maji povinnou vepredu, nekde vzadu, nekde oboji
No zemi z povinnou jen
No zemi z povinnou jen predni znackou tedy neznam. V Kalifornii jsou povinne obe, ale neresi se to.
Myslím, že ani s SPZ to
Myslím, že ani s SPZ to nevypadá tak strašně.
Kdo zatím neviděl může kouknout na odkaz níže (dva obrázky s SPZ), sice je kvalita obrázku horší ale pro představu dostatečná.
Model S s SPZ
Hmmm…
a stejne pro me
Hmmm…
a stejne pro me „Fujik“ 🙂
Cisty cumak od designera je lahoda, uz roky s tim bojuje treba AlfaRomeo.
stejně je to hnus, znám
stejně je to hnus, znám sto hezčích aut, jejich designéra bych na místě vyhodil, už se mnohokrát ukázal jako neschopný, neustále za něj musí Musk řešit designové problémy
to ale nic nemění na tom, že Tesla je pro mě jediné existující skutečné auto 🙂
https://www.teslamotors.com/m
https://www.teslamotors.com/modelx/design
Rezervovana Tesla Model 3 –
Rezervovana Tesla Model 3 – par kliku na strankach Tesly a je to 😉 ted se jen tesit na 2019(?) … nebo spis na 2020 ;-( ? I tak – dovolim si malou parafrazi pisnicky Janka Ledeckeho – „sny se maj plnit nejen o Vanocich“ 😉
A jako co tim chtel basnik
A jako co tim chtel basnik rici ? Tady je to o Modelu S !
Té jedno, protože já mu
Té jedno, protože já mu gratuluju!
Tesla jako Tesla, každej nahrazen spalovák se počítá ;D
Já bohužel Teslou
Já bohužel Teslou nahradím elektromobil. Spalovák jsem nahradil už dávno.
Já na to bohuźel nemám
Já na to bohuźel nemám prachy ani dobíjecí místo
Basnik tim chtel dat treba
Basnik tim chtel dat treba navod ostatnim, ze rezervace je rychla a jednoducha 😉 a pokud nekdo ozeli tisic dolaru ted a za ctyri-pet let da do kupy cenu noveho auta (treba v ramci bezne obnovy vozu), tak proc nejit do Tesly?
A k poznamce, ze se tady diskutuje o Modelu S … vlastne jo, mate pravdu, pod kazdym clankem se striktne dodrzuje diskuze pouze k clanku … doufam, ze chapete muj sarkasmus. Ale i tak, hezky den!
Chapu..Chtel jsem timto jen
Chapu..Chtel jsem timto jen sdelit svuj nazor, ze takova a podobna anonymni sdeleni byvaji na internetu vetsinou fixi, nez realitou..Proto nemaji pro mne velkou vypovidaci hodnotu..Rezervace a koupe cehokoliv pres internet ma vyhodu v rychlosti a jednoduchosti…Takze nic proti nikomu a nicemu..
Rezervoval-li jste doopravdy, pak Vam muzu jen gratulovat, samozrejme..
Je super, ze se da
Je super, ze se da rezervovat/objednat auto pres net – a ano, opravdu jsem rezervoval (a nejsem jediny v techto diskuzich!). Kdyz porovnate konfiguratory Tesly a treba VW, tak Tesla vyhrava na cele care. A v tom je sila Tesly – jednoduchost a efektivnost. Je take zajimave, ze Tesla drzi ceny a zadne akcni nabidky se nekonaji (jasne, zatim neni duvod!!). Pro info – pozadal jsem BMW o nabidku na i3. Katalogova cena, katalogove priplatkove vybavy a nazdar, radi vas privitame v nasem autosalonu. Nevim, jestli si nted ekdo koupi i3/eGolf, ktere stoji stejne (cca …), jako Model 3 … Takze je mozne, ze se na evropskem trhu objevi znacne zlevnene eGolfy/Leafy, aby se snazily uspokojit zajem o e-auta pred prichodem Modelu 3 na zdejsi trhy. Kdo vi?? Ale obavam se, ze prozatimni uspech Modelu 3 bude mit za nasledek mene koupenych e-aut do te doby, nez se zacnou dodavat Model 3 vozy.
Jediny urcite nejste..Teslou
Jediny urcite nejste..Teslou jezdi v CR uz vice nez 1000 lidi a vsichni ji museli koupit pres internet, Jinak to ani nejde..
1000 Tesel v CR nebo 100? A
1000 Tesel v CR nebo 100? A jeste by me zajimalo, jestli pri objednavce pres net ma auto vsechny nalezitosti pro evropsky trh, nebo jestli je treba neco pozdeji dokupovat/domontovavat. Ma nekdo zkusenosti? Diky
Na dnešní přednášce v
Na dnešní přednášce v Ostravě padlo číslo 140ks (Dr.Jiří Vlk Green Victory Capital).
To je určitě reálné.
To je určitě reálné. Mám pocit že 100 padla někdy nedávno. Ale 1000 je fikce. Tolik Tesliček v ČR bude až po zahájení dodávek M3.
Víte někdo kolik tak může mít v ČR zarezervováno lidí?
Z okolí co vím tak jsem jediný a tady sem tam někdo píše že rezervaci taky má. Cca bych řekl že budeme někde kolem 40.
I ten kdo na to ted má tak říká, že se mu nelíbí, když není zastoupení v ČR včetně servisu. A nebo mě mají za blázna. 😀
Uz je nas urcite vic s
Uz je nas urcite vic s rezervaci Modelu 3 🙂 tady jsem zaregistoval jeste dalsi asi dve-tri poznamky, ze rezervace probehla. Ale ne kazdy sdili radost 😉 Ja to beru tak, ze v roce 2019/20, kdy auto teoreticky bude hotove pro nas v CR, tak uz treba bude zastoupeni se servisem i v CR.
Přesně to mě nevadí. Jen
Přesně to mě nevadí. Jen doufám že půjde to dát nějak na úvěr (leasing). 🙂 Já jsem to sem taky asi nepsal. Házel jsem „jen“ vtipný komentář na FB. 🙂
Mate zrejme na mysli
Mate zrejme na mysli oranzove blinkry, mlhovku atd.. Auto musí mit všechno tak jak ma. Logicky to pozaduje EU homologace bez které by auto tady ani neprihlasily.
Prani otcem myslenky.
Prani otcem myslenky. Samozrejme kolem 100. Pokud auto nebudete dovazet z USA, bude homologovano automaticky pro Evropu, samozrejme..
Ano, dneska se dá spousta
Ano, dneska se dá spousta věcí snadno koupit přes internet. Vy jste na rezervaci oželel 1000$, my, Evropané, bychom museli oželet 1000EUR, to je přeci jenom o malinko víc korunek…
Všimnul jste si, že v USA nemají na federální úrovni DPH? Tj. že deklarované ceny jsou bez daně? Tj. že TM3 nebude stát jako dnešní i3/eGolf, ale trošku víc? Kolik budou stát budoucí konkurenti TM3 (doufám, že nějací budou) nevíme, ani jaký budou mít dojezd a další parametry…
Konfigurátor Tesly je nepochybně jednodušší, protože nabízí méně variant výbavy – jak prosté…
Úvaha o značně zlevněném něčem je lákavá, ale zatím to spíš dopadalo tak, že se to spíš přestalo ve větším měřítku prodávat – viz např. Mitsubishi i-MiEV…
Nerad bych, aby to vypadalo, že Tesle nefandím, ale některé skutečnosti prostě nelze přehlížet 🙂
VW v roce 2020 počítá s
VW v roce 2020 počítá s dojezdem 500 km a nabíjenim za 15 min. Ostatní podobně.
A to je presne ono – VW
A to je presne ono – VW pocita s necim nekdy v budoucnu. Tesla TED ma dojezd, o kterem si zdejsi e-auta mohou jen nechat zdat. A to je rozdil – mit neco ted, nebo neco proklamovat … skoda pro soucasne automobilky.
VW je o 10 let pozadu,
VW je o 10 let pozadu, nemluvě o síti rychlodobíječek a promakaným autopilotem, kultuře prodeje.
Rezervace byla „sranda“ –
Rezervace byla „sranda“ – rezervacni formular ukazoval poplatek 1000 USD, ale banka si strhla 1000 EUR. To je 4000 CZK rozdil, takze zanedbatelne k cene celeho vozu. Je pravda, ze uvadenych 35k USD realna konecna cena nebude – dan plus clo plus nejake extra vybaveni a bude to 45k USD. Treba do te doby bude dolar levnejsi 😉
Ja myslim, ze tradicni automobilky krute zaspali co se elektro aut tyce. Musk na prezentaci rekl – vyvoj Modelu 3 byl zaplacen i diky uzivatelum Modelu S a X. At mne nikdo nerika, ze napr. BMW nebo i VW prodeje spalovacich aut nevydelaly na vyvoj elektroauta … z meho pohledu to tak neni. Oni proste jen vrazeli prachy do vyvoje dalsich a dalsich modelu spalovacich aut – vemte si, jakou skalu nabizi BMW/VW …
Mercedes na akcionářský
Mercedes na akcionářský hromadě zrovna schválil investici 3 miliardy € do dízlů, místo aby to narvali rovnou do baterek. 😀
O kolik se zvýšil dojezd?
O kolik se zvýšil dojezd? Předchozí údaj o dojezdu už si nepamatuju a nechce se mi ho nikde hledat ve starých článcích. Jinak to: „ostatní si budou muset připlatit“ znamená, že za poplatek může být předfacelift upraven na facelift?
Dojezd se zvýšil asi o 10
Dojezd se zvýšil asi o 10 km. To s tím připlácením neznamená, že změna bude dostupná i pro majitele původních vozů. Pouze fakt, že všichni noví zájemci o Model S si budou muset za nový vzhled „de-facto“ připlatit.
Díky za vysvětlení 🙂
Díky za vysvětlení 🙂 zajímalo by mě, jakou měrou se na tom dojezdu podílely nové úspornější LED světlomety
Vůbec žádnou. Ledky
Vůbec žádnou. Ledky používané v automobilových světlometech mají obrovský ztrátový výkon. Navíc jsou daleko těžší než xenony.
1. Jak moc?
2. O kolik?
1. Jak moc?
2. O kolik?
Moje bixenony berou celkem
Moje bixenony berou celkem 60w (nehledě na to, zda jsou zaplé potkávací nebo dálkové je spotřeba furt stejná), full LED jsou na tom podobně (chip je sice efektivnější než výbojka, ale zase potřebuje aktivní chladič), halogeny berou 90w tlumené myslím a 120w dálkové (obě světla dohromady).
Spotřeba jde vidět hezky v zimě, když rožnete bixenony a halogeny v zamrzlém světle auta, tak halogeny skoro 2x rychleji „roztají“.
Nesmysl…
LED jsou nejvíc
Nesmysl…
LED jsou nejvíc úsporné, a aktivní chlazení není třeba, stačí i pasivní. Problém je v tom, že je to koncentrováno na malém místě, takže je potřeba to rozprostřít.
No měl jsem rozebrané
No měl jsem rozebrané bi-LED světlo od Lexusu a ventilátor tam byl. Stejně tak 308ka po rožnutí světel lehce hučí, tzn, že tam ventilátor je. U jakého vozu prosím není?
Podotýkám, že čím líp se ochazuje chip a základní deska, tím déle vydrží svítit naplno.
Neporovnávejte je s LEDkama, které máte doma v lustru. Technologie v autě je trochu někde jinde.
Neporovnávám s ledkama v
Neporovnávám s ledkama v lustru, které mají 6W, co vím, tak auta mají na jedno světlo cca 20W (LED), takže odpadní světlo bude maximálně 5W, a to se dá krásně rozvést heatsinkem, avšak hliník něco stojí a raději tam dají větrák, to chápu. BMW to tak například má pasivně, audi nikoliv.
Dobře, takže jsme u 25W. A
Dobře, takže jsme u 25W. A výbojka má 30-35W.
No myslím, že to spíš bude podle toho, pro jakou lokalitu je vozidlo primárně určeno a taky, jak je konstruováno, Lexus ho měl celé oplastované a „uzavřené“ a taky, kolik je tam místa.
V Norsku by určitě stačilo pasivní jak říkáte, v Egyptě asi moc ne.
U BMW 6 ani po 30km jizdy v
U BMW 6 ani po 30km jizdy v noci zamrzle svetlomety nerostaly. Naproti tomu xenony rostaji podobne jako halogeny.
Jistě, to je v pořádku. U
Jistě, to je v pořádku. U full LED se přenáší teplo na základní desku (blíž k motoru a k již zmiňovanému ventilátorku), kdežto u halogenu a výbojky klasicky hlavně kolem „sklíček“, tedy do reflektoru.
Nikdy jsem to hluboce
Nikdy jsem to hluboce nezkoumal, ale co jsem tak běhal okolo auta tak jsem si nikdy nevšiml, že by tam běželi ventilátorky při rozsvícených světlech. To ale neznamená, že to BMW nemá vyřešené například pasivně.
Jistě, je to
Jistě, je to možné.
Navíc ten ventilátorek při nastartovaném motoru a zavřené kapotě moc neuslyšíte. Je malý, jako u počítače, takže obecně velmi tichý (ale to už záleží na celkové konstrukci lopatek atp.).
Viděl jsem rozdělané
Viděl jsem rozdělané světlomety od Audi pro A8 a od BMW pro 7 řadu. Obě mají aktivní chlazení. Celkový příkon do světla je okolo 40W.
Jinak JEDEN světlomet v LED verzi váží okolo 9kg, xenon méně než polovinu.
U xenonů je jasné, že potkávací a dálkové budou mít stejný odběr. U nich je to řešeno clonkou, která se odsune při zapnutí dálkových.
Tak tak. To by sedělo.
Tak tak. To by sedělo. Děkuji za upřesnění.
Vůbec žádnou. Ledky
Vůbec žádnou. Ledky používané v automobilových světlometech mají obrovský ztrátový výkon. Navíc jsou daleko těžší než xenony.
Kéž by to tak bylo ale
Kéž by to tak bylo ale nemyslím si. Bylo by nelogické dodávat jiné nabíječe pro EU / USA. Informaci mám z evropské verze webu. Právě, 22kW je na veřejných stanicích standard. Doma je to zbytečné, já mám v garáži 3×10 a naprosto to stačí.
Tím mi v podstatě
Tím mi v podstatě potvrzujete myšlenku 🙂 Doma to neupotřebíte a na cestě po USA vám je těch ~22kW zas k ničemu protože jste omezen proudem u Yazaki. Kde bych navíc řekl, že většina veřejných stojanů ani těch 72A stejně neumí?
Ano, může to mít základ
Ano, může to mít základ v této myšlence. Ale zas, že by úplně ignorovali EU? EU je předci velmi významný trh. O kolik může být ta nabíječka levnější?
Loni v srpnu jsem platil
Loni v srpnu jsem platil 1331EUR za druhou 11kW nabijecku, upgrade na 22kW vcetne prace! Dnes chteji priplatek 1400EUR za jen jednu silnejsi nabijecku montovanou uz v tovarne. hezky vyvar… 😉
Je to hrozna skoda pro vsechny mista kde nejsou site Tesla a ChaDeMo, takze ZDE. Dlouhe nabijeni na cestach je hrozne otravne, kazda minuta vzdy dobra.
Ja mel nastesti ještě
Ja mel nastesti ještě moznost objednat si ji za 1200 z vyroby. Ale stejne technicky predce facelift nebrani tomu dat do auta dve nabíječky ne? Pokud tedy tam nyní montují buď 11, nebo 16,5 kW, nedá se k 11kW z výroby už přidat druhá v servise?
Technicky to urcite jde, ale
Technicky to urcite jde, ale obavam se, ze centralni system evidence to znemozni. Pokud na tom nebude mit tesla zajem, tak to nebudou podporovat. To reseni, s kterym prisli je vyrobne jednodussi a amici obecne neprikladaji stridavemu rychlemu nabijeni takovy vyznam. Bud nabijeji na SC nebo doma celou noc a tam 22kW nepotrebujou. Asi nechapou, ze tady jsme na tom prozatim zavisli. Ja jsem kazdopadne moc rad, ze ji mam. Nabijecku 22kW mam i ve Smartu-EV a tam se da nazduchat prazdne auto za 40 minut, je to super 🙂
Ahoj, prosím tě, nenašel jsem na tebe jiný kontakt…
Na
Ahoj, prosím tě, nenašel jsem na tebe jiný kontakt…
Na srazu jme mluvili o nějakých pneu s vrstvou lepidla, jake to presne jsou? Dej prosim info. Muzes i na pavel@unet.cz Díky.
Velké zklamání – už jsem
Velké zklamání – už jsem se těšil na 100kWh, ventilované sedačky, nové barvy, kapsy ve dveřích, el.dovírání dveří a místo toho naopak ještě zmenší nabíječku :-(((
Nejlepší auto na
Nejlepší auto na světě… se stalo ještě lepším. Až vydají tu S 100D tak bude dojezd zřejmě už nad 600 km dle NEDC. SUPR
Do Chorvatska s jednou přestávkou…:)
Akorat ze s omezovacem na
Akorat ze s omezovacem na 70km/h a pro jistotu bez klimy…
Nerozumím ti.
Nerozumím ti.
No ze abys dojel do
No ze abys dojel do chorvatska na jednu prestavku, tak asi budes muset jet hodne pomalu a bez klimy, abys mel dostatecny dojezd…
I kdyz je fakt ze treba Brno – Rijeka je jenom 640 km, to bys mohl jet i 120 – 130….
Jo.. ono to nebude tak
Jo.. ono to nebude tak horký. Jezdím z Brna jak píšeš a nejdál jsem jel do Chorvatska 1000 km.. běžně 800 km.. což na to (samozřemě optimální) jedno nabití uprostřed by vyšlo asi celkem v pohodě. 🙂
A nebo dvě kratší přestávky… já stejně nerad řídím dlouhý štreky. 🙂
Opravdu by mě zajímalo,
Opravdu by mě zajímalo, čemu vděčíme za downgrade na 16,5kW palubní nabíječku?
Netýká se to jen verze pro
Netýká se to jen verze pro USA? Tam si dokáži představit, že těch 100A jen tak někdo v baráku nemá. Pro Evropu by to ale bylo neštěstí, 22kW Mennekes je tu poslední dobou u veřejných stanic už standardem a ani v domečku nevidím větší problém s jističem.
Ještě jedna myšlenka: Ona
Ještě jedna myšlenka: Ona ta původní americká 20kW /100A nabíječka stejně byla prakticky nepoužitelná bez Tesla wallboxu ne? Tj. Kdekoliv na veřejnosti kde byl k dispozici Yazaki mohla nabíjet pouze těmi 16,5kW protože právě Yazaki víc než 70-80A nedá?
To nevím, jestli na
To nevím, jestli na veřejných místech v americe je k dispozici i něco jiného, než yazaki. Já bych nečekal, že konektor umí víc, než 63A. CP signál myslím umí max. 80A
Tak jsem se díval do
Tak jsem se díval do manuálu k HWPC wallboxu od Tesly a on uměl vždy „jen“ 80A (k tomu byl požadován 100A jistič – tedy plný příkon byl vždy pouze 19,2kW). Díval jsem se i na Yazaki a ten umí také 80A na silových pinech. Takže v tomto problém nebyl.
Takže on v USA je ten „pád“ vlastně jen z 80A na 72A, tedy z příkonu 19,2kW na 17,2kW. A nově uváděná hodnota 16,5kW je tak další z řady odstraňování reklamštiny, kterou je Tesla pověstná, ikdyž to nemá a nikdy neměla zapotřebí.
Takž žádnej downgrejd
Takž žádnej downgrejd nenastal?
Podle mě nejde o
Podle mě nejde o reklamštinu.
Sám uvádíte:
– 80A – 19,2kW – tomu odpovídá napětí 240V
– 72A – 17,2kW – opět odpovídá napětí 240V
Naproti tomu 16,5kW je opět 72A, ovšem při napětí 230V.
S Teslou a jejím nabíjením nemám osobní zkušenosti, ale co mě překvapuje je to, co se dosud uvádělo:
– základní nabíječka 11kW, tj. 3x16A při napětí 230V
– příplatková nabíječka stejná, tj. 11kW, 3x16A při napětí 230V
– dohromady 22kW, čili 3x32A při napětí 230V
S tím jsem byl tak nějak srozuměn.
Potom ovšem nechápu zmínku v článku „výkonnější palubní nabíječka o 48 A namísto původních 40 A“, protože podle mě už ta původní 3×16=48A měla. Může mi to prosím někdo vysvětlit?
Jen a jen marketing…
Jen a jen marketing… Upgrade na 22kW loni v srpnu stal 1331EUR vcetne montaze, ktery uz nebyl v tovarne, ale dodatecne v servise jeste pred dorucenim auta. Pridavek uz vubec nenabizeli jako soucast vyroby (asi pro zakladni vyrobu prilis komplikovane) Dnes montujou pouze jednu silnejsi nabijecku primo v tovarne a za 1400EUR! Chytre a hlavne hezky vyvar. Elon umi tlacit na pilu a jeste bude 😉 tech 22kW je ale hrozna skoda pro nove majitele S-ka. Nez tu budou slusnejsi site Tesla a ChaDeMo je kazda minuta dobra a 22kW je uz da se rict v EU i v CR celkem standard.
No, takže pokud dnes
No, takže pokud dnes montují jednu silnější nabíječku 48A, 11kW, tak ta původní byla slabší?
40A, 9.2kW při 230V?
O to mi šlo.
Ne, myslim si, ze nyni maji
Ne, myslim si, ze nyni maji nyni dva typy 11kW a 16.5kW a montujou jednu nebo druhou. Moje auto ma dve nabijecky 11kW v rezimu master-slave (obe vyuzivaji vsechny 3-faze)
Americke nabijecky jsou pouze jednofazove.
Aha, takže jestli to dobře
Aha, takže jestli to dobře chápu, tak zmínka o zvýšení z 40A na 48A se týká pouze jednofázových emerických nabíječek, nikoli třífázových evropských.
Právě o to mi šlo, pořád jsem se nemohl dopočítat, protože dosud standardních evropských 3x16A=48A při napětí 230V dává oněch doposud uváděných 11kW, takže mi pořád nebylo jasné, co se změnilo, když 11kW bylo a 11kW i nadále je.
BTW, byl jste už s Teslou v servisu? Můžete se vyjádřit k diskuzi pod http://www.hybrid.cz/tesla-nejspis-uz-pristi-tyden-ukaze-novy-model-s#comment-57780?
Díky.
Pro USA ano, ale i v EU
Pro USA ano, ale i v EU ponizili finalni prikon z 22 na 16.5. Premyslel jsem proc to udelali…
Do dnesniho dne nenabidli WallBox pro 22kW a z textu nabidky je pravdepodobne, ze WallBox v aute by mohl zvladat tech 16.5kW. Je to vsak jen ma domenka…
…protoze soucasny EU WallBox (kabel v aute) zvlada i 11kW a az 3faze.
omlouvam se, ale je to
omlouvam se, ale je to hrozne obsahla diskuze, o co vam tedy presne jde? jaka je vase otazka?
Než jsem to stačil sepsat,
Než jsem to stačil sepsat, tak mezitím jste mi už v jiném vláknu odpověděl… Tak to přesunu tam, ať to nemáme na dvou místech.
Jenže to naráží na ten
Jenže to naráží na ten předpoklad, že US verze nabíječky měla být stejná jako EU. Tj. v krabici jsou tři moduly po 16A, akorát v EU jsou každá zapojena na jinou fázi, kdežto v US jsou všechny zapojeny na jednu. Tj. je otázka proč ta US verze byla omezená na 40A (ta hodnota 40A je historicky v katalogu), když historicky mohla jet na 48A?
Jediné co mne napadá, že US verze byla koncipována na Dualcharger s limitem 80A. A tak ty nabíječky byly elektronicky staženy na 40A, aby byly vždy stejné. No a vzhledem k tomu, že nově bude nabíječka vždy už asi jenom jedna? (původní na 48A, nebo ta nová velká z Modelu X na 72A), tak to omezení odstranili, protože už není potřeba.
Tak to není.
Do USA se
Tak to není.
Do USA se dodává jiná nabíječka než do EU. Kdyby byli stejné a měli to jenom elektronicky omezené, měli by v USA také 135kW SC, protože SC se skládá ze stejných modulů jako jsou v autě.
EU nabíječka je spojena ze 3 modulů paralelně, v USA mají jenom jeden, ale zato větší, modul.
Tak potom to celá dává
Tak potom to celá dává smysl.
Tady jsem dal pěknou
Tady jsem dal pěknou fotku:
http://epavel.rajce.idnes.cz/Cahrger#USA_ver.jpg
Taky jsem našel nějaké
Taky jsem našel nějaké fotky. Podle kterých to vypadá, že existovaly dvě generace nabíječek.
1. generace 40A – pouze 1fázová
2. generace 48A – může pracovat jako jedno i třífázová
Ta první generace byla zřejmě historicky vyvinuta pouze pro US a teprve se vstupem na EU trh byla vyvinuta gen2. Otázkou zůstává jestli tu Gen2 „seškrcenou na 40A“ dostávali i americké verze také už od cca roku 2013, nebo jestli to sjednocení přišlo až teď?
Netuším od jakého roku,
Netuším od jakého roku, ale je tam jasně vidět propojka, která má smysl pouze pro USA…
v Americe byla 40A, v Evrope
v Americe byla 40A, v Evrope byla 3x16A. Ted to sjednotili a v podstate jen upgradovali tu zakladni americkou a downgradovali DualCharger na „jeden-a-pul Charger“ 🙂
Takže už je to „jisté“
Takže už je to „jisté“ že Model S opravdu přijde o možnost dvou nabíječek i pro EU a zůstane jenom u toho nového příplatkového 1,5x Chargeru jako má Model X?
nevim jestli to je jiste,
nevim jestli to je jiste, ale prijde mi to pravdepodobne…
Ackoli kdyby sly dat 2x ty nove vylepsene nabijecky (3x24A) pro celkovy vykon 3x48A, bylo by to super 😀
Přesně to mě taky
Přesně to mě taky napadlo, ale kde bych to využil? U greenway místo chadema?
To rozhodně 🙂 Jinak jsem
To rozhodně 🙂 Jinak jsem narazil na zajímavou myšlenku, že ta velká nabíječka bude výhodnější i pro stavbu nových Superchargerů. Přeci jen už tam nebude muset být 12modulů ale jen 8.
anebo prave naopak,
anebo prave naopak, ponechaji 12 modulu a zvysi vykon, takze kdyz se budou chtit nabijet 2 auta soucasne tak je to nebude tolik omezovat.