Tesla Model 3 se předvedl v Gigatovárně

Mnozí lidé, včetně automobilových novinářů, stále pochybují o legitimitě produktů Tesla. Aby tyto pochyby rozehnali, vydali se redaktoři magazínu Motor Trend do gigatovárny podívat na Tesla Model 3.

Elektromobil Tesla Model 3 u nabíjecí stanice Supercharger u gigatovárny v Nevadě
foto: Motor Trend

Americký magazín Motor Trend patří v zahraničí k nejvýznamnějším auto-moto publikacím. Vychází už od roku 1949. Není divu, že Tesla Motors na žádost tamních redaktorů souhlasila s exkluzivní možností prohlédnout si projet elektromobil Tesla Model 3 přímo v okolí giga-továrny.

„Asi nejdůležitější je to, že jsme s Tesla Model 3 strávili dost času a můžeme potvrdit, že jde o stejně reálnou věc jako jeho dva sourozenci, Tesla Model S a Tesla Model X,“ píší autoři článku hned v úvodu.

Tolik ke zkazkám nejrůznějších „odborníků“ o tom, že jde o pouhý prototyp a kdovípakcopak. Ostatně, šéf BMW, když si nedávno sedal do Modelu X, také tvrdil, že jde „jen o prototyp“. Pak se z auta rychle pakoval. A ejhle, Tesla vyrábí tisíce vozů Model X měsíčně

Neochota přijmout značku Tesla a její produkty jako něco skutečného, dostupného je rozšířená nejen mezi nejvyššími manažery automobilek, ale i mezi automobilovými novináři, jak můžeme potvrdit z nedávné prezentace vodíkového auta Toyota Mirai ve Varšavě (report zítra).

Zpátky k Motor Trendu. Redaktoři nemohli fotit ani natáčet interiér Modelu 3, který se podle všeho bude ještě hodně měnit. Stejně tak se nemohli podívat do kufrů vpředu ani vzadu. Mohli si nicméně vůz krátce projet v okolí gigatovárny.

ZAJÍMAVOST: Kde bude u Tesla Model 3 nabíjecí port? Prototypy jej mají zatím schovaný, ale u výrobní verze by měl být stejně jako u Modelu S „zamaskovaný“ jako levé zadní světlo.

Co se designu auta týká, pochvalovali si zejména přední světlomety a 20″ kola, která autu padnou jako (u)litá. „Je jasné, že to není Model S, ale rozhodně si otce nespletete,“ píše Motor Trend o celkovém vzhledu Modelu 3.

Redaktoři si také jako jedni z mála mohli prohlédnout neustále rostoucí Gigatovárnu. Prošli se i po její zářivě bílé střeše, což prý bez slunečních brýlí není nic příjemného.

34 Comments on “Tesla Model 3 se předvedl v Gigatovárně”

  1. Zdravím,
    je jasné ,že

    Zdravím,
    je jasné ,že jsou i závady,je to nová kategorie aut bez významných předchůdců.Zatíženost v spolehlivosti je daná i snahou ohromit a předvést toho co nejvíc,je to jejich volba a má své úskalí.
    Držím jim pěsti a doufám ,že se najde protipól,kde se budou snažit naopak o co nejjednodušší a opravdu praktický vůz v ještě cenově výhodnějším provedení.Peugeot by mohl přijít s novou verzí iOnka a Twízy by se mohl posunout jak zastoupením v ČR ,tak i k vyššímu komfortu.
    Já su tak skromné ,že jednou budu i šťastné majitel tichostroje!

      1. To už říkali čmoudi
        To už říkali čmoudi dřív, než se vyrábělo S-ko .
        Provokací už bylo několik a Tesla jede Dál a Dál pojede ! Tesla má už tet početný Fanklub jako třeba Apple I ten překvapivě oproti konkurencí která mnohdy neví kudy kam zvyšuje prodeje.
        Model 3 se ještě nevyrábí a už tet způsobuje konkurentům bolení hlavy. Letos bude mít konečně ČESKO první pořádné nabíjecí centrum. Za mě. Tesla GO

          1. No ale clanek rika neco dost
            No ale clanek rika neco dost jineho nez pisete vy – Model S je z vybranych modelu nejprodavanejsi, ale Mercedes je treba prodavanejsi nez Tesla.
            Dalsi vec je ta, ze do vyberu jaksi zahrnuli jen modely, ktere teslu znacne prevysuji a ty, ktere jsou s ni srovnatelne uz pomiji (a ty jsou vyrazne prodavanejsi) – konkurence k Modelu S je spise treba BMW rady 5 (cenou, vybavou, velikosti), rozhodne ne BMW model 7 (po navsteve vystavy Elektrokrasky v OC nova karolina minuly tyden si tohle troufam celkem s jistotou).

            Takze si trvam na svem, ze statistika je udelana tak, aby vysla priznive pro Teslu, a navic jste si jeste trosku priohnul tim, ze jste ze srovnani modelu udelal srovnani primo automobilek…

            1. Moc nechápu to s tím
              Moc nechápu to s tím prodávanějším Mercedesem (nekoukáte na rok 2014?) a srovnání modelů vs. automobilek, o tom jsem vůbec nepsal.
              Ale o to ani nejde, i kdyby byly luxusní auta definovaný prostě jako všechny v segmentu nad $50 000 bez daní, tak Tesla sebrala více než 1/4 trhu, což je v rozporu s příspěvkem, na který já jsem reagoval – cituji: „Takhle bude dalších 10 let jen paběrkovat a zdálky koukat na velké automobilky.“

            2. s Mercedesem S stovnava
              s Mercedesem S stovnava Teslu S i spousta novinaru v textech, realne je to brano jako auta za cenu $80k+ , proste srovanavaji auta podobne cenove kategorie, ono na strankach Tesly se i zpocatku psalo ze na Model S prechazi celkem docela dost zakazniku z BMW rady 7, asi se u tesly novejch majitelu tesly v USA pri prodeji Tesly ptali jaky model auta vlastnili predtim 🙂

    1. Ano, Octavii CNG můžete
      Ano, Octavii CNG můžete mít už zítra. Pokud na ni máte, tak to udělejte a není co řešit. Nebudete ani první, ani poslední.
      Ovšem co to má společného s Teslou? Pokud by měla být nějaká spojitost mezi Škodovkou a Teslou, tak bych čekal, že zmíníte, kolik set tisíc rezervací v hodnotě 1000 USD měla Škoda VisionS 14 dní po svém představení na ženevském autosalonu 2016. Jinak se není o čem bavit.

Napsat komentář