Elon Musk: továrna v Číně je nevyhnutelná

Docela nedávno se začalo spekulovat o tom, že Tesla Motors vybuduje továrnu v České republice. Pravda je taková, že žádná jednání zatím neprobíhají. Do budoucna je ale expanze Tesla Motors jistá. Šéf automobilky Elon Musk aktuálně potvrdil, že jednoho dne bude mít továrnu i v Číně.

Elektromobil Tesla Model S momentálně zaplavuje Evropu, je v Číně a brzy se objeví také v Británii, Japonsku, Austrálii a dalších trzích
foto: Tesla Motors

Odbyt elektromobilů Tesla Motors je čím dál tím vyšší. Automobilka začala aktuálně prodávat svá auta po USA a Evropě i v Číně. Elon Musk, šéf Tesly, očekává, že čínský trh by pro ně mohl být stejně velký nebo větší než ten americký. „Nechci se ale zbytečně nadchnout,“ řekl magazínu Autonews.com.

Dovoz elektromobilů Tesla Model S do Číny by mohl dosáhnout stejného objemu jako prodeje v už během roku 2015, myslí si Musk. Tesla prodává svůj elektromobil Model S v Číně proti ostatním automobilkám extrémně levně.

„Vlastně nás mají ostatní za idioty, protože odmítáme okrádat naše čínské zákazníky,“ řekl doslova Musk. „Nemyslím si ale, že okrádání zákazníků je dobrá dlouhodobá strategie,“ dodal vzápětí. Nakonec dodal, že z dlouhodobého hlediska je jisté, že Tesla bude jednou továrnu v Číně mít.

Podle něj rozhodně existuje důvod, aby první velká továrna mimo území USA byla právě v Číně. Paradoxní je, že Tesla pak bude moct jít s cenou ještě níž. Ale to je jen dobře: během následujících let chce uvést na trh levný elektromobil Model E, který je určen pro široké vrstvy spotřebitelů. A tam hraje cena klíčovou roli.

Navíc bude mít lokální výroba v Číně i další klíčovou výhodu: na takové auto bude možné získat vládní dotaci. Výsledná pořizovací cena tak ještě výrazně klesne, protože dotace na nákup elektromobilů v Číně dosahují, díky obrovským problémům se znečištěním ovzduší, astronomických částek.

9 Comments on “Elon Musk: továrna v Číně je nevyhnutelná”

    1. Momentálně není co
      Momentálně není co závidět. V Evropě není problém si Teslu S pořídit z Holandska. Spíše mne překvapuje volba v Asii pro Čínu. Proamerickým státem je tam jednoznačně Jižní Korea a Jižní Vietnam. To, že Čínská střední vrstva je movitá a bohatá je známé.

      1. Mě to moc nepřekvapuje,
        Mě to moc nepřekvapuje, ostatně čínský trh je mnohem, mnohem větší, než Korea nebo Vietnam. A co se týče nákupu Tesly v Evropě, tak je to nesmysl. Stačí si porovnat ceny v USA a v EU. Ten rozdíl vás praští přímo mezi oči. Performance verze v plné výbavě se vším všady stojí 124000 Dolarů. To je cca 2500000 Kč. Jenže tato verze v EU stojí 3500000 Kč. A to jen kvůli idiotským clům a daním EU.

        1. Tech 124.000 dolaru je ale
          Tech 124.000 dolaru je ale bez dane a s vladni dotaci $7500. Pokud byste zapocital ~7% americke DPH a odecetl dotaci, tak se i v Americe dostanete na $139.000 neboli skoro 3M CZK. Ale nezapomenme, ze se bavime o te nejvyssi verzi s veskerou priplatkovou vybavou coz podle me neni treba… Podle me dobre vybavena verze se da koupit kolem 2.400.000Kc vcetne vsech dani, cla a bez dotaci(85kWh ne-performance, 19″ kola, priplatkova barva, Dual-charger, tech-pack, parkovaci senzory, predni priplatkove mlhovky, zimni pack, bezpecnostni pack, „Parcel Shelf“, interier v kuzi ne-performance, prosklena strecha).

            1. No ja jsem osobne proti vsem
              No ja jsem osobne proti vsem dotacim (ikdyz elektromobilum fandim), ale v dnesnim svete je moderni dotovat kde co. Jen jsem chtel rict, ze skutecny cenovy rozdil mezu Amerikou a EU je sice znacny, ale ne zase az tak velky jak jste psal. Dotace je docasna vec, ktera tady nebude navzdy a proto ji nemuzu kalkulovat…

              Ale „Že je EU zloděj na entou“ se Vam ani nesnazim vymluvit 😉

              EDIT:
              Kdyz uz jsme u tech dotaci, davam prednost vyssimu zdaneni toho co chci ve spolecnosti omezit, misto umeleho snizovani ceny toho co chci podporit.
              Napr. kdyz chcu omezit sladka jidla a piti, tak je radeji navic zdanim misto toho abych dotoval zeleninu a ovoce. Podobne tak v Norsku maji vysoke dane na benzinove auta a elektromobilum naopak dane odpousti (plus dalsi vyhody jako pristup do pruhu pro autobusy, se kterymi uz ale nesouhlasim).

                1. jo to je fakt, svym zpusobem
                  jo to je fakt, svym zpusobem se taky jedna jen o jiny druh odpouseni dani 🙂

Napsat komentář