Štítek: Turín
Francouzi spustí sdílení elektromobilů v Římě a Turíně
Francouzská společnost Bolloré, která ve Francii zajišťuje elektromobily Bolloré BlueCar pro systém sdílení aut Autolib, spustí podobné systémy také v Římě a Turíně.
Vodíkový traktor NH2 otestuje nezávislá farma v Turíně
Výrobce traktorů New Holland prezentoval svůj vodíkový traktor NH2 v minulosti už několikrát. Pokaždé ale v tom smyslu, že je to skutečně jen vyspělá technologická ukázka, která nejspíš nikdy nespatří krásu skutečné oranice. Časy se ale mění a na nezávislé farmě poblíž italského Turína se rozhodla hi-tech traktor přeci jen vyzkoušet.
Google mapy vám řeknou kdy přijede další autobus nebo tramvaj
Firma Google svou službu Google Maps neustále vylepšuje o nové vychytávky. Nedávno přidala přehled dobíjecích stanic pro elektromobily ve vybraných městech USA. Nyní své mapy aktualizuje o aktuální informace týkající se zpoždění autobusů či tramvají.
Fiat vyrobí hybridní minivany pro Evropu
Sergio Marchionne, šéf Fiatu, se na setkání akcionářů minulý týden rozpovídal o tom, jak velký má automobilka zálusk na hybridy. Jeho proslov přišel jen krátce poté, co se jeden italský politik prořekl, že Fiat chystá minivany s alternativním pohonem.
GM pracuje na diesel-hybridech pro Opel
„Když chcete dosáhnout té nejlepší spotřeby paliva, potřebujete diesel-elektrické hybridy,“ řekl Maurizio Cisternino, šéf pokročilých technologií v evropské vývojové centrále General Motors pro motory v Turíně. GM se po hlavě vrhlo na diesel-hybridy, chce je tlačit přes značku Opel.
Fiat připravuje vlastní hybridní pohon
Turínská automobilka Fiat, o které se nedávno mluvilo jako o jednom z možných zájemců o Opel, připravuje vlastní hybridní pohon. Informuje o tom italský magazín quattroruote.it. Hybridní pohonný systém je prý určen hlavně pro malá auta jako je například aktuální hit Fiat 500. Navíc je plánováno také jeho využití v autech značky Chrysler, se kterým se Fiat spojuje. Nový hybridní pohon založený na přeplňovaném motoru o objemu 900 ccm a integrovaném elektromotoru poháněném lithium-iontovými bateriemi by se mohl objevit už v budoucích verzích modelu Fiat 500 a také v připravovaném Fiat Topolino.
Pininfarina a Heuliez přijímají předobjednávky na elektromobily
Italské společnosti Pininfarina a Bolloré začaly přijímat předobjednávky na svůj malý městský elektromobil Pininfarina B0 představený na autosalonu v Paříži 2008. Prozatím bude nabízený pouze k pronájmu, a to za cenu 330 euro měsíčně, a to včetně 24h asistenční služby. Vincent Bolloré oznámil tuto novinu na letošním Ženevském autosalonu. První auta mají být dodána už příští rok, pro začátek se začnou pronajímat ve Švýcarsku, Británii, Španělsku, Itálii, Německu a Francii, později pak také v USA a některých asijkých zemích (Japonsko?).
Specifikace B0 jsou motor o výkonu 67 koní, 250 km dojezd, plné dobití za pět hodin a cena 1 euro za 100 km. Elektromobil se bude vyrábět v Turíně v počtu 10 000 za rok (2010) se zvyšováním o dalších 10 000 každý rok minimálně do roku 2012. Stejně tak i elektromobil Heuliez Friendly, představený taktéž minulý rok v Paříži, je k dispozici k přeodbjednání. K dispozici budou tři verze vybavené NiMH bateriemi a dojezdem od 100 do 250 km. Cena začne na 12 000 eurech a první dodávky mají začít už v únoru 2010.
Ženeva: nejrychlejší hybrid planety od Italdesignu
Známá návrhářská společnost Italdesign odhalila u příležitosti Ženevského autosalonu první obrázky svého projektu Namir. Jedná se o hybridní automobil, o kterém Italdesign prohlašuje, že bude nejrychlejší na světě. Jde o výsledek spolupráce s bývalou britskou automobilkou Frazer-Nash, která dříve byla známá díky svým sportovním automobilům, ale dnes se zaměřuje na vývoj hybridních pohonných systémů. Pro turínský Italdesign Giugiaro vyvinula pohon sestávající z 814ccm rotačního motoru pohánějícího generátor. Ten napájí lithium-polymerové baterie, které dodávají proud dvěma elektromotorům s celkovým výkonem 363 koní. Maximální rychlost hybridu pojmenovaného Namir tak má být 300 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h pod 3,5 sekundy a spotřeba kolem 2,5 l/100 km. Tvůrci vozu také slibují až neuvěřitelný dojezd 1920 km, což znamená nádrž o objemu 50 l. Emise oxidu uhličitého mají být pod 60 g/km. V mnoha ohledech se Namir podobá už před drahnou dobou odhalenému konceptu Quaranta. Konkurence pro plug-in hybrid Fisker Karma?