Pařížský autosalon: elektromobil Pininfarina B0

Jak slíbili, tak učinili. Italská Pininfarina představila na Pařížském autosalonu ve spolupráci s Bolloré elektromobil B0 („B zero“). Malý městský čtyřmístný a čtyřdveřový elektromobil je narozdíl od většiny ostatních výtvorů Pininfarina zaměřen velmi prakticky. Na jedno nabití ujede 244 km při maximální rychlosti 130 km/h. Na popojíždění Českou republikou autíčko jako dělané. Skrytou zbraní krásného malého elektromobilu se solárními panely ve střeše je lithium-polymerová baterie se superkondenzátorem. Nejlepší zpráva na konec: B0 není prototyp nebo koncept, ale výrobní verze, která bude v Turíně vyráběna do konce roku 2009. Je věnována vzpomínce nedávno zesnulého Andrea Pininfariny, který byl velkým zastáncem tohoto projektu.

elektromobil Pininfarina B0

elektromobil Pininfarina B0
elektromobil Pininfarina B0
elektromobil Pininfarina B0
elektromobil Pininfarina B0

8 Comments on “Pařížský autosalon: elektromobil Pininfarina B0”

  1. Baterie váží 300 kg a má
    Baterie váží 300 kg a má obsah 30 kWh. Údajná životnost 200 000 km je podle mě přehnaná, baterie u elektromobilů vydrží 500 nabítí. Takže 244 km krát 500 = 122 000 km, třeba počítají s tím, že si člověk bude po 5 km dobíjet superkondenzátor, který má sice 10 krát nižší kapacitu než baterie, ale může se nabít třeba milion krát.
    Jsem zvědavý na cenu, ale jen cenu baterie těžko dostanou pod 300 000 Kč.

    http://www.pininfarina.it/repository/Immagini/auto%20elettrica/BO%20pininfarina.pdf

    1. Superkondenzator ma vyhodu v
      Superkondenzator ma vyhodu v tom, ze drobne vybijeci a dobijeci vlnky vubec do baterie nepusti. Na zacatku jizdy se kondenzator nabije z baterky a vsechna vybijeni pri akceleraci a dobijeni behem brzdeni se budou odehravat jen v kondenzatoru, dokud se nevybije. Tim ochrani baterii pred tisici drobnych cyklu a tim znatelne zvedne jeji zivotnost. Konec koncu presne to je jeden z hlavnich duvodu, proc tam ten kondenzator je.

Napsat komentář