„Když chcete dosáhnout té nejlepší spotřeby paliva, potřebujete diesel-elektrické hybridy,“ řekl Maurizio Cisternino, šéf pokročilých technologií v evropské vývojové centrále General Motors pro motory v Turíně. GM se po hlavě vrhlo na diesel-hybridy, chce je tlačit přes značku Opel.
Zejména evropské automobilky mají na diesel-hybridy políčeno už delší dobu, prakticky z každé strany – BMW, Volkswagen, Peugeot a v neposlední řadě i Mercedes něco chystají. V posledním případě je to třída E, tedy Mercedes-Benz E300 Hybrid, jehož příchod na trh se očekává koncem příštího roku, komb. spotřeba asi 4,2 l/100 km.
Inženýři GM hodili na stůl všemožné komponenty hybridního pohonu, které mají k dispozici, včetně pohonného systému Voltec ze Chevy Volt/Opel Ampera, a teď přemýšlejí jak na to naroubovat diesel. V budoucnu by se diesel-hybridního pohonu měly dočkat modely v segmentech C a D, tedy Opel Astra či Insignia.
Cena by se údajně měla zvednout o nějakých 1000 euro. V Turínském vývojovém centru aktuálně vzniká 1,6l přeplňovaný čtyřválcový diesel, který se nejspíš stane srdcem budoucích diesel-hybridů. První prototypy údajně zatím procházejí testováním v laboratorních podmínkách.
paci sa my vase auto ale
paci sa my vase auto ale nevem kolko stoji
Myslím si, že nepůjde o
Myslím si, že nepůjde o dobíjecí agregár plugin hybridu – bohužel!! Na to je ten objem 1,6 L moc velký. Lepší varianta by byla, kdyby dieselový motor dávat elektromotoru pouze štávu!! To by auto o velikosti Opel Insignia jezdilo tak za jeden litr na 100 km!!! A to by ten objem dieselu stačil třeba 0,5 L.
Ideálna
Ideálna kombinácia,
predpokladám, že diesel bude maloobjemový – tak 1,4 až 1,7litra a koncept bude prevzatý zo Chevrolet Volt.
Dieselovému motoru režim prakticky konštantných otáčok bude len svedčať.
Nebude to lahka uloha. Do
Nebude to lahka uloha. Do naftovych aut je uz teraz problem nieco vtesnat a su dost tazke. Baterie asi bude musiet vozit na streche.
Předpokládám, že
Předpokládám, že nepůjde o klasický dieselový motor s převodovkou, ale pouze o poháněcí agregát dobíjecího generátoru plugin hybridu. Takže místa bude dost. Něco ale zaberou baterky.