GM pracuje na diesel-hybridech pro Opel

Jan Horčík - 08 Leden 2010

"Když chcete dosáhnout té nejlepší spotřeby paliva, potřebujete diesel-elektrické hybridy," řekl Maurizio Cisternino, šéf pokročilých technologií v evropské vývojové centrále General Motors pro motory v Turíně. GM se po hlavě vrhlo na diesel-hybridy, chce je tlačit přes značku Opel.  
Opel Insignia

Zejména evropské automobilky mají na diesel-hybridy políčeno už delší dobu, prakticky z každé strany - BMW, Volkswagen, Peugeot a v neposlední řadě i Mercedes něco chystají. V posledním případě je to třída E, tedy Mercedes-Benz E300 Hybrid, jehož příchod na trh se očekává koncem příštího roku, komb. spotřeba asi 4,2 l/100 km.

Inženýři GM hodili na stůl všemožné komponenty hybridního pohonu, které mají k dispozici, včetně pohonného systému Voltec ze Chevy Volt/Opel Ampera, a teď přemýšlejí jak na to naroubovat diesel. V budoucnu by se diesel-hybridního pohonu měly dočkat modely v segmentech C a D, tedy Opel Astra či Insignia.

Cena by se údajně měla zvednout o nějakých 1000 euro. V Turínském vývojovém centru aktuálně vzniká 1,6l přeplňovaný čtyřválcový diesel, který se nejspíš stane srdcem budoucích diesel-hybridů. První prototypy údajně zatím procházejí testováním v laboratorních podmínkách.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

paci sa my vase auto ale nevem kolko stoji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím si, že nepůjde o dobíjecí agregár plugin hybridu - bohužel!! Na to je ten objem 1,6 L moc velký. Lepší varianta by byla, kdyby dieselový motor dávat elektromotoru pouze štávu!! To by auto o velikosti Opel Insignia jezdilo tak za jeden litr na 100 km!!! A to by ten objem dieselu stačil třeba 0,5 L.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideálna kombinácia,
predpokladám, že diesel bude maloobjemový - tak 1,4 až 1,7litra a koncept bude prevzatý zo Chevrolet Volt.
Dieselovému motoru režim prakticky konštantných otáčok bude len svedčať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebude to lahka uloha. Do naftovych aut je uz teraz problem nieco vtesnat a su dost tazke. Baterie asi bude musiet vozit na streche.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám, že nepůjde o klasický dieselový motor s převodovkou, ale pouze o poháněcí agregát dobíjecího generátoru plugin hybridu. Takže místa bude dost. Něco ale zaberou baterky.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil