Studenti představili DScar

Podivné vozítko DScar je přezdíváno jako „nejdostupnější auto snů“. Postavili jej studenti z francouzské Cranfield University a zároveň za něj získali cenu na soutěži The Société des Ingénieurs de l’Automobile’s (SIA). DScar je zvláštní tím, že sice má čtyři kola, ale postavená do tvaru diamantu, tedy dvě na straně, jedno vpředu uprostřed a další vzadu uprostřed. Auto je navrženo především pro milovníky extrémních sportů, váží pouze 500 kg, nicméně tříválcový motor značky Toyota dokáže vyvinout výkon a 68 koní. DScar je sestaveno z valné většiny z běžně vyráběných součástek a ovládá se ponejvíc jako závodní motokára. Podmínkou účasti na soutěži bylo to, že finální cena vozu neměla přesáhout 5000 liber (asi 200 000 Kč).

Nová Toyota Prius bude mít lithium-iontové baterie

Podle britského vydání magazínu AutoExpress bude nová generace modelu Toyota Prius obsahovat místo klasických nikl-metalhydridových baterií vyspělejší lithium-iontové baterie. Ty mají vyšší kapacitu při meních rozměrech. Díky tomu by měl být vylepšen také interiér modelu Prius. Lepší baterie také umožní Priusu častěji jezdit čistě na elektřinu zejméně v městském provozu.

Toyota představí superčisté diesely v roce 2008

Amerika i Evropa, stejně jako Japonsko, neustále legislativně přitvrzují v boji proti emisím. Automobilky jsou nuceny se tomuto trendu přizpůsobovat, a tak Toyota připravuje na rok 2008 několik superčistých dieselů s minimálními emisemi. Ty by měly odpovídat velmi přísným omezením, která v Japonsku začnou platit v roce 2009. Nové limity budou pětinou množství emisí, než jaké je povoleno dnes v Evropě. Už v druhé polovině roku 2008 začne proto Toyota v Evropě montovat do svých automobilů nové dieselové motory. Prodeje Toyoty v Evropě jsou ostatně ze 40% diesely.

Toyota spolupracuje s Isuzu: společně po zelené

Společnosti a oznámily spolupráci, díky které chtějí vyvinout ekologičtější pohonné jednotky pro své vozy. Spolupráce se má týkat především výzkumu zelených technologií. Isuzu bude zkoumat a vyvíjet malé , zatímco Toyota se postará o a vývoj pohonných jednotek na . Toyota se tímto krokem zjevně snaží převzít roli největšího světového výrobce automobilů a předstihnout tak . Tato společnost právě nedávno prodala svůj malý podíl (necelých osm procent) v Isuzu aby snížila ztráty v Severní americe.

Toyota možná chystá nové modely Prius

Japonská automobilka je v současnosti považována za vůdčí sílu v poblasti . Dala si dokonce závazek do roku 2015 prodat celosvětově 1 milion hybridních vozidel. Proslýchá se, že časem nabídne hybridní verze všech svých modelů. Agentura Bloomberg navíc informuje, že Toyota možná využije známého jména Prius k rozšíření modelové řady hybridních automobilů, a tak bychom se časem mohli dočkat lehčího městského automobilu značky nebo naopak silnější dodávky.