Malé elektromobily verzus kanadská zima
Je jasné, že pri nízkych teplotách majú elektromobily horšie jazdné vlastnosti. Najviac trpí batéria a tým pádom sa skracuje dojazd.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Je jasné, že pri nízkych teplotách majú elektromobily horšie jazdné vlastnosti. Najviac trpí batéria a tým pádom sa skracuje dojazd.
V prvním díle testu jsme jezdili téměř výhradně po městě, což je nejen zdlouhavé, ale i nudné. Přesto vyšly náklady na palivo až podezřele nízké (1,26 Kč/km). Nezbývalo, než auto prověřit na nějaké delší vzdálenosti. Do těch pár dní, které byly pro test vyhrazené, se naštěstí vtěsnal i slunečný víkend, a tak za pomoci mapy plnicích stanic vybíráme cíl – Karlovy Vary. Jak si Multipla vedla mimo město? Jak se v ní cestuje? A jaké byly nakonec skutečné náklady?
Související články:
Jaro je v plném proudu a s krásným počasím přichází také období testů. Vyslyšeli jsme tedy přání mnohých z vás a zaměřili se na stlačený zemní plyn – CNG. Jako první přišlo na řadu prostorné MPV od Fiatu a již v úvodu můžeme prozradit, že nás zejména provozní náklady příjemně překvapily. Zajímá vás, jak si Multipla vedla na téměř 800 kilometrů trasy? pokračování
Dokonce i deník Blesk už se zajímá o hybridní auta! Jsme rádi, že se alternativní pohony stávají hlavním proudem a sami opět přispíváme naší troškou do mlýna. Ve spolupráci s mladoboleslavským autosalonem Ascot MB přinášíme test tohoto prozatím nejlevnějšího hybridu na českém trhu. Co nám týdenní testování hybridu Honda Insight prozradilo? A jak si vede proti Priusu?
Podařilo se konstruktérům vyřešit hlavní problém minulé generace Priusu, tedy nešetrnou jízdu po dálnici? To je otázka, na kterou po týdnu stráveném s autem odpovídáme: částečně. Motor o větším objemu sice „saje“ o něco méně, ale přesto jsme naměřili průměrnou spotřebu na dálnici při rychlé cestě z Prahy do Brna na 5,9-6,2 l/100 km. Takovou hodnotu dnes sice papírově nabízejí i některé silnější diesely, ale ve skutečném provozu pak bývají hodnoty vyšší. Klidnější cesta Priusem z Brna zpět, držící se v rozmezí zákonem povolených rychlostních limitů, tj. do 130 km/h, může vcelku snadno spadnout i pod 6 litrů.
V prvním dílu našeho testu hybridu Lexus RX 450h jsme se podívali na exteriér, interiér a ovládací panely. Ve druhém pokračování vám nabízíme naše dojmy z jízdy a výsledky naměřené spotřeby. Jak si dvoutunová loď na kolech vedla na tisícovce kilometrů, které jsme s ní stačili během testu najezdit?
Filmové studio Pixar před několika lety ve svém animovaném snímku Wall-E vtipně nastínilo smutnou budoucnost lidstva. Zástupci člověčenstva v podobě odulých beček sádla se nechali celý den vozit v pohodlných vznášejících se křeslech a před napuchlými obličej si promítat komunikační kanály nebo zábavní pořady. Velmi podobně jsme si připadali při týdenním testování hybridu Lexus RX 450h.
V první části našeho testu se podíváme na exteriér, interiér a krátce i historii crossoveru. Druhá část testu, která vyjde zítra, vylíčí naše dojmy z jízdy, naměřené hodnoty spotřeby a celkové výsledky. Kromě toho máme připraveno také video.
Elektroskútr Akumoto A-10/70 vyvolal svého času na diskusním fóru Hybrid.cz velmi bouřlivou diskusi. Magazín Hybrid.cz se rozhodl být v této věci arbitrem a vyzkoušet elektrický skútr na vlastní pěst. Vypůjčili jsme si jej tedy na několik dnů od společnosti Akumoto a jali se testovat.
Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva elektroskútry. Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou elektrických skútrů letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího Německa a Itálie.
Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.
Praha není Amsterdam a cyklistická doprava u nás ve velkých městech pořád ještě nemá „vybudovanou tradici“. Posledních dvacet let jsme si prostě museli dosyta užít skutečnosti, že najednou můžeme vozit svá pozadí v pohodlí obrovských aut „jako na západě“. Nic na tom, že s nimi obvykle ve městech stojíme v zácpách a ploužíme se rychlostí 30 km/h od křižovatky ke křižovatce.
Básník tím chce říct, že nově vznikající cyklostezky a vůbec počínající důraz na cyklodopravu jsou pouhý začátek cesty k trvale udržitelnému rozvoji dopravy. Cesta je to však dlouhá a další etapa spočívá v přesvědčování veřejnosti, že jízdní kolo představuje plnohodnotný dopravní prostředek, který disponuje řadou výhod. Elektrokola pak tyto výhody spojují s doplňkovým elektrickým pohonem, který může jezdci ušetřit spoustu námahy a potu.
V uplynulých dnech jsme dostali možnost otestovat elektroskútr společnosti Elektromoto.cz. Šlo o větší verzi s označením ELM P4000 LI, který jsme podrobili čtyřem dnům zátěže bez jakéhokoliv slitování. Jak elektrický skútr v testu magazínu Hybrid.cz dopadl si můžete přečíst dál.
Automobilka Toyota ve spolupráci s britskou odnoží francouzské energetické společnosti EDF Energy odstartovala testování svého plug-iny hybridu Toyota Prius v Londýně. Slavnostní zahájení testů proběhlo formou tiskové konference v Hde Parku, které se zúčastnilo mimo jiné mnoho předních britských politiků nebo japonský velvyslanec v Británii Shin Ebihara. Testy podobné těm, které ve spolupráci s EDF ostartovaly ve Francii už na podzim minulého roku, zahrnují vybudování potřebné infrastruktury, vyhodnocování výkonu automobilů i jednoduchosti používání služeb a samozřejmě i chování řidičů.
Celkem má testování trvat přibližně rok (což vyvolává řadu otázek ohledně data uvedení nového Priusu na trh). Nicméně Toyota už podobné testy provedla v řadě jiných zemí, například USA, Japonsku, Belgii a zmíněné Francii, takže jde mnohem více o test Británie a její připravenosti než o test samotného automobilu. V testu se navíc používá Toyota Prius vybavená NiMH bateriemi namísto plánovaných li-ion baterií. Podle neověřených informací má prodej nového plug-in hybridu Toyota Prius začít pro firemní zákazníky v Japonsku, USA i Evropě už před koncem roku 2009, což je dokonce dříve, než se plánovalo. Otázkou je, kdy se hybrid začne prodávat také běžným zákazníkům.