smart fortwo ed - londýnská policie

Londýnská policie chce alternativy

Podle britského magazínu Autocar plánuje britský Scotland Yard nahradit polovinu svého vozového parku (po anglicku „fleet“) vozy s alternativním pohonem. A to během následujících čtyř let. Policejní složky Londýna už dnes využívají na 140 kusů , momentálně pak příslušníci testují elektrickou verzi . „Londýn je pro alternativní pohony jako jsou nebo hybridy dokonalý. Nejen kvůli rychlostnímu omezení na 90 km/h v centru,“ komentoval připravovaný plán Nigel Jakubowski, hlava dopravních služeb londýnské policie. Na policejních služebnách, které elektromobily využívají byly instalovány , takže elektromobily mají cestu připravenou. Teď je otázka co znamená zmínka o tom, že policisté uvažují také o autech na vzduch. Elektromobil Mitsubishi i MiEV jsme už v policejní verzi viděli a dává smysl. Ale Airpod?! I když nakonec, proč ne. Možná lepší za miliony nakoupit nová auta na vzduch, než za miliony přemalovávat stará auta na benzin jako v případě Policie ČR.

Tata Motors chtějí Tata Nano do USA

Tata Nano chce do Ameriky

O tom, že indická automobilka Tata Motors uvede na evropský trh speciální verzi svého nejlevnějších auta na světě už víme. Nejnovější informace však hovoří o tom, že Tata přemýšlí také o jeho uvedení v zámoří, konkrétně v . Ratan Tata, hlava skupiny Tata, magazínu Financial Times řekl, že těžké časy ekonomické krize přinutily automobilku začít pracovat na americké verzi Nano určené pro export do USA, a to už kolem roku 20112012. Amerika stále je největším automobilovým trhem na světě, ale teprve postupné uvědomování si, že velké žravé kraksny od General Motors nejsou to pravé ořechové údajně přesvědčilo Ratana Tatu, aby se vůbec začal americkým trhem zabývat. V Evropě bude Tata Nano Europa dostupná už příští nebo přespříští rok. Malinké levné auto nebude v Evropě rozhodně tak levné jako v Indii a navíc bude pod tlakem konkurence. To samé platí také pro Ameriku, která se v poledních měsících výrazně otevřela malým a levným automobilům jako je , Hyundai Accent či Nissan Versa. „Tata by musela přesvědčit americké zákazníky, že je nejen spolehlivé a bezpečné, ale že nabízí něco navíc,“ řekl pro FT Joseph Barker, analytik CSM Worldwide. Ratan Tata si je všech těchto obtíží vědom. „Není to nic, co bychom brali na lehkou váhu,“ řekl.

Valeo a Michelin společně vyrobí elektromobily

nedávno překvapil svou technologií , která má přinést revoluci do světa . Aby to celé francouzský výrobce pneumatik dotáhl do konce, chystá se přibrat do tandemu také průmyslovou společnost Valeo zaměřenou na návrh a výrobu komponent. Je to stejná společnost, která v roce 2008 získala na veletrhu Automechanika ve ocenění za svou mild hybrid technologii StARS neboli . Tuhle věcičku, která vypne motor kdykoliv třeba stojíte na semaforech, už dneska chtějí prakticky zapracovat do svých aut prakticky všichni velcí i malí výrobci (například C2, C3, třídy A a B, a další). Společný elektromobil vyvinutý tandemem Valeo a Michelin má představovat „francouzského šampiona“ elektromobilismu. Rádi se necháme překvapit!

elektromobil Smart ForTwo (Smart ED)

Smart ED půjde do výroby i do Ameriky

Daimler na Detroitském autosalonu znovu předvedl svůj Smart ForTwo vybavený elektrickým pohonem, který označuje jako Smart ED (Electric Drive). Opět šlo pouze o prototyp, nicméně automobilka řekla, že do výroby půjde už koncem roku 2009 a posléze se začne prodávat také v USA. V Londýně už testování malého městského vozu probíhá od roku 2007, aktuálně také v Berlíně v programu e-mobility a v budoucnu například v Itálii (ve spolupráci s energetickou společností Enel). Smart ED je vybaven lithium-iontovými bateriemi, pochlubí se výkonem 41 koní a maximální rychlostí 112 km/h a dojezdem 116 km.

Elektrický Smart ne dřív než v roce 2012

Testování elektromobilu Smart ED už síce probíhá druhým rokem, například v Coventry v Anglii slouží letka 100 elektrických vozů Smart jako policejní vozidla. Využívají sodíkovo-nikl-chloridových baterií a policie si je pronajímá za měsíční nájem 375 liber. Magazín Verdictoncars nicméně ze zdrojů blízkých automobilce Daimler, která Smarty vyrábí, zjistil, že do ostrého prodeje koncovým zákazníkům elektromobily ve verzi Smart ForTwo nepůjdou dříve než přinejlepším v roce 2012. Cena by se měla pohybovat kolem 15 000 liber (v přepočtu asi 450 000 Kč), tedy zhruba dvakrát více, než kolik stojí benzinová verze. Testování vozů se má během příštího roku rozšířit do celé Evropy, nejprve do Berlína a Paříže. Tamní vozy však budou vybaveny modernějšími lithium-iontovými bateriemi. Malosériová výroba vozů pak začne už v roce 2010, nicméně do prodeje je automobilka nechystá, spíše pro další testování. Otázkou je, zda rok 2012 není na elektrické Smarty příliš pozdě. Mitsubishi, Nissan a další už v té době budou mít na trhu své elektromobily rok nebo dva.

Smart ForTwo

Smart ForTwo se v USA prodává jako rohlíky, brzy v Brazílii

Teprve od letošního ledna začala automobilka Mercedes-Benz/Daimler prodávat v USA své miniaturní městské vozy Smart ForTwo. Původní očekávání zněla „20 000 prodaných vozů během prvního roku“. Tato očekávání byla později zvýšena na 24 až 27 500 kusů. Sedm tisíc Smartů bylo dodáno už během prvních tří měsíců. Přesně 31. října vypustil americký distributor tiskovou zprávu o tom, že do texaského Dallasu byl dodán Smart ForTwo číslo 20 000. „Dosažení tohoto čísla během pouhých deseti měsíců po začátku prodeje dokazuje, že Smart ForTwo mění vzhled amerických silnic,“ řekl Dave Schembri, prezident Smart USA. Jinými slovy, američtí řidiči si začínají všímat malých aut. Pokud by Daimler dokázal vyrábět své Smarty rychleji, nejspíš by měl prodeje ještě lepší. Model pro rok 2009 dorazí k prodejcům během prvního týdne listopadu. Mimochodem, na autosalonu v São Paulo představil Daimler Smart ForTwo poprvé v Brazílii. V prodeji zde bude od dubna 2009 s tím, že Sao Paulo představuje jeden z nejrychleji se rozvíjejích automobilových trhů světa – každá den je zde registrováno 1000 nových automobilů. Celkem v jeho ulicích jedí šest milionů aut, přitom má 10 milionů obyvatel. Smart ForTwo tak bude k dispozici již na 38 světových trzích.

Šéf Daimleru: auta na vodík nejsou ekonomicky schůdná

Španělské hospodářské noviny El Economista uskutečnily rozhovor se šéfem koncernu Daimler Dieterem Zetsche. Tenhle pán přišel do výzkumného oddělení firmy Mercedes-Benz už v roce 1976 a od té doby se dral nahoru. V roce 2006 ho magazín Time jmenoval mezi 100 nejvlivnějších osobností světa. Rozhovor se točil především kolem současné ekonomické krize a reakce automobilky, přišla samozřejmě řeč i na alternativní paliva. „Ropa dojde a je stále větší tlak na to otevřít si nové cesty do budoucna,“ řekl mimo jiné Zetsche. „Náš prototyp F600 jasně ukazuje, že palivové články mají budoucnost, ale není to řešení ekonomicky ani průmyslově dostupné v krátkodobém hledisku,“ komentoval současnou situaci kolem aut na vodík. Odkázal na spoustu nových technologií, které koncern vyvíjí – DiesOtto komprese, hybridy řady Mercedes-Benz S a na rok 2010 chystané dieselové hybridy BluetecHybrid. Ty budou nejspíš prvními diesel-elektrickými vozidly na světě – půjde o model C 300 CDI BlueTec Hybrid s výkonem 204 koní a spotřebou 4,6 l/100 km při emisích 122 g na km. Dalším modelem bude BluetecHybrid S 400 CDI s V6 motorem o výkonu 245 koní a spotřebou 5,8 l/100 km při emisích 154 g/km. Kromě toho firma pracuje tako na nových bateriích pro elektromobil Smart ForTwo Coupé, který bude možné dobíjet doma ze zásuvky.

Toyota iQ

Smart od Toyoty přichází na trh

Kdo by neznal Smart ForTwo. Snad jediné auto na našem trhu, se kterým se dá parokovat u chodníku kolmo k ostatním. Toyota se již v minulosti rozhodla konkurovat v tomto segmentu vozů a nyní přichází se svým modelem iQ na trh. Již v lednu příštího roku (tedy za necelé tři měsíce) bude malá krátká Toyota dostupná ve Velké Británii za v přepočtu necelých 300 tisíc korun.

Pravda, jedná se o nepatrně větší „Smart“. Ten totiž spadá do kategorie dvoumístných vozidel. Do iQ se vtěsnají tři dospělí pasažéři a jedno dítě, což by se tedy dalo označit jako „3+1“. Litrový motor dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l, v Británii ovšem spíše ocení emise 99 g/km, což vůz osvobozuje od poplatků. POKRAČUJTE …

BMW Isetta

Elektromobil BMW iSetta potvrzen?

Svůj malý městský elektromobil chce mít kde kdo. Nedávno Pininfarina, předtím Mitsubishi, také Subaru a teď BMW. O znovuzrození modelu BMW Isetta jsme už psali dříve, nicméně teď je vývoj elektromobilu téměř potvrzen. Magazín Autocar přinesl informace, podle kterých se BMW zaobírá vývojem malého městského elektromobilu poháněného lithium-iontovými bateriemi a je dost dobře možné, že by se automobilka v tomto podniku mohla spřáhnout se značkou Smart. Smart se údajně chystá spustit testování nových elektromobilů ForTwo vybavených li-ion bateriemi v nejbližší době. BMW Isetta by mohl být dražší malý městský elektromobil (podobně jako Smarty) s dojezdem kolem 200-300 km s datem uvedení do roku 2012. Tak uvidíme!

Smart ForFour

Nový Smart ForFour vylepšenou verzí ForTwo?

Už v roce 2003 uvedla automobilka Smart model Smart ForFour. Tedy čtyřmístný model s poměrně netradičním designem, jak je u této značky zvykem. Jenže autíčko se nesetkalo s velkým zájmem veřejnosti, a tak byla jeho výroba tiše zastavena. Podle magazínu Motor Authority se ale nyní chystá nová verze Smart ForFour, která vznikne „protažením“ oblíbeného Smart ForTwo (specifikace). Jako motor by mohl posloužit původní tříválec v benzinové i dieselové verzi a nejspíš také chystaný hybridní pohon.

Větrná turbína Quit Revolution

Mercedes-Benz nabíjí své elektromobily Smart z větrných elektráren

Mercedes-Benz se chystá v nejbližší době začít v Anglii s testováním vozů Smart ForTwo na elektřinu. Elektromobily Smart ForTwo je samozřejmě nutné dobíjet, a tak Mercedes-Benz vztyčil u své budovy novou větrnou elektrárnu, která bude vyrábět energii mimo jiné pro dobíjení elektromobilů Smart ForTwo. Elektrárna je na zakázku vyrobena společností Quiet Revolution, která vyrábí speciální větrné elektrárny do města.

Smart ForTwo ED

100 elektrických Smartů v Londýně

V polovině prosince se Londýnem bude prohánět kolem stovky malých elekotrmobilů Smart ForTwo. Jedná se o test, který by měl předcházet uvedení Smartu do prodeje v roce 2010.

Testované vozy nebudou směřovat k jednotlivcům, budou určeny hlavně pro oganizace – využije je například londýnská policie. První série je vybavena NiMH bateriemi, které poskytnou vozu dojezd kolem 100 km. Plné dobití zabere 3,5 hodiny.

Smart oficiálním partnerem Live Earth

O obrovské akci, sérii koncertů Live Earth, která proběhne 7. července jsme vás již informovali. Dala si za cíl upozornit na globální klimatické změny, což by se vzhledem k televiznímu přenosu do 120 zemí mohlo povést.
Smart se stal oficiálním partnerem zřejmě proto, že je to v současnosti „nejzelenější“ seriově vyráběný vůz se spotřebou kolem tří litrů na sto. Autíčka Smart by na akci měla zajišťovat dopravu celebrit.

Smart oficiálně uvedl Smart ForTwo

Automobilka konečně oficiálně odhalila svůj nový městský vůz . Nový model plně vyhovuje všem amerických bezpečnostním i ekologickým předpisům a bude do prodeje v uveden v roce 2008, v pak již v dubnu 2007. Nová verze je zhruba o 15 cm delší než původní, zavazadlový prostor se také zvětšil o polovinu. K dispozici budou tři různé verze klasického benzinového motoru – o výkonu 61 koní, 71 koní a 84 koní. Maximální rychlost je 145 km/h. Kromě toho se objeví také verze na .