Štítek: anglie
Británii čeká rozsáhlá modernizace železnic
Britská vláda představila plán na roky 2014-2019 v hodnotě 9 mld. liber, který údajně bude “největší modernizací železnice od viktoriánské éry”. Železnici v Anglii a Walesu čeká masivní elektrifikace, rozšiřování stanic, nákup nových vlaků a další novinky.
Británie rozdává na elektrická auta dotace až 150 000 Kč
Dotaci až 5000 liber (150 000 Kč) je možné v Británii čerpat od 1. ledna 2011 na kterékoliv auto s emisemi nižšími než 75 g/km. Na seznamu aut, která vyhovují této podmínce je dosud devět položek.
Tata Vista EV již brzy na britských silnicích
Indický automobilový gigant Tata Motors, v jehož vlastnictví jsou i dva britští výrobci Jaguar a Land rover, vyvinul automobil na elektrický pohon nazvaný Tata Indica Vista EV. Tento model byl zkonstruován v evropském technickém středisku Tata Motors (TMETC) v Coventry a je již připraven pro výrobu v montážních závodech West Midlands ve Velké Británii.
Prodej elektromobilů v Británii: 55 za rok 2009
Padesát pět. Tolik se ve Velké Británii (poč. obyvatel 60 mil.) prodalo elektrických aut za rok 2009. Proti velmi úspěšnému roku 2007 to znamená pokles o 90% (tehdy to bylo 397 kusů). Čím to je a přijde zlepšení?
V Británii mizí benzinové pumpy
Se zajímavým článek přišlo internetové vydání deníku Telegraph. Srovnání situaci čerpacích stanic v Británii dnes a v minulosti. Pro srovnání, nejvíce jich Ostrovy měly v roce 1967 – plných 39 958. V roce 2009 to ale bylo čtyřikrát méně, 9 013.
Vysokorýchlostná železnica: Z Pekingu priamo do Londýna pohodlne a rýchlo
Ide o najväčší dopravný projekt v histórii. Žlté čiary na mape ukazujú, kade bude viesť budúca železnica. Čínu bude spájať nielen s Iránom a Indiou, ale dokonca sa priamo napojí na európsku vysokorýchlostnú sieť. Je teda možné prejsť z Pekingu priamo do Londýna, a to rýchlosťou cez 250 km/h. Naproti tomuto projektu vyzerá byť japonský železničný systém Šinkanzen malý a bezvýznamný. pokračování
Elektrický Caterham vás smrskne na polovinu
Anglická automobilka Caterham je známá svými lehoučkými sporťáky se skvělými jízdními vlastnostmi, které přímo pokračují ve vývojové linii započaté klasickým modelem Lotus Seven z roku 1968. Aktuálně se prý firma zajímá o možnosti elektrického pohonu.
Top Gear zvolil Toyotu Prius nejlepším autem do města
Televizní pořad Top Gear je mezi automobilovými nadšenci všeobecně považován za to nejlepší, co lze dnes najít. Trojice moderátorů v čele s Jeremy Clarksonem rozdává v každém novém dílu rozsudky nad nejnovějšími sporťáky, ale i nad běžnými auty.
Clarkson je známý svým odporem k hybridům, zejména třeba Hondě Insight, kterou nazval „biblicky odpornou“. Když testoval elektromobil Tesla Roadster, předstíral, že mu došla šťáva. A teď, co se nestane, tým stojící za Top Gearem jmenoval Toyotu Prius „nejlepším autem do města tohoto roku“.
Elektrický Smart ne dřív než v roce 2012
Testování elektromobilu Smart ED už síce probíhá druhým rokem, například v Coventry v Anglii slouží letka 100 elektrických vozů Smart jako policejní vozidla. Využívají sodíkovo-nikl-chloridových baterií a policie si je pronajímá za měsíční nájem 375 liber. Magazín Verdictoncars nicméně ze zdrojů blízkých automobilce Daimler, která Smarty vyrábí, zjistil, že do ostrého prodeje koncovým zákazníkům elektromobily ve verzi Smart ForTwo nepůjdou dříve než přinejlepším v roce 2012. Cena by se měla pohybovat kolem 15 000 liber (v přepočtu asi 450 000 Kč), tedy zhruba dvakrát více, než kolik stojí benzinová verze. Testování vozů se má během příštího roku rozšířit do celé Evropy, nejprve do Berlína a Paříže. Tamní vozy však budou vybaveny modernějšími lithium-iontovými bateriemi. Malosériová výroba vozů pak začne už v roce 2010, nicméně do prodeje je automobilka nechystá, spíše pro další testování. Otázkou je, zda rok 2012 není na elektrické Smarty příliš pozdě. Mitsubishi, Nissan a další už v té době budou mít na trhu své elektromobily rok nebo dva.
Britský premiér lobbuje za elektromobily
Britský premiér Gordon Brown, jehož křeslo se pod ním nyní povážlivě houpe, si nedávno předsevzal začít jednu z největších revolucí, jaké kdy automobilový průmysl zažil. Během minulého týdne se setkával se zástupci automobilek aby je přesvědčoval, že by měli masově začít vyrábět elektromobily. Kromě toho uvažuje Brown o velkolepém plánu podpory prodeje elektromobilů v Británii postaveném na modelu podobném mobilním telefonům. Počítá s tím, že elektromobily by se prodávaly dotované nebo dokonce dávaly zdarma s kontraktem na odběr elektřiny. Podobné schéma údajně hodlají rozjet také Dánsko a Izrael, něco se chystá také Portugalsku. Britský premiér údajně chce, aby všechny automobily prodávané Británii byly do roku 2020 elektrické nebo alespoň hybridní. Část svého velkolepého plánu představil premiér na Britském autosalonu v Londýně. Inspiroval se podle svých slov projektem Project Better Place podnikatele Shaie Agassiho. Zásadní je ale samozřejmě je, aby elektřina, kterou se budou elektromobily dobíjet, pocházelo nikoliv z fosilních paliv, alébrž obnovitelných zdrojů energie. Británie jakožto ostrovní země by mohla díky měnám klimatu mít brzy velké problémy, a tak není divu, že se Brown pouští do tak odvážného projektu. Je jisté, že brzy – s tím, jak se budou stále razantněji potvrzovat teze klimatologů, přesedlají na podobnou notu také zástupci celé řady dalších západních zemí.
Londýnské taxi jako elektromobily
K Londýnu neodmyslitelně patří nejen červené doubledeckery, červené telefonní budky (a poplatky), ale také černé taxíky společnosti Manganese Bronze. Staly se postupem let ikonou podobně jako Big Ben nebo London Eye. Jenže původní verze těchto automobilů je relativně špinavý diesel, což není v současném Londýně právě dvakrát oblíbený typ pohonu. A tak se výrobce rozhodl, že udělá radost nejen všem ekologickým aktivistům a ohlásil elektrickou verzi svého slavného taxíku.