Peugeot iOn

Elektromobil Peugeot iOn v ČR koncem roku 2010

Hned po ohlášení elektromobilu Peugeot iOn, evropské verze populárního japonského Mitsubishi iMiEV, nás samozřejmě začalo zajímat jak to bude s uvedením elektrického auta v České republice. „Předpokládané datum uvedení v ČR se shoduje s obecným evropským termínem – tedy konec roku 2010,“ sdělila nám Radka Matthey, tisková mluvčí Peugeot ČR. „Předpokládáné – konečný termín se může ještě změnit,“ neopomněla dodat.

Jinými slovy, přesné datum uvedení elektroauta Peugeot prozatím není jisté ani v evropském měřítku, natožpak v ČR. Přesto doufáme, že vše půjde dobře a elektromobily s odznáčkem Peugeotu se na našem trhu koncem příštího roku skutečně objeví. Mohlo by k tomu výrazně pomoci i aktuálně schválené šrotovné, jehož spuštění se předpokládá právě během následujících měsíců.

Peugeot iOn

Peugeot iOn – evropský elektromobil z Japonska

Přejmenovaný elektromobil Mitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Poprvé se naživo pod značkou Peugeot tento elektromobil ukáže na autosalonu ve Frankfurtu už za necelé dva týdny.

Ač se to všeobecně neví, Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.

Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.

Cena elektromobilu v Japonsku se v přepočtu pohybuje kolem 840 000 Kč. Japonská vláda však ekologické automobily dotuje, takže běžní Japonci nakonec zaplatí kolem 560 000 Kč. Očekává se, že podobnou nebo o málo vyšší cenu nasadí Peugeot také v Evropě, plus že vlády Evropské unie (například jako ta britská) nabídnou zájemcům také dotace.

Peugeot RCZ

Autosalon Frankfurt 2009: co chystá Peugeot?

Francouzská automobilka chystá na letošní řadu zajímavých novinek. Třiašedesátý ročník akce se pro nese v duchu „emocí a zodpovědnosti“. Může se pochlubit hned několika modely s velmi nízkými emisemi, např. – 99 g/km, Peugeot 107 – 106 g/km, Hatchback – 120 g/km či – 130 g/km. Na autosalonu představí nové modely a Peugeot RCZ. K tomu navíc přiblíží také svůj hybridní pohon nazvaný HYbrid4.

galerie: Peugeot RCZ
Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ
Mu by Peugeot - půjčování aut, skútrů či kol

Peugeot zavedl službu půjčování aut

Americké půjčovny aut ZipCar jsou čím dál tím populárnější. Francouzský Peugeot se novým trendem inspiroval a zavedl novou službu Mu by Peugeot. Francouzská automobilka spoléhá na lidi, kteří nemají zájem pořizovat si vlastní auto, nebo i skútr či kolo, případně na ty, kteří jej právě nemají k dispozici a potřebují si některý z dopravních prostředků na čas vypůjčit.

Služba funguje podobně jako dobíjení telefonů – po registraci na stránkách mu.peugeot.fr získáte speciální kartu na kterou můžete dobíjet kredity. Tyhle kredity pak můžete utratit za půjčení jízdních kol, skútrů, automobilů jako Peugeot 207 CC, 308 CC, Coupé 407, Peugeot 3008, užitkových automobilů nebo přílušenství jako jsou třeba GPS navigace. Navíc si můžete přes telefon rezervovat lístek na vlak, hotelový pokoj nebo zorganizovat cestu. K dispozici jsou také lekce ekologického způsobu řízení auta.
Mu by Peugeot - půjčování aut, skútrů či kol
Služba prozatím funguje ve městech Brest, Lyons, Nantes a Rennes, nicméně Peugeot by ji do roku 2011 rád zavedl v devíti evropských zemích. Zda se Peugeotu podaří dosáhnout alespoň takového uživatelského komfortu jako v případě ZipCaru je otázka (rezervace přes iPhone, vyhledávání přes GPS). Skutečnost, že i výrobce automobilů se začíná zajímat o koncept půjčování automobilů je však nanejvýš inspirující.

Peugeot 207

Nový Peugeot 207 s emisemi pod 100g na km

Peugeot uvede brzy na trh novou verzi populárního malého auta Peugeot 207 s přídomkem „Economique“. O pohon se stará 1.6l HDi motor PSA splňující normu Euro V a nabízející výkon 90 koní. Automobil je k dispozici v třídveřové nebo pětidveřové verzi. Kombinovaná spotřeba dosahuje 3,8 l/100 km, a to díky sníženému aerodynamickému koeficientu 0,274 a pneumatikám Michelin s nízkým valivým odporem. Emise? Ty se vyrovnají konkurenčnímu modelu Seat Ibiza Ecomotive s 99 g/km. Nové malé auto šetrné k životnímu prostředí se u nás začne prodávat v říjnu, cena v Británii je nastavena na £12 995, v hrubém přepočtu asi 400 000 Kč.

Peugeot Metromorph

Peugeot Metromorph – auto nebo výtah? Obojí!

Auta, která šplhají vertikálně po vysokých mrakodrapech a parkují před vaším oknem ve 345. patře. Vypadá to jako sci-fi vize režiséra Stevena Spielberga a jeho filmu Minority Report. Průmyslový designér Roman Mistiuk se nejspíš v tomto filmu zhlédnul, když navrhoval svou studii Peugeot Metromorph. Jeho vize měst budoucnosti je taková, že v nich prostě a jednoduše nebude kde zaparkovat. Místo na parkování ostatně schází už dnes. Metromorph je proto navržen tak, aby dokázal fungovat jako běžný dvoumístný elektromobil, ale zároveň dokázal po obytném domu vyšplhat nahoru přesně k vašemu bytu a nahradil tak vlastně výtah. Video v článku!

Peugeot Metromorph Peugeot Metromorph Peugeot Metromorph
Peugeot Hymotion 3

Hybridní skútr Peugeot Hymotion 3 půjde do výroby příští rok

Francouzský podle domácí informační stránky ConsoGlobe pošle svůj hybridní skútr do výroby už koncem příštího roku. má být vybaven dvojicí elektromotorů (ve dvou předních kolech) a malým 125ccm jednoválcovým čtyřdobým motorem. Díky tomu by se spotřeba měla pohybovat 2 l/100 km a emise kolem 47 g/100 km. Unikátní design skútru se třemi koly má nastoupit do přímého souboje s aktuálně uváděným italským skútrem velmi podobné konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že italský skútr využívá pohonu elektromotoru i zážehového motoru pro zadní kolo a není alespoň částečně zastřešený jako HYmotion 3.

Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3
Peugeot 308 BioFlex

Peugeot 308 BioFlex – jízda na ethanol

Podpora biopaliv není u značky Peugeot nic nového. Už dnes mohou všechny benzinové motory francouzské automobilky jezdit na E10, všechny diesely (a také ty od Citroenu) zase na bionaftu B30. Nově však Peugeot uvádí svůj model Peugeot 308 s flexfuel motorem schopným „sežrat“ i bioethanol E85. Peugeot 308 BioFlex využívá stejný 1,6l čtyřválec s výkonem 110 koní jako model 307 SW BioFlex. Navíc je nová 308 vybavena novými 16″ pneumatikami Michelin Energy Saver, které mají snížit spotřebu paliva až o 0,2 l/100 km. V prodeji je pětidveřová hatchback verze v cenách od 20 600 euro.

Mitsubishi i MiEV elektromobil

Mitsubishi zdvojnásobí výrobu elektromobilu i MiEV

Pátá největší japonská automobilka Mitsubishi hodlá do roku 2011 vyrábět každý rok 20 000 kusů elektromobilu i MiEV namísto původně plánovaných 10 000. Zdvojnásobení výroby přichází poté, co o vozidlo projevila velký zájem firemní sféra. Té začne Mitsubishi dodávat v nejbližších měsících, konečným spotřebitelům bude svůj elektromobil prodávat v Japonsku až příští rok. Aktuálně předvedla na autosalonu v New Yorku také verzi elektromobilu s řízením vlevo. Ta je mírně upravená, nicméně specifikace zůstávají stejné – dojezd 130 km až 160 km, dobíjení za sedm hodin z 220V zásuvky nebo čtrnáct hodin ze 110V. Při využití rychlodobíjení z třífázové 220V zásuvky je možné dostat baterii na 80% kapacity za 30 minut. V Evropě se má elektromobil Mitsubishi i MiEV objevit možná také už v roce 2010, ovšem pod značkou Peugeot. V USA se bude prodávat také pod novou značkou, prozatím není jasné jakou konkrétně.

Mitsubishi i MiEV elektromobil

Oficiálně: Peugeot nabídne v Evropě elektromobily i MiEV

Právě v době otevření letošního ročníku elektromobilu Mitsubishi i MiEV na Ženevském autosalonu přichází oficiální tiskovka potvrzující uzavření dohody o spolupráci mezi japonskou automobilkou a evropským Peugeotem, o které jsme informovali už nedávno. Situace je vcelku jednoduchá: Mitsubishi bude elektromobily i MiEV vyrábět v Japonsku a dodávat svému evropskému partnerovi, který je zde bude prodávat pod vlastní značkou (spekuluje se o označeních jako „Peugeot 1001“ či „Citroen Re-Volt“). Zároveň zde ale Mitsubishi bude prodávat svou vlastní evropskou verzi i MiEV. Jde tedy především o skutečnost, že Mitsubishi nemá na starém kontinentu mezi zájemci o malá městská vozítka zdaleka tak dobré postavení jako právě Peugeot-Citroen. Spolupráce má zároveň fungovat jako ujištění, že koncern PSA Peugeot Citroen to s elektromobily myslí vážně a urychlí tak nástup svých vlastních modelů. Mitsubishi i MiEV se v Evropě má objevit koncem roku 2010 nebo začátkem 2011. V Japonsku bude autíčko uvedeno už letos v létě. PSA Peugeot Citroen dodnes prodali přes 10 000 elektromobilů, mají s nimi obrovské zkušenosti a sami sebe označují za dosud největšího výrobce elektromobilů. První informace z Ženevy navíc ukazují, že s elektrickým pohon se doslova roztrh pytel.

elektromobil Mitsubishi iMiEV

Elektromobil Mitsubishi jako Peugeot-Citroen

Malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV si razí cestu na trhy celého světa. Už tento rok se začne prodávat v Japonsku a příští rok má dorazit také do Evropy (momentálně se testuje v Monaku). Už od června také víme, že koncern PSA a Mitsubishi mají dohodu o vzájemné spolupráci na vývoji elektromobilů. Ta se teď posunuje ještě o něco dále. Podle hospodářských novin Nikkei bude Mitsubishi dodávat PSA své elektromobily i MiEV na základě OEM dohody tak, aby si PSA mohla na autíčko příplácnout své vlastní značky Citroen nebo Peugeot. Dohoda je to výhodná pro obě strany, protože právě dvě zmíněné francouzské značky mají na starém kontinentu velmi dobré jméno v oblasti malých automobilů. Očekává se, že v roce 2011 prodá PSA kolem 10 000 elektromobilů i MiEV.

Peugeot HYmotion3 Compressor

Peugeot představil hybridní skútr HYmotion3 Compressor

Peugeot je známý svými odvážnými koncepty a jedním z těch nejnovějších představených na Pařížském autosalonu je tříkolka/skútr Peugeot HYmotion3 Compressor. Ta je netradičně postavena s dvěma koly vepředu a jedním vzadu. Dvě přední jsou poháněna nezávislými elektromotory o výkonu 3 kW umístěnými přímo v kolech, zadní pohání přeplňovaný 125ccm benzinový motor o výkonu 15 kW. Jedná se tedy o hybridní tříkolku, která dokáže využít regenerativního brzdění, případně kompletně vypnout benzinový motor pokud k pohonu stačí dva přední elektromotory. Spotřeba tříkolky Peugeot by se měla pohybovat kolem 2 l/100 km v kombinovaném cyklu, emise 47 g/km. Samozřejmostí jsou přísné bezpečností standardy pro řidiče i pasažéra. Zda někdy tříkolka spatří světlo světa na výrobním pásu, to je prozatím ve hvězdách.

hybrid Peugeot HYmotion4

Pařížský autosalon: Peugeot HYmotion4

Pařížský autosalon je v plném proudu a automobilky předvádějí jednu novinku za druhou. Hybrid Peugeot HYmotion4 je čtyřdveřové sportovní kupé vybavené 1,6l benzinovým motorem o výkonu 216 koní umístěným vzadu. Vpředu poskytuje další hybnou sílu 70kW elektromotor. Kombinovaný výkon je omezen na 313 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,4 sekundy. V kombinovaném módu jsou emise pouze 109 g/km a spotřeba 4,5 l/100 km. Hybridní automobil Peugeot může fungovat buďto čistě na elektřinu, na benzin nebo v už zmíněném kombinovaném módu. Elektromotor funguje zároveň jako generátor při brzdění a ukládá energii do lithium-iontových baterií.

Peugeot 908 HY

Peugeot 908 HY – dieselový hybrid pro Le Mans!

Už před půl rokem jsme přinesli spekulace o tom, že závodní tým automobilky Peugeot by mohl nasadit v populárním závodu Le Mans svůj hybridní automobil. Ten byl nyní konečně představen. Jde o závodní automobil Peugeot 908 HY, který předznamenává novou generaci. Vychází z modelů Peugeot 908 HDi, nicméně navíc přidává 60 kW elektromotor, sadu lithium-iontových baterií a odpovídající elektroniku. Může operovat jak čistě na elektřinu, tak přidávat výkon díky diesel-hybridnímu pohonu. Váží pouze o 45 kg navíc oproti standardnímu modelu. Zda bude moct tento unikátní automobil vstoupit do skutečných závodů, to se uvidí teprve podle toho, jaké budou nastaveny regule pro závody roku 2009.

Britské supermarkety prodávají bionaftu

Řetězec britských supermarketů Morrisons začal u pěti desítek svých čerpacích stanic nabízet bionaftu B30. Ta se skládá ze 30% z bionafty a ze 70% z klasické nafty, jedná se o jednen z nejvyšších komerčně dostupných a automobilovými výrobci schválených mixů. Například Peugeot a Citroen potvrdili, že všechny diesely vyrobené za poslední dekádu dokáží na B30 bez problémů jezdit. V poslední době se ale často objevuje skepse ohledně biopaliv obecně. „Náš nový B30 se z 50% skládá z recyklovaného oleje na vaření a z druhé poloviny z rostlinných olejů, konkrétně řepky olejky, vše je to britská produkce,“ řekl Phil Maud, ředitel oddělení pohonných hmot řetězce Morrisons, a pokusil se tak alespoň částečně biopaliva ospravedlnit. Také ČR zavedla nedávno povinně podíl biosložky v naftě s cílem prosadit biopaliva a splnit cíle EU, jedná se ale pouze o jednotky procent.